نت آهنگ سلنزارا / آموزشگاه موسیقی منظومه

آموزش سازدهنی

در ادامه آموزش موسیقی و آموزش قطعات و نت آهنگ های پاپ و کلاسیک در آموزشگاه موسیقی منظومه امروز نت آهنگ سلنزارا را خواهیم آموخت این آهنگ از قطعات زیبایی است که لازم است اندکی نسبت آموزش ریتم ها پیش رفته باشید تا بتوانید به خوبی این آهنگ را بنوازید.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

آهنگ سلنزارا

آهنگ سلنزار از قطعاتی است در در ترم های اول یا دوم با هنرجویان کار می شود و لازم است تا قبل از اجرای آن با برخی موارد از جمله اجرای نت های چنگ و رعایت سکوت های سیاه و چنگ آشنا باشید از این رو توصیه می کنیم این قطعه را با مشورت استاد خود بنوازید و اگر در آموزش خود به نت های چنگ هنوز نرسیده اید بهتر است تا اجرای آن را به هنگامی که با این موارد آشنا شدید بگذارید.

نت آهنگ سلنزارا

در زیر می توانید نت آهنگ سلزارا را دریافت نمایید و با رعایت نکاتی که در ادامه مطرح می شود بهتر و زیبا تر آن را بنوازید در ضمن می توانید با مراجعه به سایت آموزشگاه منظومه نت دیگر قطعات را نیز در اختیار داشته باشید و بنوازید.

 

نکاتی برای اجرای بهتر قطعه

– قبل از هر چیز طبق توصیه هایی که در گذشته نیز گفتیم سعی کنید نت ها و زمان نت ها را یک بار مرور کنید بدون اینکه شورع به نواختن قطعه نمایید این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد تا در اجرای بهتر نت ها موفق تر عمل نمایید و در هر میزان مکث کمتری داشته باشید.

– طرز صحیح اجرای نت های چنگ بسیار مهم است از این رو سعی نمایید تا نت ها را به ترتیب و با رعایت زمانبندی درست اجرا نمایید تا یکنواختی قطعه در اجرای نت ها حفظ شود.

– سعی کنید زمان نت های طولانی را رعایت کنید و از آن ها خیلی سریع عبور نکنید تا به ریتم کلی قطعه آسیبی نرسد اگر که با سازهای بادی می خواهید این قطعه را اجرا کنید و در رعایت نت های طولانی مشکل دارید بهتر است تا ابتدای نت را بنوازید و مابقی را به اندازه زمان درست نت سکوت کنید ه این ترتیب هم نفس کم نمی آورید و هم زمان قطعه به مشکلی بر نمی خورد.

– رعایت سکوت ها در این قطعه بسیار مهم است علی الخصوص سکوت های چنگ که رعایت درست آن ها شاید برای هنرجویان مبتدی اندکی دشوار باشد ولی به هر ترتیب سعی کنید که سرسری از کنار آن ها نگذرید و حتما با دقت سکوت ها را اجرا نمایید.

نت آهنگ سلنزارا که در بالا آوردیم نمونه ای ساده تر شده بود تا بهتر بتوانید از پس نواختن آن بر آیید سعی کنید بار ها و بار ها قطعه را تمرین کنید تا بتوانید با تسلط آن را اجرا نمایید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *