ملودیکا چیست / آموزشگاه موسیقی منظومه

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

در پی سوال عده از دوستان در مورد این که ملودیکا چیست و همینطور در مورد ساختار و مکانیسم آن ، قصد داریم امروز و در این مطلب درباره ملودیکا بیشتر خواهیم گفت و با خصوصیات و قابلیت های آن آشنا خواهیم شد در ضمن در مورد کلاس و نحوه آموزش آن نیز صحبت خواهیم کرد.

ملودیکا چیست ؟

ملودیکا سازی است از خانواده سازهای زبانه آزاد که البته نواختن آن به وسله دمیدن در آن و همچنین نت ها با تغییر کلیدها می باشد. این ساز که به نام های دیگری نیز چون هارمونیکای کلیددار و یا پیانیکا و … نیز معروف است در واقع ساختاری ساده دارد و در آن تولید صدا به وسله دمیدن و خروج صدا از سورخ های زبانه داری است که هر یک برای نتی خاص تعریف شده است.

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

برای نواختن آن کافی است تا در قسمتی از ساز که به شکل لوله هواست بدمید و همزمان نیز کلید مورد نظر را بفشارید. این کار باعث می شود تا کلید مورد نظر که برای نتی خاص در نظر گرفته شده ، خروج هوا را به سوراخی که همان نت را دارد تخلیه گردد و اینکار باعث تولید صدا در ساز می گردد.

این ساز قدمت چندانی ندارد ولی با این وجود خیلی زود جای خود را در بین سازهای موسیقی باز کرد و توانست توسط موزیسین های مختلف مورد توجه قرار گیرد. نخستین باری که کاری جدی با این ساز صورت گرفت توسط استیو رایش بود و در ادامه نیز توسط موزیسین های دیگر و در کار ها و آلبوم های مختلف مورد استفاده قرار گرفت من جمله در کار پاسکول.

(نوازندگی ملودیکا استاد اصغری در برنامه خندوانه)

آموزش ملودیکا

آموزش ملودیکا خیلی کار سختی نیست و برای یادگیری آن کافی است یک ساز مبتدی در اختیار داشته باشید و استادی خوب تا نوازندگی این ساز را در مدت زمان کوتاهی بیاموزید. آموزش ملودیکا پیچیدگی برخی سازها را ندارد و از همین روست که اگر علاقه کافی داشته باشید و مدت زمان مناسبی را صرف تمرین آن بنمایید خیلی زود به نتیجه خواهید رسید.

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

صدای ایسن ساز منحصر به فرد و بسیار زیباست به علاوه با تکنیک های خاصی می توان نوازندگی جذابی ارائه کرد اگر دوست داشته باشید می توانید در ادامه آموزش این ساز این تکنیک ها را نیز به راحتی بیاموزید.

کلاس ملودیکا

کلاس ملودیکا در آموزشگاه موسیقی منظومه در روزهای هفته و در ساعات مختلف تشکیل می شود. این کلاس ها برای همگان در هر سنی برگزار می گردد که علاقمندان می توانند در این کلاس های به طور انفرادی شرکت نمایند و در ترم های آموزشی آن ثبت نام نمایند و همچنین از شرایط ویژه این کلاس ها استفاده نمایند.

کلاس ملودیکا

برای اطلاعات بیشتر یم توانید با تماس با شماره های آموزشگاه از شرایط ویژه آن اطلاع یابید و یا در جلسات حضوری مشاوره آن که در آموزشگاه به طور رایگان برگزار می گردد شرکت نمایید.

امیدواریم که مطلب ملودیکا چیست برای شما مفید بوده باشد از همراهان عزیز تشکر می کنیم و خوشحال می شویم در تکمیل مطالب اگر اطلاعات یا نظری داشته باشید با ما در میان بگذارید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *