مدت زمان یادگیری تار / آموزشگاه موسیقی منظومه

تخفیف کلاس تار

از جمله سازهای زیبا و دلنشین در آموزشگاه موسیقی منظومه ساز تار است و یادگیری این ساز قطعا برای علاقمندان بسیار جذاب و نوازندگی با آن بسیار پر شور است اما مدت زمان یادگیری تار چقدر است و چگونه می توان یادگیری این ساز را آغاز نمود بسیاری علاقمندان که صدای خاص این ساز را دوست دارند به علل مختلف از جمله مشغله های زیاد به دنبال آن نمی روند اما بهتر است بدانید که یادگیری ان خیلی سخت نیست و اگر به این ساز علاقه دارید با صرف زمانی روزانه برای تمرین قادر خواهید بود پس از مدتی به راحتی نوازندگی آن را بیاموزید در ادامه با ما باشید تا با آموزش آن و مدت زمان دوره های آن بیشتر آشنا شویم.

تار

از سازهای زیبای زهی و اصیل ایرانی است که در بین سازهای ایرانی از اهمیت خاصی برخوردار است هم به لحاظ صدای زیبای آن و هم به لحاظ وسعت صدایی و حجم صدای آن از این رو است که معمولا در بین ارکستر های موسیقی ایرانی و گروه ها و اجرا های مختلف جایگاه خاص خود را همیشه داشته است از سویی تکنیک های نوازندگی روی این ساز به زیبایی قابل اجرا است و نوازندگی خاص آن با مظراب حال و هوای زنده ای به فضای موسیقایی اجرا ها می بخشد.

کلاس آموزش تار

کلاس آموزش تار با آموزش های اصولی مسویقی و آشنایی با قوائد موسیقی آغاز می گردد و در ادامه وارد بخش های تخصصی تر می گردد برای آموزش تار در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره های خاصی طراحی گردیده است به این ترتیب که آموزش ها از صفر تا صد و از مبتدی تا پیشرفته در آموزشگاه وجود دارد و استاد همه مراحل آمزوشی را از ابتدا به شیوه ای اصولی و طبق برنامه های خاص آموزشی پیش می برند به گونه ای که سلیقه های مختلف در نوازندگی را نیز لحاظ می نمایند و کلاس ها با شور و نشاط خاصی همراه با نوازندگی این ساز پیش می رود.

در ادامه آموزش های تخصصی تر هنرجویان وارد گروه های موسیقی می گردند که می توانند در اجرا و کنسرت های مختلف در کنار دیگر ساز ها از قبیل سنتور ، تنبک ، دف ، ویولن و …به اجرا و نوازندگی بپردازند.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه )

مدت زمان یادگیری تار

هر چند این سوالی بسیار کلی که در جواب آن مولفه های بسیاری را باید سنجید اما باید بگوییم که میزان دوره ها هم بر اساس استعداد های مختلف تفاوت دارد و هم بر اساس میزان تمرین هر هنرجو البته در این شرایط باید این را نیز در نظر گرفت که میزان تمرین را نیز علایق مختلف می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

اما اگر به طور کلی تر بخاهیم بگوییم برای هر کدام از بخش های یعنی مبتدی ، متوسطه و پیشرفته مدت زمانی بین یک تا سه ترم آموزشی نیاز است که همانططور که گفتیم موارد زیادی روی کمتر یا بیشتر شدن آن موثرند.

ولی در هر صورت مهم ترین عامل همچنان میزان تمرین هنرجویان است که اگر مناسب  و به اندازه و اصولی باشد می تواند میزان پیشرفت را حتی تا دو برابر افزایش دهد و به همان میزان طول دوره را نیز کمتر می کند.

5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *