سن مناسب برای خوانندگی

کلاس آواز از جمله کلاس های تخصصی آموزشگاه منظومه است ما تمامی مواردی را که برای یک خواننده حرفه ای شدن نیاز دارید برای شما در غالب یک کلاس ویژه فراهم آورده ایم گاهی برای علاقمندان به این رشته سوالاتی پیش می آید که سعی کرده ایم مهم ترین آن ها را برای شما عزیزان تشریح نماییم یکی از این سوالات این است که سن مناسب برای خوانندگی چه سنی است و یا اینکه در چه سنی می توان بهترین نتیجه را گرفت و یا اینکه برخی هنرجویان در سنین بالاتر می خواهند بدانند که آیا برای یادگیری آواز فرصتی دارند یا نه که در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

سن مناسب برای خوانندگی

خوانندگی یکی از شیرین ترین جنبه های موسیقی است که به نوعی همه از آن به طرق مختلف بهره می برند.

یکی با لالایی خوانندن برای فرزندش دیگری با آواز در تنهایی و یکی شاید به طور حرفه ای در کنسرت و ….

همگی این موارد نشان می دهد که خوانندگی سن خاصی نمی شناسد در واقع هر جایی که احساس کنید خواندن می تواند باری از استرس روزانه شما بکاهد و یا در احساس خوب شما تاثیر گذار باشد همان جا نقطه شروع خوانندگی است.

اما اگر بخواهیم اندکی تخصصی تر آواز و خوانندگی را تشریح کنیم و قصدمان از سن مناسب برای خوانندگی در واقع خوانندگی حرفه ای باشد بهتر است که به مواردی توجه کنیم.

مهم ترین این موارد توجه به تغییرات صدایی در سنین مختلف از سویی و سن مناسب آموزش از سوی دیگر است.

با این توجه در سنین خاصی می توان نتایج مناسبی گرفت که در ادامه بررسی می کنیم.

بهترین سنین مناسب برای آموزش آواز

در ادامه به بررسی چند دوره سنی می پردازیم و نحوه آموزش صحیح در هر سن را نیز بیان می نماییم

سنین کودکی

برخی اساتید ، آموزش آواز در سنین کودکی را مناسب نمی دانند و طبق این حقیقت که در سنین نوجوانی تغییرات صدایی داریم در واقع سن مناسب برای خوانندگی و آموزش اصولی را بعد از آن سنین می بینند.

ولی بایدبگوییم که این نظر درست نیست چرا که هر چند در سنین بالاتر تغییرات صدایی هست ولی آموزش های موسیقی روی صدا در سنین کودکی می تواند بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

سنین بین نوجوانی

آموزش آواز در این سنین بسیار مهم است بایستی در این سن تغییرات صدایی را داریم که اگر با آموزش صحیح و اصلی همراه باشد می تواند تغییرات مثبتی به همراه داشته باشد.

سنین بزرگسالی

آموزش تخصصی آواز در این سنین صورت می گیرد و زمانی است که شخص هم تغییرات را پشت سر گذاشته و هم به لحاظ صدایی ثبات درستی گرفته است.

شاید سن مناسب برای خوانندگی در همین دوره باشد.

از سویی به واسطه بزرگ شدن تغریبا سبک موسیقی مورد علاقه مشخص شده است و کار اندکی به روال تر پیش خواهد رفت.

آموزش آواز شامل بخش های مهمی است که در کلاس های آواز با هنرجویان کار می شود و در مباحث گذشته مفصلا راجع به آن صحبت کردیم.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *