ویولن مناسب برای کودکان

شناخت ویولن مناسب برای مبتدی

در کلاس ویولن کودکان در آموزشگاه موسیقی منظومه سوالی که بسیار مطرح می شود در مورد ویولن مناسب برای کودکان است که چه نوع ویولن و چه مارکی می تواند برای شروع مناسب باشد تا کودکان هم از لحاظ آموزشی مشکلی نداشته باشند و هم به لحاظ سایز ویولن مششکلی نداشته باشند امروز قصد داریم بپردازیم به این موضوع و راهنمایی هایی جهت انتخاب ساز مناسب برای کودکان داریم.

ویولن مناسب برای کودکان

بسیاری از والدین به دنبال ویولن مناسب برای فرزندشان هستند و برخی هم با تصور این که مدتی بعد سایز ویولن برای کودک کوچک می شود و نیاز به تعویض دارد می خواهند سازی ارزان تر تهیه کنند اولا باید بگوییم که این سنین برای آموزش ویلن سنین بسیار حساسی است و در این مقطع گوش کودکان با صدای نت ها آشنا شده و تربیت می شود بنابراین اگر کودکان در این مقطع ساز بی کیفیتی داشته باشند می تواند لطمه بزرگی به آینده نوازندگی آن ها بزند.

از این رو توصیه می کنیم ویولن اولی را با کیفیت و استاندارد تهیه کنید و اگر می خواهید کمتر هزینه کنید حداقل سازی استاندارد بگیرید تا گوش کودکتان غلط آموزش نبیند از سویی بایستی برای اولین ساز حساسیت بیشتری به خرج دهید چرا که اگر آمزوش و صدا درست شکل بگیرد بعد ازآن دیگر مشکلی نخواهید داشت.

از سویی هم باید کودک سازی خوش صدا داشته باشد تا ترغیب و تشویق شود که به تمرینات بپردازد ، ویولن بی کیفیت و با صدای بد می تواند بی میلی و بی رغبتی به کلاس را در بر داشته باشد.

سایز ویولن برای کودک

سایز ویولن برای کودکان بر اساس اندازه دست و جثه ان ها انتخاب می شود پس به هیچ وجه بر سااس سن آن ها ساز تهیه نکنید بلکه با مشاوره استاد و با در دست گرفتن ساز از نزدیک می توان سایز مناسب ساز را انتخاب نمود.

انتخاب ساز بزرگ تر از اندازه برای کودکان علاوه بر سختی آموزش می تواند به گردن کودک فشار آورده و یا باعث دردگرفتی انگشتان و گردن شود و گاهی هم شاید آسیب برسان از این باید حتما سایز ویولن را با نظر استاد و با در نظر گرفتن اندازه و سایز دست ها انتخاب نمود.

ویولن در سازیز های مختلف 3/4 و 2/4 و حتی 1/4 هم موجود است و هر چقدر که با اندازه و سایز کودک هماهنگ باشد باید همان را خرید کرد حتی اگر به نظر بسیار کوچک باشد اما اصولی تر وبهتر خواهد بود به هیچ وجه سایز ویولن کودکان را با ویولن های معمول مقایسه نکنید.

بهترین برند های ویولن برای کودکان

اکنون ویولن های بسیار باکیفیتی در بازار موجود است البت به همان نسبت ویولن های نامرغوب و یا تقلبی هم وجود دارد پس در انتخاب ساز حتما دقت نمایید و از فروشگاه های مطمئن ساز خرید کنید و به تایید استاد برسانید تا چک شود و به لحاظ خرک و … برای کودکتان تنظیم شود.

مار هایی مانند هافنر از کیفیت خوبی برخوردازند و مارک های این ساز که ضمانت و اصالت داشته باشند بسیار مناسب است برند های ارزان تر نیز در بازار وجود دارد مانند مارک tf  و یا آماتی که بایستی چک شوند و همینطور نیست که هر برندی به صرف داشتن نام برند ساز مناسبی باشد بلکه هر ساز بایستی به طور واحد چک و از سلامت و کیفیت آن اطمینان حاصل کرد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *