نت های سازدهنی ترمولو

آموزش سازدهنی ترمولو

برای علاقمندان به آموزش سازدهنی آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس سازدهنی ترمولو ، کروماتیک و دیاتونیک را در بخش های متنوعی برای شما عزیزان طرح ریزی کرده است در این کلاس ها ما آموزش گام به گام این ساز را به شکل آموزش صفر تا صد سازدهنی در برنامه داریم به این ترتیب علاقمندان می توانند بدون نیاز به هیچ گونه یادگیری قبلی کاملا از مبتدی به یادگیری این ساز زیبا بپردزند ما همه پیش نیاز های لازم برای یادگیری این ساز را در غالب یک دوره ویژه فرهم آورده ایم یکی از این دوره های ویژه دوره آموزش سازدهنی ترمولو است در پی سوال عده ای از عزیزان امروز قصد داریم به بررسی جای نت های سازدهنی ترمولو بپردازیم.

آموزش سازدهنی

سازدهنی سازی است که هیمشه در دسترس شما است.

در طبیعت یا در بیرون منزل هر جایی که بخواهید بروید این ساز همراه است.

اگر یک سازدهنی کوچک داشته باشید می توانید هر آهنگی که روی سازهای مختلف اجرا می شود را به راحتی روی ساز خود و در هر مکانی اجرا نمایید.

آموزش سازدهنی از سویی اگر اصلی و صحیح نباشد نمی توانید صدایی مطلوب و دلنشین از آن در بیاورید.

چرا که سازدهنی جزء سازهایی است که مهارت نوازنده در تولید صدا بسیار موثر است.

سازدهنی انواع مختلفی دارد که البته جای نت ها روی هر کدام تفاوت دارد.

مثلا جای نت های سازدهنی ترمولو با سازدهنی کروماتیک متفاوت است از این رو بایستی که به جای نت ها در هر ساز تسلط پیدا کنید.

در ادامه به بررسی نت های سازدهنی ترمولو خواهیم پرداخت اما قبل از آن با خود این ساز و نحوه آموزش اصولی آن بهتر است کمی بیشتر آشنا شوید.

سازدهنی ترمولو

سازدهنی ترمولو جزء سازدهنی هایی است که به واسطه دو ردیف سوراخی که دارد افکت صدایی زیبایی تولید می کند.

این دو ردیف سوراخ در واقع نت های یکسانی هستند که با اختلاف کمی در فرکانس صدا تنظیم شده که در نهایت می تواند این افکت زیبا را تولید نماید.

برای یادگیری اصولی این ساز کافی است یک ساز در اختیار داشته باشید و با یک دوره کوتاه آموزشی در آموزشگاه منظومه می توانید به راحتی به نوازندگی آهنگ های مختلف روی این ساز بپردازید.

در اموزشگاه منظومه سازدهنی ترمولو به طور تخصصی آموزش داده می شود هم به شکل کلاس حضوری و هم به شکل کلاس آنلاین سازدهنی و دوره های آموزش این ساز از مبتدی تا پیشرفته در کنار دیگر انواع سازدهنی در آموزشگاه موجود است.

یک ایراد این ساز اما همانطور که می دانید این است که در گام های مشخصی تولید می شود و این بدان معناست که نمی توان با آن هر آهنگ یا قطعه ای را نواخت.

اگر بخواهید سازی داشته باشید که همه نت ها را داشته باشد باید سازدهنی کروماتیک را انتخاب کنید.

ولی خوب هر سازی هم صدای خاص و منحصر به فرد خودش را دارد از این رو سازدهنی ترمولو سازی بسیار خوش صدا است.

نت های سازدهنی ترمولو

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم سازدهنی ترمول همه نت ها را ندارد.

و این یک ایراد اساسی برای این ساز محسو می شود که نیم توان با آن هر آهنگی را نواخت.

عیب دیگر این مدل از سازدهنی این است که در یان نوع سازدهنی نت ها به ترتیب و پشت سر هم قرار نگرفته است و این معمولا باعث می شود که نوازنده مخصوصا در ابتدای کار بسیار به مشکل بر بخورد.

با این توضیح سازدهنی های ترمولو هم نت های کامل را ندارند و هم ترتیب نت ها در آن ها با روال یکسانی نیست.

به همین علت معمولا برای شروع آموزش پیشنهاد نمی شوند.

اما در هر صورت اگر ساز ترمولو را می خواهید بیاموزید ما کلاس های تخصصی همه انواع سازدهنی را در آموزشگاه داریم و سعی کرده ایم به آسان ترین شکل ممکن به یاددهی انواع سازدهنی بپردازیم پس اصلا نگران آموزش آن نباشید چرا که با یک دوره کوتاه می توانید همه چیز را در مورد این ساز به آسانی یاد بگیرید.

در هر صورت برای آن دسته هنرجویانی که در این زمینه به مشکل برخورده اند در ادامه جای نت های سازدهنی ترمولو را در تصویر زیر به طور کامل می آوریم.

ترتیب نت های سازدهنی ترمولو

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *