آموزش کاخن

کلاس آموزش کاخن

در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش کاخن به شکلی تخصصی از مبتدی تا پیشرفته صورت می گیرد در واقع ما برای آموزش این ساز دوره هایی را برای هنرجویان در نظر گرفته ایم که در سطوح مبتدی ، متوسطه و پیشرفته طرح های آموزشی متنوعی دارد که آموزش ساز کاخن را به شکل آکادمیک سازهای کوبه ای پیش می برد تا هم هنرجویان با ریتم و اجرای آن بیشتر آشنا شوند و هم با تکنیک های اجرایی روی ساز برای اینکه بیشتر با آموزش این ساز زیبا آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

آموزش کاخن

کاخن سازی از دسته سازهای کوبه ای است که تاریخچه ای جالب دارد در واقع این ساز توسط اسپانیایی ها و به علت محدودیت هایی که برای نواختن با سازهای واقعی داشتند ساخته شد که ابتدا روی یکی جعبه ساده نوازندگی آن صورت می گرفت و بعدها اندکی تخصصی تر شد و به شکل امروزی در آمد. آموزش این ساز در واقع شامل چند بخش است که در ابتدا آموزش ریتم های اصلی را خواهیم داشت و به شکلی تخصصی به آموزش ریتم و اجرای آن خواهیم پرداخت.

در بخش دیگر آموزش طریقه نوازندگی صحیح روی ساز آموزش داده می شود هر چند که این ساز از قوانین خشکی تبعیت نمی کند و نوازنده می تواند با خلاقیت روی ساز به شکل های مختلف اجرا نماید اما باز هم طریقه صحیح نوانزدگی مخصوصا در اتدا بسیار مهم و ضروری است.

در بخش بعدی به اموزش تکنیک های ساز می پردازیم که در واقع همان مواردی است که باعث تمایز کاخن از دیگر سازهای کوبه ای می شود به همین علت در این بخش بسیار مهم است که خلاقیت همراه با آموزش و نوازندگی همراه باشد.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

چرا آموزشگاه منظومه ؟

اگر به دنبال آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی منظومه هستید باید بدانید که ما دوره آموزش کاخن در آموزشگاه موسیقی منظومه مانند روش های تکراری و خشک عمل نمی کنیم و قصد ما در آموزش همه ساز ها در ابتدا این است که نوازندگانی تکراری و شبیه به هم پرورش ندهیم چرا که در نوازندگی خلاقیت حرف نخست را می زند و اگر قرار باشد همه مثل هم ساز بزنند هر چقدر هم که حرفه ای آموزش داده شوند باز هم لطفی نخواهد داشت در آموزشگاه موسیقی منظومه تاکید ما بر خلاقیت در نوازندگی و اجرا است.

اینجا ما پس از آموزش ها اولیه و اکادمیک آموزش را بر ساسا خلاقیت ها و استعداد های خود نوازنده پیش خواهیم برد و به اینگونه هیچ آموزش ثابتی برای همه هنرجویان در نظر نمی گیریم و در این بخش به پرورش خلاقیت همرا با اصول اساسی ساز می پردازیم.

در این بخش هنرجویان را به گروه های موسیقی و نیز ارکستر آمزوشگاه هم معرفی می کنیم تا هنرجویان از همان ترم های اولیه نوازندگی و اجرا در کنار دیگر ساز ها را هم تجربه نمایند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *