کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی قسمت 24 اکسنت

نحوه تمرین ویولن

در این جلسه از کلاس های تئوری در آموزشگاه موسیقی منظومه می رسیم به اکسنت که در ادامه با این کلمه و مفهوم آن بیشتر آشنا خواهیم شد این مفهوم و کاربرد آن در موسیقی که و همچنین عبارات مشابه به ما در درک بهتر موسیقی و اجرا درست تر قطعات کمک زیادی می کند پس دانستن آن برای هر نوازنده ای لازم است می توانید با دیگر مفاهیم و علائم معمول در موسیقی در ادامه همین مطلب بیشتر آشنا شوید.

اکسنت

اکسنت یا آکسان در موسیقی معادل کلمه accent است که در برخی موارد روی برخی نت ها قرار می گیرد در توضیح آن بایستی بگویییم که در موسیقی روی برخی نت ها تاکید بیشتری داریم که در واقع آن نت ها با شدت بیشتری قرار است که اجرا شوند در سازهایبادی با شدت نفس بیشتر و در سازهای کلاویه ای با فشار بیشتر کلید ها و در دیگر ساز ها نیز به گونه ای با صدای بیتشر اجرا می گردد این نت ها که معمولا در میزان های مختلف مشخص است بایستی توسط نوازنده به این شکل اجرا گردد.

در برخی موارد آهنگساز تاکید را روی نت خاصی غیر از نت های معمول در میزان می خواهد که در اینجا از علامت اکسنت استفاده می کند که در زیر این علامت را مشاهده می نمایید.

هر گاه به این علامت برخورد کردیم بایستی نت یا نت هایی را که این علامت را دارند با فشار بیشتر و با شدت صدای بیشتری بنوازیم که در واقع تاکید را بیشتر روی نت مورد نظر قرار می دهد.

نحوه درست اکسنت یا آکسان و همچنین علائم دیگر موسیقی در قطعات مختلف لازم باید توجه داشته باشید که اجرای قطعات بدون این علائم هم ممکن است و با انجام ندادن آن نیز می توان قطعه را نواخت ولی اجرای درست و نوازندگی حس درست در قطعات مختلف به رعایت همه این موراد بستگی دارد.

نت متن نت پایه

در پی سوال عده ای از هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان هستیم با توضیحاتی در مورد نت متن نت پایه که در

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *