چه سازی مناسب من است ؟

سازهای آموزشی

آموزشگاه موسیقی منظومه با آموزش موسیقی به شکل تخصصی در کلیه سازهای ایرانی و غربی برای سنین مختلف ، سعی در ایجاد فضایی نموده است تا همه علاقمندان به موسیقی بتوانند ساز مورد علاقه خود را به راحتی انتخاب نمایند و به آسانی بیاموزند گاهی اوقات اما سوالی برای علاقمندانی که در ابتدای راه هستند پیش می آید که چه سازی مناسب من است و یا این که می خواهند بدانند در چه سازی بیشتر و بهتر می توانند پیشرفت کنند در ادامه به بررسی این سوالات خواهیم پرداخت تا بهتر بتوانید انتخاب کنید و به یادگیری موسیقی بپردازید.

شروع آموزش موسیقی

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که علاقمندی به رشته موسیقی را ببینید که در انتخاب ساز مردد است.

و یا شاید خود شما هم تا کنون به این سوال برخورد کرده باشید و تا کنون نتوانسته باشید که ساز مورد علاقه خود را انتخاب نمایید.

اینجا یادآوری موضوعی مهم بسیار حائز اهمیت است و آن این است که شروع آموزش موسیقی قطعا بسیار مهم تر از مساله انتخاب ساز است.

در واقع موسیقی حوزه ای است که وقتی وارد آن می شوید درست مثل کسی هستید که می خواهد یک رشته یا یک تخصص جدید را بیاموزد.

در جواب این سوال که چه سازی مناسب من است باید بگوییم شاید در ابتدا خیلی فرقی نداشته باشد که روی چه سازی شروع به آموزش موسیقی می نمایید.

در واقع با یادگیری اصول موسیقی و حتی در نیمه راه هم شما می توانید ساز مورد تعلیم خود را عوض کنید بدون این که آموزش های قبلیتان به هدر رفته باشد.

در واقع موسیقی اصولی دارد که یادگیری این اصول می تواند روی هر سازی پیاده و اجرا شود.

شما با انتخاب یک ساز و آموزش اولیه آن در واقع آموزش اولیه سازهای دیگر هم دریافت کرده اید چرا که ابتدای کار مشترکات زیادی بین آموزش همه سازها وجود دارد که در واقع همان یادگیری سواد و علم موسیقی است.

چه سازی مناسب من است ؟

حال که دانستیم یادگیری هیچ سازی بر دیگری ارجحیت ندارد بجای اینکه بگوییم چه سازی مناسب من است می توانیم سوال را اینگونه مطرح کنیم که چه سازی برای شروع می تواند برایتان مناسب تر باشد.

در اینجا فقط و فقط یک موضوع هست ه تاثیر گذار است و آن علاقه شخصی شما به صدای ساز است.

در واقع هر سازی که صدای آن شما را جذب خود می کند و از شنیدن صدای آن بیشتر لذت می برید همان سازی است که قطعا شما در یادگیری آن موفق تر خواهید بود.

موضوع حائز اهمیت ایجاست که نباید در انتخاب ساز به سختی یا آسانی یادگیری آن خیلی توجه کرد بلکه بهتر است بدانید هر سازی که برای شما دلنشین تر است حتما یادگیری آن برای شما ساده تر هم خواهد بود هر چند که آ« ساز از دید همه سخت تر باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *