کلاس تئوری در آموزشگاه موسیقی قسمت 11 سکوت

با ادامه کلاس های تئوری در آموزشگاه موسیقی با شما هستیم و پس از بررسی نت ها و زمان های مختلف می پردازیم به بحث سکوت ها که علی رغم آن که معنا و مفهوم صدایی در موسیقی ندارند اما بخش مهمی را شامل می شوند که رعایت و انجام آن بسیار مهم و ضروری است در زیر مروری خواهیم داشت بر همین مبحث و انواع آن که می توانید مشاهده نمایید همچنین برای دریافت بخش های دیگر و قسمت ها قبلی می توانید به بخش تئوری موسیقی مراجعه نمایید.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه
عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه منظومه

سکوت

معنای سکوت کاملا مشخص و مبرهن است و جایی است که هیچ نت یا صدایی شنیده نشود اما در موسیقی آن ها معنا و مفهومی فراتر دارند و بخشی نت ها و قسمت مهمی از نوازندگی هستند چرا که در اینجا بایستی زمان آن ها رعایت شود و وقتی ما قرار است بین نت ها نوازندگی نکنیم بایستی به ریتم قطعه و اندازه مکث ها دقیقا آگاه باشیم و رعایت کنیم.
در واقع اینجا نت ها را نداریم اما رعایت زمان هنوز پا برجا است و به همین دلیل است که سکوتها نیز مانند نت ها در موسیقی دارای شکل های زمانی مشخصی هستند که رعایت آن ها متناسب با زمان آن ها الزامی می باشد.

انواع سکوت

همانطور که گفتیم سکوت ها هم درست به مانند نت ها و معادل آن ها زمان دارند یعنی به اندازه نت گرد ، سفید ، سیاه ، چنگ و … سکوت گرد ، سفید ، سیاه ، چنگ و … خواهیم داشت که در واقع گرد مبنای زمان بندی و دیگر نت ها و یا سکوت ها بر اساس آن به ترتیب به صورت یک دوم ، یک چهارم ، یک هشتم و … نوشته و اجرا می گردند. در تصویر زیر می توانید شکل و انواع آن را مشاهده نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *