گلپیدور گیتار چیست ؟ آموزشگاه موسیقی منظومه

مشاوره خرید گیتار

در پی سوال عده ای از دوستان درمورد گلپیدور و اصلا این که گلپیدور گیتار چیست ؟ امروز قصد داریم تا در مورد این عنوان اطلاعات بیشتری پیدا کنیم. خوشحال می شویم نظرات شما را در مورد مباحث بشنویم و منعکس کنیم . در ادامه همچنین در مورد کاربرد آن و طریقه استفاده آن توضیحاتی را خواهیم داشت.

گلپیدور چیست

گلپیدور گیتار چیست ؟

گلپیدور یا Golpeador نام بخشی است که بر روی صفحه گیتار سوار می شود این بخش که معمولا برای محافظت از صفحه گیتار می باشد به شکل یک محافظ عمل می کند چرا که جنس صفحه گیتار معمولا بسیار نازک است و ضربات مختلف نوازنده به مرور می تواند به این صفحه آسیب بزند.

 

گلپیدور چیست

 

در آموزش گیتار در سبک های مختلف طریقه نواختن نیز متفاوت است ضربات مختلف نوازنده روی گیتار که اصطلاحا گلپ نام دارد موجب آسیب به صفحه می گردد به همین خاطر است که از این صفحه محافظ استفاده می شود و به همین دلیل نیز نام این صفحه محافظ گلپیدور شده است.

مورد استفاده گلپیدور

معمولا در برخی سبک های گیتار مانند سبک فلامنکو به علت این که ضربات بیشتر و محکم تری به صفحه وارد می شود شاهد این موضوع هستیم که صفحه پس از مدتی به اصطلاح زخمی می شود و ممکن است حتی در ادامه آسیب جدی تری ببیند به همین سبب از وسیله ای محافظ استفاده می شود تا ضربات انگشت نوازنده را که مهار کند.

همچنین در سبک پاپ به علت اجرای ریتم و آکورد و غیر قابل کنترل بودن ضرباتی که در ریتم نوازی وجود دارد شاهد اینچنین اسیب هایی روی صفحه هستیم که با وجود گلپیدور می توان از این آسییب ها جلوگیری نمود.

انواع گلپیدور

جنس گلپیدور معمولا از پلاستیک است که البته در گذشته از صدف نیز استفاده می شده ولی اکنون از پلاستیک نرم یا خشک با انعطاف های مختلف و با مقاومت های مختلف تولید می شود که معمولا از پلاستیک و با طرح ها و نقش های متفاوتی تولید می گردد.

گلپیدور گیتار چیست

ابعاد و شکل آن نیز متنوع است که به طرق مختلف روی صفحه گیتار را می پوشاند ولی همگی به گونه ای است که بخشی را که ضربات روی ان می خورد می پوشانند.

طریقه نصب گلپیدور

نصب گلپیدور بسیار ساده و راحت است چرا که معمولا به صورت پشت برچسب تولید می گردد و با بلند کردن بخش چسبی می توانید آن را به راحتی روی صفحه گیتار خود نصب کنید.

گلپیدور گیتار چیست

فقط در موقع نصب بایستی دقت کنید تا دقیقا روی قسمتی که برای آن طراحی شده قرار بگیرد و به هیچ وجه از گیتار بیرون نزند و یا بخشی خالی صفحه را که صدای گیتار ازآن خارج می شود نپوشاند.

گلپیدور چیست

امیدواریم که مطلب گلپیدور گیتار چیست برایتان مفید بوده باشد ، خوشحال می شویم نظرات خود را در مورد این مطلب و یا در راستای تکمیل آن داشته باشیم.

5/5

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *