تخصصی ترین مرکز آموزش فلوت غرب تهران

دانلود نت آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی منظومه به عنوان تخصصی ترین مرکز آموزش فلوت در غرب تهران با برنامه های پیشرفته آموزشی در زمینه آموزش و اجرا دوره های منظم آموزشی را برای این ساز طراحی نموده است در کلاس فلوت ما دوره های مبتدی تا پیشرفته و همچنین برای علاقمندان دوره های فشرده آموزشی را برای این ساز طراحی کرده ایم تا آموزش ها بر اساس سطح هر فرد پیش رود.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

فلوت

از سازهای زیبا در خانواده سازهای بادی که به از دیر باز تا کنون به عنوان سازی مسحور کننده و افسانه ای مورد توجه بوده است تاریخچه سازهای بادی به اولین ساخته های دست بشر می رسد که در نقاط مختلف دنیا وجود داشته است.

به جرات می توان گفت سازی به تنوع فلوت در دنیای موسیقی وجود ندارد و هر قوم و ملت یا فرهنگی برای خود سازی از دیر باز داشته است. چرا که ساخت این ساز از ساده ترین کارها به وسیله چوب یا بامبو و نی بوده است و هر تغییر در بدنه یا جای سوراخ ها می توانسته صدای متفاوتی تولید کند.

و اما فلوت هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند را ما معمولا به نام فلوت ریکوردر و یا فلوت کلیددار می شناسیم که آموزش آن در هر ساز متفاوت و در جاهای مختلف کاربرد دارد.

در فلوت ریکوردر که تصویر آن را در زیر مشاهده می نمایید با ساختمانی ساده روبرو هستیم که با طراحی که در بالای ساز وجود دارد نیازی به تولید صدا با حالت لب ها و یا زبان نیست و به راحتی با فوت کردن در ساز شاهد صدای زیبای آن خواهیم بود.

آموزش موسیقی

 

در فلوت کلید دار اما مکانیزم اندکی متفاوت است و سوراخی که در بالای ساز تعبیه شده است با حالات مختلف لب و زبان تولید صدا می کند که البته صدای درست گرفتن از آن مستزلم تمرین و تکرار است تا اینکه نوازنده بتواند صدایی مطلوب تولید کند.

سازهای بادی

آموزش فلوت

برای آموزش فلوت ریکوردر که معمولا در کلاس موسیقی کودک مورد توجه است ما دوره هایی را در نظر گرفته ایم در دوره اول آموزش این ساز به عنوان سازی مکمل در موسیقی کودک و به طور اجمالی آموزش داده می شود و هدف یادگیری نت ها و صدای آن ها به طور طبیعی در کلاس است تا کودکان بتنوانند صدا ها و تئوری موسیقی رابه راحتی روی ااین ساز جذاب بیاموزند و بعد روی ساز تخصصی در مرحله بعد پیاده نمایند تا در کلاغس تخصصی کار راحت تر و مو سیقی قابل درک تر باشد.

در دوره هایی مجزا نیز این ساز یعنی فلوت ریکوردر به طور تخصصی آموزش داده می شود برای کسانی که دوست دارند این ساز را جدی تر بیاموزند و وارد دوره های تخصصی آن می شوند که آموزش از حد اجمالی فرارتر می رود و تا دروه پیشرفته برای نوازندگی این ساز پیش می رود.

برای آموزش فلوت کلیددار اما دروه ها کاملا متفاوت است و در این بخش به عنوان یک ساز تخصصی با آموزش مبتدی تا پیشرفته فلوت روبرو هستیم که در چند بخش پیش می رود.

در بخش ابتدایی آموزش مبتدی فلوت را داریم که شامل تمامی موارد برای یادگیری و نوازندگی اصولی این ساز است و در ادامه وارد بخش های تخصصی تر و کلیه موارد برای نوازندگی حرفه ای این ساز می شویم.

برای آموزش فلوت در آموزشگاه موسیقی منظومه برای نوازندگی تخصصی تر در بخش های بعدی هنرجویان وارد گروه ارکسر می شوند تا در کنار دیگر ساز های ارکستر به هنرنمایی بپردازند.

5/5

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *