توصیه های مهم خرید کیبورد در آموزشگاه موسیقی

کیبورد آموزشگاه موسیقی منظومه

برای آن دسته از هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه که در کلاس کیبورد ثبت نام کرده اند یا دیگر دوستانی که قصد خرید کیبورد را دارند امروز قصد داریم برخی موارد ضروری را بیان کنیم تا هم بهتر بتوانید خرید کنید و هم بتوانید کیبورد مناسب تری برای منظور خود بیابید ، در ادامه با ما همرا باشید تا اندکی بیشتر در مورد این مساله صحبت کنیم.

( عکس از کنسرت های هر دوره آموزشگاه موسیقی منظومه )

کیبورد

از دسته ساز های غربی و به نوعی می توان گفت الگو برداری شده از روی ساز پیانو می باشد هر چند که شباهت های زیادی با پیانو هم دارد ولی تفاوت های بسیاری نیز در ادامه پیدا کرده است که این ساز را به یک ساز تخصصی بدل کرده است که قابلیت ها و موراد خاص خود را دارا است.

در ابتدا باید بدانیم که کلید ها و قرار گرفتن نت ها روی کلید های کیبورد کاملا مانند پیانو است با این تفاوت که پیانو ها معمولا هفت اکتاو دارند و کیبورد ها 5 اکتاو ولی از بابت نت ها یکسان هستند از سویی اما کلید های کیبورد بسیار کم وزن و سبک هستند و با کوچکترین ضربه به صدا در می ایند در حالی که در پیانو کلید های سنگین تری داریم.

سازهای الکترونیکی

کیبورد ها معمولا دکمه های مختلفی دارند این دکمه ها برای مقاصد مختلفی طراحی گردیده است از جمله برای ریتم های مختلف طراحی شده است تا ریتم های متنوعی را در پیش زمینه صدا پخش کند که نوازنده می تواند از بین این ریتم ها انتخاب کند یا حتی کیبورد ها این قابلیت را دارند که ریتم های دیگر را متناسب با آنچه نوازنده می خواهد روی کیبورد با وسیله خارجی مثل فلش ریخت و به کیبورد انتقال داد و یا حتی فراتر از آن نوازنده می تواند ریتم دلخواه را خودش بسازد وروی دستگاه ضبط کند.

کیبورد این قابلیت را نیز دارد که صدای ساز های مختلف ار با تغییر دکمه ها ایجاد نماید به این ترتیب نوازنده می تواند صدای هر سازی را به راحتی در اختیار داشته باشد.

دسته دیگری از کلید ها برای ایجاد افکت ها و صدا های مختلف در لابه لای قطعات است که می تواند بسیار به زیبایی قطعات کمک کند و در جاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

توصیه هایی برای خرید کیبورد

– اول از همه باید مشخص کنیم که کیبورد را برای چه هدفی می خواهید مثلا اگر قصدتان از تهیه کیبورد برای تمرین سلفژ یا آواز است قطعا لازم نیست خیلی کیبورد حرفه ای تهیه کنید بلکه بهترین کیبورد یک کیبورد ابتدایی و ساده است که کارتان را راه خواهد انداخت. یا اگر کیبورد را برای تمرین کلاس پیانو می خواهید بهتر است تا تهیه پیانو فعلا یک کیبورد ساده تهیه کنید البته کیبوردی که قابلیت تاچ داشته باشد.

( عکس از کنسرت های هر دوره آموزشگاه موسیقی منظومه )

– مساله مهم دیگر انتخاب کیبورد بر اساس بودجه ای است که قصد دارید برای خرید کیبورد هزینه کنید قطعا با توجه با این موضوع گزینه های انتخاب تان را بهتر مشخص خواهید کرد چرا که کیبورد های بسیار متنوع و زیادی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد که بهتر است قبل از اقدام همه موارد را در نظر داشته باشید.

– بهتر است که کیبوردی را انتخاب کنید که قابلیت انتقال از طریف فلش را داشته باشد چرا که قطعا در ادامه به یک چنین موردی نیاز خواهید داشت و اگر کیبورد تان قابلیت انتقال نداشته باشد به مشکل خواهید خورد.

– بهتر است که کیبوردی انتخاب کنید که صفحه نمایش با کیفیت داشته باشد تا از این طریق بهتر بتوانید موارد را کنترل کنید.

– سعی کنید کیبوردهایی با مارک ها و برند های متفرقه خرید نکنید هر چند که قابلیت های بسیاری داشته باشند اما از کیفیت و دوام مناسبی برخوردار نیستند.

– بهتر است که قبل از خرید ، کیبورد را تست کنید و حتی المقدور کیبورد های دارای ضمانت تهیه کنید حتی اگر خیلی حرفه ای نیستید می توانید تمامی کلید ها و دکمه های کیبورد را تست کرده و از سلامت آن ها مطمئن شوید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *