توصیه های مهم خرید ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

کلاس ملودیکا

برای خرید ملودیکا برای هنرجویان کلاس ملودیکا که به آموزشگاه موسیقی منظومه مراجعه می کنند و یا اینکه خود قصد خرید این ساز را دارند معمولا توصیه هایی می شود تا هم بتوانند سازی با صدای استاندارد تهیه نمایند و هم سازی تهیه کنند که به لحاظ نگهداری و دیگر موارد مناسب باشد ، در زیر به بخشی از این مو.ارد اشاره خواهیم کرد.

توصیه هایی برای خرید ملودیکا

جنس ساز

جنس بدنه ساز معمولا از پلاستیک است که می تواند به لحاظ کیفیت متفاوت باشد معمولا بدنه بایستی از جنسی باشد که به راحتی خورده نشود و آسیب نبیند ، بهتر است که مواردی را انتخاب کنید که سیقلی باشد و به راحتی در تماس آسیب نبیند.

کلاس ملودیکا

همینطور بایستی خود بدنه را به لحاظ سلامت ظاهری چک کنید تا ترک خوردگی یا شکستگی نداشته باشد.

جنس کلید ها هم بسیار مهم است که خیلی ضعیف و شکننده نباشد و دقت کنید که همه کلید ها سالم باشد و هیچ مشکلی نداشته باشد.

متریال به کار رفته دار ساز

متریال به کار رفته در داخل ساز نیز به لحاظ تنوع فراوان است و از آلیاژ های آبکاری شده با طلا تا دیگر فلزات می تواند متنوع باشد. هر چند آلیاژ های کار شده صدای مناسب تر و زیبا تری تولید می کنند اما آلیاژ های دیگر نیز با کیفیت و قیمت های مناسب تر موجود است که می توانید با تست صدا از میان آن ها نیز ساز مناسبی انتخاب نمایید.

(نوازندگی ملودیکا استاد اصغری در برنامه خندوانه)

صدای استاندارد

اصلی ترین مولفه در انتخاب ساز مناسب ، صدای آن است که باید سعی کنید این مورد را با دقت چک کنید. صدای ساز را البته استاد می تواند دقیق چک کند اما خود شما نیز با بکار گرفتن تیونر می توانید صدای آن را دقیقا با این وسیله چک کنید.

کلاس ملودیکا

تیونر وسیله ای است که با نواختن نت ها صدای آن را می تواند چک کند. تیونر را همچنین می توانید با نرم افزار هایی که موجود است روی گوشی خود داشته باشید و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

با نواختن هر نت ، صدای مربوط به آن روی صفحه تیونر نمایش داده می گردد که می توانید ببینید صدای هر نت در محدوده مناسب هست یا خیر و روی تیونر می توانید با درجه ای که وجود دارد این مورد را بررسی نمایید.

برند های معروف و مناسب

از بهترین برند های ملودیکا می توان به هوهنر ، یاماها ، سوزوکی و ایستاپ اشاره کرد. البته مدل های مختلف نیز در این برند ها وجود دارد که می توان با مشورت از استاد خود و با توجه به مقداری که قصد دارید هزینه کنید از بین آن ها بهترین مدل را برای خود انتخاب نمایید.

باز هم تاکید می کنیم که هر چند برند های مختلف و خوبی برای خرید ملودیکا وجود دارد اما بایستی هر ساز را قبل از خرید از نظر سلامت و استاندارد صدایی چک کرد تا با این توجه بتوان ساز مناسب و استانداری تهیه کرد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *