بهترین پیانو برای شروع

از کلاس های مهم در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس آموزش پیانو است برای آموزش پیانو بهتر است که از همان ابتدا روی خود ساز پیانو شروع کنید و یادگیری آن با کیبورد و یا ارگ اگر چه میسر است اما بهتر است که شروع با خود پیانو باشد اگر برای شما هم سوال پیش آمده که آیا می روی کیبورد پیانو یاد گرفت و یا اصلا معایب و مزایای این کار چیست می توانید به مطلب آیا با ارگ می توان پیانو یاد گرفت مراجعه نمایید که در آن جا می توانید در مورد این سوال بیشتر بدانید و اما امروز و در این پست فارغ از استفاده کیبورد و با فرض این که روی پیانو آموزش را پیش ببرید قصد داریم در مورد بهترین پیانو برای شروع به بررسی بپردازیم در ادامه با ما باشید.

پیانو

قبل از اینکه بپردازیم به بهترین پیانو برای شروع بایستی اندکی با خود پیانو بیشتر آشنا شویم همانطور که می دانید پیانو سازی است با پیشینه بسیار زیاد و یکی از محبوب ترین ساز ها رد سراسر دنیاست دلیل این محبوبیت هر چند که متعدد است و بر می گردد به قابلیت های خاص این ساز اما خود پیانو تشکیل گردیده است است یک صفحه اصلی صدا به نام دک که سیم ها به طرق مختلف روی آن کشیده شده اند اینکه دک پیانو به شکل افق روی پیانو سوار شده باشد و یا به شکل عمودی ، دو نوع اصلی پیانو را به نام پیانو دیواری و پیانو رویال تقسیم می کند که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

در این دو نوع پیانو سیستم کامل مکانیکی است یعنی صدای ایجاد شده نتیجه ارتعاش سیم خاصی است که توسط یک پکش از کلید ها به سیم ها منتقل می گردد و هر چکش روی سیم خاصی ضربه می زند که روی کلید مورد نظر ، نت مورد نظر را ایجاد می کند.

ولی نوع دیگری از پیانو هم هست که با پیشرفت تکنولوزی تولید گردیده است در حقیقت این نوع از پیانو ها به خودی خود ساز خاصی نیستند بلکه این مدل شبیه سازی شده سازهای مکانیکی است البته این بدان معنی نیست که این پیانو ها انتخاب مناسبی نیست بلکه منظورمان این است که این پیانو ها از روی پیانوها آکوستیک ساخته شده اند در ادامه در مورد هر یک زا این پیانو ها بیشتر می دانیم.

انواع پیانو

پیانو به دو دسته کلی پیانو آکوستیک یا همان پیانو مکانیکی و پیانو دیجیتال که همانطور که گفتیم شبیه سازی شده پیانو های آکوستیک هستند تقسیم می گردد انتخاب هر یک از این دو نوع پیانو بنا به به شرایط و قابلیت هایی که دارند می تواند متفاوت باشد که در ادامه به توضیح هر یک و مزایا و معایب هر کدام خواهیم پرداخت ولی قبل از آن بهتر است با هر یک از این مدل های پیانو بیشتر آشنا شویم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید.

برای خرید پیانو می توانید با مشاورین ما در آموزشگاه موسیقی منظومه در تماس باشید.

02188715340

پیانو آکوستیک

پیانو گرند یا رویال : این نوع از پیانو در دسته خانواده پیانو های آکوستیک و مکانیکی قرار دارد تفاوت این پیانو با انواع دیگر این خانواده در این است که سیم های آن روی دک یا صفحه اصلی به شکل افقی قرار گرفته اند و با این کار پیانو عرض و فضای بیشتری را اشغال می کند دلیل این کار هم به خاطر تولید صدایی با وسعت و حجم بیشتر معمولا در این نوع پیانو ها یک درب هم تعبیه می گردد که می توان با باز کردن آن به فضای سیم ها دسترسی داشت و حجم بیشتر صدا را در اختیار گرفت به جز این مورد تفاوت های جزئی نیز با دیگر مدل های پیانو مکانیک دارد که خیلی مد نظر نیست.

پیانو دیواری : در این مدل پیانو سیم ها بر عکس مدل رویال به شکل عمودی سوار شده است و به همین دلیل نسبت به پیانو رویال حجم صدای کمتری دارد ضمن اینکه اندازه صفحه صدا اندکی کوچکتر و در برخی مدل ها سیم ها نیز با اندازه های کمتر و یا بیشتر عرضه می گردد.

پیانو دیجیتال

پیانو های دیجیتال یا پیانو الکتریک بر اساس نیاز ها اخیر و با پیشرفت تکنولوژی تولید گردیده اند همه چیز این مدل پیانو ها از صدا گرفته تا کلاویه ها و … از وری پیانو های آکوستیک یا مکانیکی شبیه سازی شده است البته کیفیت این شبیه سازی در صدای و کیفیت پیانو قطعا تاثیر فراوانی دارد. این مدل از پیانو ها خود مدل هاغی فراوان و شکل های فراوانی دارد که برخی از آن ها با کیفیت های بسیار بالا و برخی دیگر به اندکی تغییر در صدا و … تولید می گردد.

بهترین پیانو برای شروع

در مورد بهترین پیانو برای شروع باید بگوییم که آن بر اساس برخی مولفه ها بررسی می گردد و بهترین پیانو را بایستی بر اساس اینکه چه انتظاری از پیانو دارید و این که چه شرایطی دارید انتخاب کنید در اداه به بیان برخی از این ملاک ها خواهیم پرداخت که می توانید بر اساس آن بهتر انتخاب نمایید.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *