کودکان آموزش موسیقی را از کجا شروع کنند؟

آموزشگاه یوسف آباد

درباره این که کودکان آموزش موسیقی را از کجا شروع کنند باید بگوییم که موسیقی مساله جدا از زندگی نیست و در واقع از همان ابتدا کودک با اولین مواردی که آشنا می گردد به نحوی با مسویقی بی ارتباط نیست به همین دلیل شروع آموزش کلاسی موسیقی برای کودکان هر چقدر زودتر باشد قطعا نتیجه بهتری در بر خواهد داشت در زیر ما به برخی سنینی که کودکان می توانند سازهای تخصصی را آغاز نمایند اشاره می کنیم.

کودکان آموزش موسیقی را از کجا شروع کنند

دوره ارف :

با ارف در مباحث گذشته آشنا شدیم می توانید در بخش ارف چیست با آن بیشتر آشنا شوید ولی در کل باید بگوییم که تمامی پیش نیاز هایی که کودکان برای درک بهتر آموزش های موسیقی نیاز دارند در یک پکیج به نام ارف ارائه می گردد معمولا برای این دوره آغاز شروع را سن 3 سالگی در نظر می گیرند اما این سن تقریبی است و در واقع شاید برخی کودکان بتوانند از مقداری زودتر یا دیر هم بنا به هر فرد شروع آن را داشته باشند و در واقع می توانید در این بخش برای آغاز زودتر یا دیرتر ، با مشاور آموزشگاه مشورت داشته باشید.

بلز :

بلز یکی از آلات مسویقی کودک ااست که در واقع در دوره ارف هم کار می شود و کودکان می توانند از ابتدا آموزش این ساز را بیاموزند یعنی از همان حدودای سن 3 سالگی در این ساز نت های موسیقی به شکلی ساده تر و کودکانه روی ساز به کودک آمزوش داده می شود و این کار باعث می شود کودک پیش نیاز بسیار مناسبی برای آغاز ساز تخصصی داشته باشند.

فلوت ریکوردر :

فلوت معمولا به عنوان یک ساز ابتدایی برای شروع آموزش و آشنایی با موسیقی پیشنهاد میشود و کودک میتواند نوازندگی آنرا از زمانی که بتواند انگشتهایش را روی سوراخهای ساز نگه دارد شروع کند.

پیانو :

۵ سالگی زود ترین زمانی است که کودکان باید نوازندگی پیانو را بیاموزند مگر کودک شما یک نابغه با تواناییهای موتزارت باشد !

پیانو یکی از سازهایی است که آموزش آن برای کودکان بهینه گردیده است و روش های بسیار خاصی مختص کودکان برای آموزش این ساز طراحی گردیده است در آموزشگاه منظومه نیز ما دوره هایی ویژه ای مختص کودکان داریم که در آن همگی موارد آموزشی برای کودکان و برای این سنین خاص در نظر گرفته شده است.

سازهای زهی (ویولن و ویولنسل و …) :

نوازندگی این گروه از سازها را میتوان از سن ۴ سالگی شروع کرد ولی ۶ سالگی زمان منطقی تری برای شروع آموزش آنهاست .

گیتار :

نوازندگی گیتار را میتوان از حدود سن ٨ سالگی شروع کرد زمان دقیق آن وابسته به اندازه و میزان کشیدگی و انعطاف دست کودک است .

بادی های چوبی و برنجی :

این گروه از سازها را نباید پیش از روییدن دندانهای اصلی شروع کرد.

آواز :

هر چند که خصوصیات صدا در سنین نوجوانی تغییر می کند اما آموزش ها می تواند از سنین بسیار کمتر آغاز شود در واقع اگر آموزش های آواز از کودکی شروع شود در سنین نوجوانی نیز با تغییرات صدا می توان نتایج مطلوب تری گرفت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *