پیانو یا ویولن / انتخاب ساز در آموزشگاه موسیقی

پیانو یا ویولن آموزشگاه موسیقی

در پی سوال عده ای از دوستان در مورد انتخاب پیانو یا ویولن ، در این پست قصد داریم در مورد تفاوت های این دو ساز و مزایای هر یک اندکی بیشتر بدانیم . اگر شما هم جزء آن دسته از دوستانی هستید که بین انتخاب یکی از این دو ساز تردید دارید می توانید با راهنمایی های زیر اندکی بهتر تصمیم بگیرید.

پیانو یا ویولن آموزشگاه موسیقی

پیانو یا ویولن

ابتدا بهتر است اندکی در مورد هر یک از این دو ساز بیشتر بدانیم و در ادامه در مورد انتخاب پیانو یا ویولن صحبت کنیم.

پیانو

پیانو از سازهای غربی و از دسته سازهای زهی غربی است و می توان گفت محبوب ترین ساز شصتی دار به حساب می آید. در بین سازها پیانو از لحاظ وسعت صدایی بیشترین محدوده صوتی را دراست. با وسعتی حدود هفت و نیم اکتاو که در پیانو های مختلف شامل حدود 88 کلاویه می باشد.

معمولا در کلاس پیانو مواردی که آموزش داده می گردد شامل آموزش کامل تئوری موسیقی ، آموزش نت ها ، روابط بین نت ها ، جای نت های روی کلید های پیانو و البته طریقه درست نوازدگی این ساز است.

آموزش پیانو بسیار جذاب و کلاس های پیانو معمولا پر انرژی پیش می رود.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه
کنسرت 95 آموزشگاه موسیقی منظومه
کلاس پیانو آموزشگاه موسیقی منظومه
کنسرت94 آموزشگاه موسیقی منظومه

نوازندگی این ساز در ابتدا بسیار راحت پیش خواهد رفت به طوری که از روند یادگیری خود روی ساز به شگفت خواهید آمد اما در نهایت باید دانست که آموزش پیانو شامل موارد و تکنیک های خاصی است که تسلط روی آن ها به زمان و تمرین مستمر نیاز خواهد داشت.

ویولن

ویولن از سازهای غربی و جزء دسته سازهای زهی آرشه ای است. نواختن این ساز با وسیله ای به نام آرشه صورت می گیرد. صدای ویولن از دلنشین ترین صدا ها در بین کلیه ساز ها است به طوری که در بین همه ارکستر ها ویولن از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باعث زیبایی دو چندان هر گروه موسیقی خواهد شد.

کنسرت 94 آموزشگاه موسیقی منظومه

پیانو یا ویولن

زیبای هر دو این ساز ها باعث گردیده تا کسانی که می خواهند یادگیری موسیقی را آغاز نمایند و به این دو ساز نیز علاقه مند هستند بین انتخاب پیانو یا ویولن مردد هستند و گاهی سوال دارند که کدامیک می تواند برای آن ها بهتر باشد.

علاقه

بهترین راه البته برای انتخاب ساز ، در نظر گرفتن علاقه است یعنی باید ببینید که کدام ساز در شما حس بهتری را بر می انگیزد. باید توجه داشت که مبحث ما موسیقی است و در اینجا احساس همه چیز را تعیین می کند پس اگر سازی را بیشتر دوست دارید ، یقینا آن ساز هم بهترین ساز برای شماست هم راحت ترین ساز حتی اگر به گفته دیگران بسیار سخت باشد.

شرایط تهیه یا تمرین راحت تر

اگر واقعا هر دو این ساز ها به یک میزان در شما ایجاد انگیزه می کند می توانید از راهنمایی های دیگر کمک بگیرید. مثلا اینکه شرایط تهیه یا تمرین کدام ساز را بیشتر دارید مثلا اگر از لحاظ فضا برای نگهداری پیانو مشکل دارید یا از لحاظ ایجاد صدا پس بهتر است سازی را بر گزینید که شرایط تمرین بیشتری برای شما خوواهد داشت چرا که با تمرین مستمر است که می توانید نتیجه مطلوب را بگیرید و ادامه راه را به راحتی طی کنید.

سختی یا آسانی

اگر از بابت سختی یا آسانی ساز بخاهیم بررسی کرده باشیم باید بگوییم که هیچ سازی الزاما از دیگری سخت تر یا آسان تر نیست بلکه هر سازی سختی های خاص خود را دارد و در کل یادگیری هیچ سازی آسان نیست.

جای گیری نت ها روی ساز و روی خطوط حامل

در سازی مثل ویولن جای نت ها مشخص نیست و نوازنده بایستی با تمرین و تکرار به مرحله ای برسد که جای درست نت ها روی ساز را تشخیص دهد که البته برای پیانو این مشکل وجود ندارد و جای نت ها با کلید های متفاوت مشخص است.

در ادامه ولی نت های موسیقی برای نوازندگی پیانو روی دو ردیف خطوط حامل پیاده شده است که البته می تواند از سختی های کار پیانو باشد و در ضمن وسعت صدایی و تعداد نت ها در پیانو البته بیشتر است.

در نهایت نیز باید یادآوری کنیم که پیانو یا ویولن و یا هر ساز دیگری نسبت به ساز دیگر بهتر یا بد تر نیست و هر یک زیبایی ها ، سختی ها و آسانی های کار خود را دارند پس بهتر است که در انتهاب ساز بیشتر از احساس کمک بگیریم تا عقل.

کلاس آموزش پیانو

کلاس پیانو

اگر به دنبال کلاس پیانو و فراگیری حرفه ای پیانو هستید بهتر است قبل از هر چیز با خود پیانو آشنا شوید؛ پیانو جزو دسته

بیشتر »
دوره آموزش پیانو

آموزش پیانو

پیانو سازی است که شاید نسبت به دیگر سازها اهمیت و توجه بیشتری را به خود جلب کرده است و دلیل این اهمیت هم البته

بیشتر »
انواع پیانو

انواع پیانو با قیمت

برای آن دسته عزیزان و هنرجویان پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه و یا علاقمندانی که قصد تهیه ساز زیبای پیانو را دارند این جلسه قصد

بیشتر »
نحوه کوک پیانو

کوک پیانو

امروز در وب سایت آموزشگاه موسیقی منظومه با شما عزیزان همراه هستیم با توضیحاتی درباره کوک پیانو و نحوه درست و زمان مناسب برای این

بیشتر »
معرفی پیانو

معرفی ساز پیانو

در این مقاله با ساز زیبای پیانو بیشتر آشنا می شویم این ساز یکی از سازهای پایه ای در آموزش موسیقی محسوب می شود که

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *