ویولن مناسب برای مبتدی

شناخت ویولن مناسب برای مبتدی

در پی سوال عده از هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه درباره اینکه ویولن مناسب برای مبتدی چه نوع ویولنی است و باید چه ویژگی هایی داشته باشد امروز قصد داریم بپردازیم به این سوال و درباره ویولن خوب و نحوه شناخت آن اندکی بیشتر بدانیم شما نیز اگر قصد شروع آموزش ویولن را دارید و یا می خواهید ویولن برای شروع تهیه نمایید می توانید در ادامه با ما همراه باشید.

ویولن مناسب برای مبتدی

برخی هنرجویان فکر می کنند چون تازه قصد یادگیری ویولن را دارند و یا هنوز خیلی حرفه ای نیستند نیاز نیست که خیلی ساز خوبی تهیه کنند و فکر می کنند که فعلا برای شروع با هر سازی می توان آغاز کرد و در ادامه اگر به مراحل بالاتر رسیدند بایستی ساز خوب تهیه کنند اما این کاملا غلط است و باید بدانید که آمزوش ویولن و یادگیری این ساز مستلزم داشتن سازی استاندارد است که باید مناسب و از لحاظ صدایی کاملا صحیح ساخته شده باشد.

البته منظور ما این نیست که باید ساز گرانی تهیه کنید بلکه کافی است سازی استاندراد با صدایی درست داشته باشید و این بدان معنا است که هر سازی مناسب و مرغوب نیست حتی اگر گران باشد.

 

( کنسرت هنرجویان در آموزشگاه موسیقی منظومه )

ویولن خوب و استاندراد چه ویژگی هایی باید داشته باشد ؟

در درجه اول ویولن مناسب برای مبتدی ویولنی است که به لحاظ ساخت با اصول و قوائدی درست ساخته شده باشد و در درجه بعد باید از سلامت ظاهری و فیزیکی آن آطمینان حاصل کرد در مرحله بعد باید صدای ساز تست شود تا صدای استاندارد را داشته باشد.

در ساخت یک ویولن استاندارد باید همه موراد از قبیل خرک ، سیم ها ، گوشی ها ، فاصله سیم ها از بدنه و … همگی درست رعایت شده باشد و این مورد حتی در مورد ویولن های خیلی گران قیمت و یا برند های معروف هم باید چک شود تا مشکلی نداشته باشد.

برای شروع لازم نیست ویولن خیلی گرانی بخرید ولی لازم و ضروری است که ویولنی که تهیه می کنید از هر برند یا مارکی حتما باید تست شود تا به لحاظ مورادی که گفتیم تایید شود عدم رعایت هر کدام از موراد روی ساز و نداشتن صدای استاندارد مخصوصا برای ساز ویولن نقصی بزرگ است که می تواند برای آینده نوازندگی شما مضر باشد.

چه برند هایی از ویولن برای شروع مناسب است ؟

برای شروع می توانید از برند های مبتدی یا استیودنت شروع کنید مانند برند tf  یا آماتی البته باز هم تاکید می کنیم هر برند یا مدل خاصی نشان گر کیفیت ساز نیست و هر ساز خاص در هر برندی بایستی توسط استاد تست و تایید گردد در این باره می توانید از مشاورین ما در آموزشگاه مسویقی منظومه به صورت حضوری یا تلفنی مشاوره بگیرید.

برند های دیگر نیز نظیر هافنر هم در بازار وجود دارد که از برند های آلمانی و با کیفیت محسوب می شود البته این برند اخیرا مدل های چینی هم دارد که به لحاظ کیفیت پایین تر از مدل های آلمانی است این برند نیز مدل های فراوانی دارد که با مشورت از استاد خود می توانید تهیه کنید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *