چگونه ویولن تمرین کنیم ؟

نحوه تمرین ویولن

سوال بسیاری از هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه و اکثر نوازندگان ساز ویولن در ابتدای راه معمولا این است که چگونه ویولن تمرین کنیم و هم در مورد میزان تمرین و هم درباره نحوه تمرین آن معمولا سوال دارند که در این پست می خواهیم مر این مورد اندکی بیشتر صحبت کنیم تا هم به سوال علاقمندان بپردازیم و هم برای هنرجویانی که در ابتدای راه هستند ، شیوه ای درست برای ترین ارائه نماییم تا برای کلاس آموزش ویولن پیش بگیرند.

چگونه ویولن تمرین کنیم ؟

در ابتدا باید بگوییم که درباره تمرین هر سازی در ابتدا معمولا اساتید یک سری پیشنهادات ارائه می دهند که البته به طور کلی بیان می گردد و برنامه ای کلی برای همه هنرجویان می باشد ولی باید بدانید که هر فرد برای خود می تواند نحوه تمرینی متفاوت داشته باشد به دلیل تفاوت های فردی بین انسان ها و شیوه های مختلف یادگیری و با خاطر سپاری که در زمینه مسویقی وجود دارد باید شما برای خود ملاک هایی داشته باشید.

میزان تمرین

البته در موسیقی هر چقدر میزان تمرین بیشتر باشد قطعا نتیجه مطلوب تری در پی خواهد داشت ولی باید بدانید که میزان تمرین هم باید معقول باشد یعنی نه آنقدر کم که نتوانید از پس ترمین های هر هفته بر بیایید و نه آنقدر زیاد که در ادامه راه کم بیاورید. معمولا برای شروع آموزش ما این میزان را در تمرین های روزانه میانگین یک ساعت در نظر می گیریم که البته با توجه به سطح و درس می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

مساله ای که در این میان بسیار حائز اهمیت است ان است که تمرین های مستمر روزانه بسیار مطلوب تر و بهتر از تمرین های پراکنده و نا مرتب در روزهای خاص است.

ساعات تمرین

ساعات تمرین معمولا برای افراد مختلف متفاوت است و لی به طور کل تمرین مسویقی در ساعات اولیه روز بیشتر و مناسب تر است و نتیجه بهتری هم در بر داشته است از این رو است که توصیه می کنیم حتی المقدور ساعات ترمین را به ساعات صبح انتقال دهید و یا اگر مجبورید در ساعات دیگر تمرین کنید حتما زمانی باشد که خسته نباشید و تمرین روی ویولن را به ساعاتی که با حوصله تر هستید موکول نمایید.

نحوه تمرین

نحوه روی ساز ویولن باید دقیقا با توجه به تمرین های استاد باشد به خاطر داشته باشید که تمرین های خارج از چهارچوب درس نه تنها مفید نیست بلکه می تواند به نوازندگی شما نیز آسیب بزند بهتر است تمرین ها را با دقت و با آرامش انجام دهید و زمان تمرین تمام توجه خود را روی این کار متمرکز نمایید ترمین ها بر اساس توانایی شما و همچنین بر اساس نقاط ضعف و قوت شما در کلاس در نظر گرفته می شود به همین دلیل اگر توجه و تمرکز خود را از تمرین های مختص کلاس به تمرین های دیگر ببرید نتیجه ای خوب نخواهید گرفت.

تمرین های مفید

ترمین های مفید روی هر سازی تعریف شده و معمولا اساتید این ترمین ها را به طور کلی در کنار درس های هر هفته برای هنرجویان دارند این گونه تمرین ها مانند نرمش های موثر در ورزش می باشد و بایستی در لابلای تمرین های روزانه گنجانده شود روی ساز ویولن این تمرین ها شامل تمرین های خاص آرشه کشی و همچنین تمرین ها خاص انگشت گذاری است که باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *