کوک پیانو آکوستیک

ساز مناسب برای سنین بالا

همانطور که می دانید آموزشگاه منظومه در کلاس پیانو اقدام به برگزاری دوره های ویژه آموزشی برای این ساز زیبا نموده است یکی از مواردی که بسیار با آن برخورد کرده ایم سوال هنرجویان در مورد کوک پیانو و به طور تخصصی تر کوک پیانو آکوستیک است که امروز قصد داریم در مورد این مساله و لزوم انجام درست این کار در فواصل زمانی منظم اندکی بیشتر صحبت کنیم که در ادامه توضیحاتی درباره این کار خواهیم داشت.

کوک پیانو آکوستیک

یکی از موارد بسیار مهمی که در مورد آموزش پیانو وجود دارد کوک درست ساز است همانطور که می دانید پیانو سازی است که صدای تولید شده در آن نتیجه ارتعاش سیم هایی است که به وسیله چکش روی آن به صدا در می آید.

اما این کار یعنی ضربه چکش روی سیم ها و از سویی هم انعطاف پذیری سیم ها گاها باعث می شود که سیم پیانو از کوک خارج شود و این بدان معنا است که دیگر نت مورد نظر را به درستی اجرا نمی کند.

اینجاست که صدای پیانو اصطلاحا فالش می شود و نیاز به کوک مجدد پیدا می کند.

عوامل محیطی هم مانند گرم و سرد شدن محیطی که ساز در آن قرار دارد البته در این امر بی تاثیر نیست.

به هر جهت چه پیانو نواخته شود و چه نه ، هر از چند گاهی به کوک نیاز دارد.

کوک پیانو مانند گیتار یا سازهای دیگر کار راحتی نیست و توسط یک فرد متبر در این کار بایستی صورت بگیرید.

دلیل این امر هم این است که کوک پیانو آکوستیک با تیونر های معمولی میسر نیست و از سویی هم کوک سیم های مجاور روی کوک سیم های دیگر هم تاثیر می گذارد.

از سویی کوک پیانو توسط نوازنده ای که در این موضوع مهارت ندارد ممکن است به ساز آسیب بزند.

از این رو سازتان را هیچ وقت خودتان دستکاری نکنید و برای کوک حتما از افراد مجرب کمک بگیرید.

چرا باید پیانو کوک شود ؟

پیانو شما بایستی همیشه کوک درستی داشته باشد چرا که اگر برای کوک ان به موقع اقدام نکنید هم ساز امکان اسیب دارد و مهم تر از آن این که گوشتان با صدای نادرست عادت می کند که مشکل مهمی در نوزاندگی می باشد از این رو سازتان را همیشه در فواصل زمانی مرتب کوک نمایید.

هزینه کوک پیانو ؟

هزینه کوک پیانو معمولا خیلی زیاد نیست و به نسبت کار تخصصی که صورت می گیرد معمولا هزینه متعارفی است.

خود کود هزینه ای بین صد تا دویست هزار تومان دارد ولی امکان دارد که کوک پیانو هزینه های جانبی دیگر مانند رگلاژ و غیره هم در کنارش لازم داشته باشد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *