مدت زمان یادگیری سلفژ آموزشگاه موسیقی منظومه

مدت زمان کلاس سلفژ

با درود به عزیزان و دوستان همراه در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز می خواهیم در مورد مدت زمان یادگیری سلفژ و دوره های خاص آن بیشتر صحبت کنیم اگر شما نیز به این دوره ها علاقمند هستید و یا به دنببال یادگیری و آموزش سلفژ هستید در ادامه می توانید در مورد آن بهتر و کامل تر بدانید همچنین درباره ضرورت آموزش و یادگیری آن هم لازم است مواردی را بدانید.

مدت زمان یادگیری سلفژ

در جلسات گذشته در مورد خود سلفژ و اینکه سلفژ چیست مفصلا صحبت کردیم و درباره کلاس سلفژ نیز موارد مهمی را بیان کردیم اکنون ممی خواهیم بدانیم مدت زمان یادگیری سلفژ چقدر است و اصلا چقدر طول میکشد تا دوره های آن را بگذرانیم و بتوانید در آن تبحر پیدا کنیم.

اول از همه باید بدانید که سلفژ دوره ای است که در آن قرار است مهارت های درست شنیدن و درست خواندن را بیاموزید پس نباید به این دوره به شکل یک دوره با مدت زمان خاص نگاه کرد بلکه طول دوره زمانی به اتمام می رسد که شما کاملا به این مهارت ها دست یافته باشید پس در درجه اول توصیه می کنیم برای ان مدت و یا زمان خاص معین نکنید چرا که هدف دستیابی به مهارتی است که ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد.

طول دوره می تواند هم به تجربه فرد در نواختن یک ساز بستگی داشته باشد و هم به استعداد های شخصی ولی در این میان نهایتا همان میزان تمرین است که تعیین کننده است و هر چقدر که به این مهم توجه بیشتری داشته باشید قطعا طول دوره کمتر خواهد بود.

اما اگر بخواهیم حدودا زمانی را برای آن مشخص کنیم می توان کفت برای کسانی که هیچ تجربه موسیقی ندارند حدود 3 ترم آمزوشی و برای کسانی که تجربه نوازندگی یک ساز را دارند حدود دو ترم آموزشی زمان نیاز است که این دوره ها البته بسته به نیازی و انتظارری که از دوره داریم باز هم می تواند اندکی کمتر یا بیشتر باشد.

در نهایت امر بایستی بگوییم که سلفژ دوره ای بسیار مهم و ضروری برای نوازندگان و خوانندگان است و اینکه بخواهیم به خاطر صرفه جویی در زمان یا هزینه آن را فاکتور بگیریم گاها بسیار می تواند ضرری جبران ناپذیر داشته باشد.

کلاس صداسازی

از جمله کلاس های ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه و به طور کاملا تخصصی آموزش داده می گردد کلاس صداسازی است که در

بیشتر »
دوره آواز آموزشگاه موسیقی

دوره آموزش آواز

تئوری موسیقی شامل؛ مبانی اولیه موسیقی، شناخت نُت، حامل، وزن، فاصــله، مُـد و گام، قواعد نُت نویسی و آکورد شناسی، سازشناسی مقدماتی) منابع تئوری موسیقی:

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *