سن مناسب برای یادگیری پیانو

پیانو سازی پایه ای است که آموزشگاه موسیقی منظومه در کلاس پیانو به آن توجه ویژه ای دارد ولی آیا سن مناسب برای یادگیری پیانو چه سنی است ؟ آیا از کودکی باید این ساز را آغاز کرد یا اینکه در بزرگسالی هم می توان نوازندگی این ساز را آموخت در ادامه به بررسی اجمالی این موضوع خواهیم پرداخت تا شما علاقمندان به این ساز بتوانید دید بهتری در مورد شروع دوره و نحوه آموزش آن داشته باشید.

سن مناسب برای یادگیری پیانو

دوره یادگیری این ساز برای چند گروه سنی تعریف می گردد که بر اساس آن آموزش اصولی پیانو آغاز می شود.

در رده های سنی :

کودکان

نوجوانان

بزرگسالان

هدف از تعریف دوره های متفاوت برای آموزش پیانو این است که در هر رده سنی هم هدف ها تفاوت دارند و روش ها و شیوه های آموزش .

به این ترتیب برای رده سنی کودکان ما در برنامه آموزشی که طراحی کرده ایم کودکان بین 5 تا 10 سال را مد نظر قرار داده ایم در این سنین هدف از آموزش هم آموزش اصولی پایه های موسیقی به کودکان است و هم نوازندگی صحیح و اصولی البته باید توجه داشت که برای این سنین اساتید مخصوص کودک انتخاب می شوند که علاوه بر تخصص در آموزش پیانو همچنین در کار با کودکان هم متبحر باشند تا آموزش ها همراه با انگیزه بخشی و نشاط در کودکان باشد.

در رده سنی بعدی یعنی سنین نوجوانی باز هم اساتید متفاوتی انتخاب کرده ایم که حساسیت های کار با این سنین را بدانند و روش های آموزشی هم بر مبنای انتخاب دروس و قطعاتی است که مناسب سن آن ها است که به این ترتیب هنرجویان در این سنین ارتباط بهتری با کلاس ها داشته باشند و نتیجه مطلوب تری هم به همراه داشته باشد.

و اما اگر شما در بزرگسالی علاقمند به این ساز شده اید و یا اکنون آمادگی شروع آموزش پیانو را یافته اید اصلا نگران نباشید چون ما دوره هایی را طراحی کرده ایم که در آن می توانید به راحتی در بزرگسالی هم آموزش نواختن این ساز را داشته باشید طبیعی است که برای بزرگسالان هم به لحاط مشغله های بیشتر و هم به لحاط تفاوت در علاقمندی ها ، دوره ای آسان و البته اصولی را در برنامه کار داریم که بتوانید از نواختن آن لذت ببرید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *