آکورد چیست ؟

اگر با موسیقی سر و کار داشته باشید یا وارد حوزه موسیقی شده باشید احتمالا این سوال که آکورد چیست برایتان پیش آمده است و یا شاید به گوشتان خورده باشد در کلاس های آموزشگاه موسیقی نیز این اصطلاح زیاد کاربرد دارد ولی این که آکورد چیست و اصلا به چه درد می خورد یا چگونه درست می شود بحثی است که قصد داریم امروز و در اینجا در مورد آن اندمی بیشتر صحبت کنیم.

آکورد چیست ؟

آکورد مجموع چند نت است که به طور همزمان یا به طور مرتب به صدا در می آید البته این نت ها بایستی طبق قاعده و قانون خاصی با هم تشکیل یک آکورد را بدهند.

آکورد چه کاربردی دارد؟

آکورد در کلاس های  مختلف من جمله کلاس پیانو و کلاس کیبورد و البته در ساز گیتار به طور معمول استفاده می شود البته در ساز های دیگر دیگر نیز وجود دارد اما هنرجویان این ساز ها از همان ابتدا روی ساز خود با آکورد های مختلف آشنا می شوند چرا که بخش لا ینفک این کلاس ها می باشد.

استفاده معمول آکورد در ساز پیانو برای ایجاد صدا های متناسب زیر ملودی و با دست چپ از هملن ابتدا در دستور کار قرار دارد و هنرجویان این کلاس ها باید با انواع آکورد و طریقه اجرای آن روی ساز و در ترم های بعدی با ساخت انواع آکورد آشنا شوند.

در ساز گیتار اما آکورد بهش اصلی کلاس های گیتار پاپ است که هنرجویان این کلاس با یادگیری آکورد های مختلف و یادگیری اجرای ریتم روی آن به راحتی می توانند قطعات مختلف را بنوازند یا روی آن به اجرای آواز بپردازند.

علاقمندان می توانند با ورود به بهش دانلود نت موسیقی آکورد آهنگ های مختلف را در اختیار داشته باشند.

مطلب آکورد چیست در ادامه کامل تر خواهد شد …

در ادامه با ما همراه باشید …

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *