توصیه های مهم خرید بلز در آموزشگاه موسیقی

در پست های گذشته با بلز و نقش مهم آن در موسیقی کودک آشنا شدیم اما در پی سوال عده ای از والدین امروز می خواهیم در مورد خرید بلز و توصیه هایی که اساتید ما در آموزشگاه موسیقی منظومه برای خرید ساز استاندارد دارند بیشتر بدانیم تا بتوانید سازی مرغوب تهیه کنید و مشکلی درذ روند آموزش موسیقی کودک پیش نیاید.

بلز

بلز از جمله سازهایی است که در کلاس موسیقی کودک کار می شود اهمیت آشنایی و یادگیری ساز بلز برای کودکان از جهات مختلفی مورد توجه است که مهم ترین آن ها در طراحی این ساز نهفته است.

ساز بلز به نوعی ساده شده سازهای چون زایلافون است و در آن تعدادی تیغه با سایز های مختلف در کنار یکدیگر چیده شده اند هم اندازه متفاوت تیعه ها و هم رنگ متفاوت آن ها باعث می شود کودکان بهتر بتوانند با آن ارتباط گرفته و در یادآوری بهتر نیز به آن ها کمک خواهد کرد.

از سویی حالت صدا دهی این ساز که با ضربه زدن است برای کودکان جذاب تر است و حس نوازندگی را در کودکان بر می انگیزد.

( تصویری از کنسرت هنرجویان موسیقی کودک آموزشگاه موسیقی منظومه )

توصیه های خرید بلز

– اول از همه به خاطر داشته باشید که این ساز اسباب بازی نیست هر چند که در بسیاری اسباب بازی فروشی ها اشکال مختلف آن وجود دارد ولی معمولا اکثر آن ها اصولی ساخته نشده اند و صرفا یک الگو برداری ظاهری دارند از این رو سعی کنید این ساز را حتما از ساز فروشی های معتبر تهیه نمایید.

– جنس ساز بسیار مهم است معمولا نوعی که برای تمرین کودکان در منزل طراحی شده از پلاستیک با کیفیت و تیغه های فلزی است که باید نت ها درست و دقیق باشند.

– سعی کنید بلز دو اکتاو تهیه نمایید که تیغه های آن حدودا 15 عدد است و کمتر از این نباشد بهتر است.

– بلز هایی هم برای تمرین  و ندریس در آموزشگاه وجود دارد که با سایزی بزرگتر و تیغه های با کیفیت تر است که برای تمرین کودکان در منزل نیازی نیست این مدل ها را تهیه کنید ضمن اینکه قیمت بسیار بالاتری هم دارند.

– سعی کنید از برند های معروف تر ساز تهیه کنید تا مشکلی در نت ها وجود نداشته باشد چرا که نت ها تنظیم شده است و قابل تغییر نیست و از سویی اگر درست نباشد به راحتی نمی توان این مساله را تشخیص داد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *