کلاس سلفژ

مدرس پیانو

کلاس آواز و خوانندگی از کلاس های ویژه در آموزشگاه موسیقی منظومه است که ما دوره هایی خاص برای آن داریم در این دوره ها علاوه بر آموزش آواز همچنین موارد مهم دیگری نیز کار می شود از جمله سلفژ که در مقوله آواز بسیار مهم است اما کلاس سلفژ چیست و چرا برای هنرجویان آواز ضرورت دارد که سلفژ را بیاموزند ، در این جا قصد داریم اندکی بیشتر راجع به این مقوله بدانیم و همچنین از دوره های خاص سلفژ که در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت رایگان برگزار می شود نیز بیشتر مطلع خواهیم شد.

کلاس خوانندگی و پیش نیاز های آن

کلاس خوانندگی یکی از کلاس های بسیار حساس در آموزشگاه های موسیقی است چرا که در مقوله آواز و خوانندگی ، مثل کلاس های دیگر با یک ساز خاص سر و کار نداریم و در اینجا همه چیز فقط و فقط تربیت حنجره است.

در کلاس سازهای مختلف آموزش ها به طور ملموس روی یک ساز خاص پیش می رود و همه نکات روی ساز و کاملا مشخص است ولی در کلاس آواز و کلاس سلفژ کار استاد بسیار سخت خواهد بود.

از سویی تمرین های آواز هم برای هنرجویان قطعا با تلاس بیشتر میسر می شود.

اما در نهایت نتیجه کار هم شاید بسیار خاص باشد.

نکته ای که در کلاس خوانندگی حائز اهمیت است آن است که برای خوانندگی یک سری موارد لازم است مهیا باشد :

  • علاقه
  • استعداد
  • تمرین و پشتکار
  • مدرس مشرف به اصول آواز
  • کلاس سلفژ

موارد اولیه مثل علاقه و استعداد در تست صدای اولیه ( که در آموزشگاه منظومه به صورت رایگان و برای عموم برقرار است ) مشخص می شود و ادامه راه نیز توسط استاد تبیین می گردد.

مورد بعدی هم که شاید از علاقه و اسعتداد بسیار مهم تر باشد تمرین است که اگر به اندازه کافی تمرین روزانه وجود داشته باشد قطعا ثمره مناسب را در بر خواهد داشت.

مورد بعدی یعنی استاد متبحر را هم بایستی بسیار با دقت انتخاب نمایید چرا که در مقوله آواز و صدا ، اشتباهات به هیچ عنوان قابل اصلاح نیست.

می رسیم به مورد آخر یعنی سلفژ اما سلفژ چیست و چرا اینقدر در کلاس آواز مورد تاکید است را در ادامه بیشتر بررسی می کنیم.

کلاس سلفژ چیست ؟

در مباحث گذشته راجع به سلفژ صحبت کردیم.

اگر بخواهیم به زبانی ساده در مورد کلاس سلفژ بگوییم درست مثل این است که سازی ناکوک در اختیار داشته باشیم و بخواهیم که آنرا کوک نموده و بنوازیم.

در خوانندگی ، ساز ما همان حنجره ماست و کوک کردن ساز نیز اصلاح و تربیت صدایی است که قرار است با آن اجرا نماییم.

اهمیت صدا سازی یا سلفژ از آنجایی است که اگر درست و اصولی باشد شما قادر خواهید بود هر چیزی را به درستی بخوانید.

در مثال بالا اگر حنجره را همان ساز ناکوک بدانیم طبیعی است که با ساز ناکوک هر قطعه یا آهنگی را بنوازیم شاید به نظر امکان پذیر باشد اما قطعا نادرست و نازیبا است.

حال فرض کنید که با تمرین های سلفز این ساز را کوک کردید ، اینک به راحتی می توانید هر چیزی را درست اجرا کنید.

اما این مقدمه و پیش نیاز کار است و طبیعی است که با در اختیار داشتن یک ساز نمی توان انتظار داشت که نوازندگی آن هم بیاموزید پس کلاس آواز به شما کمک میکند که این سازی را که الان در اخیار دارید به راحتی بنوازید و در واقع بتوانید از حنجره خود درست استفاده نمایید.

دوره های رایگان سلفژ در آموزشگاه منظومه

از آن جایی که سلفژ برای کلاسه ای خوانندگی یکی از ضروریات مهم محسوب می شود و از آنجایی که ما در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس های تخصصی آواز را داریم برای علاقمندان فرصتی فراهم کرده ایم که بتوانند در کلاسه ای آواز بدون پرداخت هیچ گونه هزینه اضافی ، از کلاس های تخصصی سلفژ هم بهره ببرند.

در واقع ما دو دوره را در غالب یک دوره خاص برای شما داریم و در کلاس آواز همه پیش نیاز های لازم برای خواننده شدن را خواهید داشت.

در این دوره شما می توانید در غالب یک پکیج ویژه ، هر آن چیزی را که برای آواز خواندن به صورت درست و آکادمیک نیاز دارید بیاموزید.

در دوره های آموزش آواز هم برای بانوان و برای آقایان ما فرصتی فراهم نموده ایم تا در کلاس های کاملا خصوصی به نتیجه مطلوب برسند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *