یادگیری تار در آموزشگاه موسیقی چگونه است ؟

تخفیف کلاس تار

یکی از سازهای تخصصی و بسیار زیبای ایرانی که در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس می گردد ساز زیبای تار است یادگیری تار مسلزم طی کردن مراحلی است که بایستی یک به یک طی گردد تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم در این میان استادی که آموزش شما را بر عهده دارد بسیار می تواند در پیشرفت وانگیزه دادن به شما موثر باشد .

تار

تار جزء دسته سازهای ایرانی و از خانواده سازهای زهی است تا دارای کاسه ای است که با شکلی خاص تراشیده می شود که باعث طنین صدای زیبای این ساز می گردد قسمت روی کاسه نیز با پوست پوشانده می شود که خود در تولید صدای با کیفیت و زیباتر بسیار موثر است.

دسته ساز نیز که از جنس چوب از جای قرار گرفت نت هایی است که اصلاحا پرده بندی میشود جنس این پرده از روده حیوانات است که البته جدیدا از پلاستیک یا مواد دیگر نیز ساخته می شود.

تار شش سیم دارد که به صورت دو تایی در کنار هم قرار میگیرند و در واقع سه جفت می باشد این سیم ها به وسیله مظرابی که معمولا از جنس برنج است زخمه می خورند.

یادگیری تار

یادگیری تار شامل چند دوره است که آموزش آنرا از مبتدی تا پیشرفته پیش می برد این دوره ها هر یک سامل آموزش هایی است که می توان با گذراندن آن ها این ساز را آموخت. در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش تار از مبتدی تا پیشرفته آموزش داده می گردد که این دوره ها در روزهای مختلف هفنه برگزار می گردد.

اگر به موسیقی ایرانی علاقمند باشید این ساز می تواند انتخاب بسیار مناسلی باشد ، وسعت صدایی مناسب ، حجم صدای خوبج ، دلنشینی و همینطور هماهنگی خوب آن با دیگر ساز ها از عواملی است که باعث می شود این ساز در بین دیگر سازهای ایرانی جایگاه مناسبی باشد و طرفداران زیادی دارد.

 

آیا یادگیری تار سخت است ؟

در جواب این سوال باید بگوییم که یادگیری این ساز کار سختی نیست هر چند که فراگیری هر سازی سختی ها و آسانی های خاص خودش را دارد اما اگر به این ساز علتقمند هستید بتید بدانید که یادگیری تار از آنجاییکه سازدلنشینی است پس روند آموزش جذاب تری دارد و در این راه اگرچه سختی هایی هم باشد ولی همه تحت شعاع این موضوع سهل و آسان تر خواهد بود.

از سویی اما یادگیری درست هر سازی در موسیقی نیاز به تمرین و زمان دارد و اگر زمانی که برای تمرین می گزارید اندک باشد عملا کلاس ها فایده چندانی در بر نخواهد داشت.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *