مترونوم چیست ؟ / آموزشگاه موسیقی منظومه

مترونوم چیست

شاید برای خیلی ها سوال پیش آمده باشد که مترونوم چیست و یا برای کسانی که در ابتدای راه موسیقی هستند این مورد پیش آمده باشد که اصلا مترونوم به چه کار می آید و چرا اینقدر توصیه می شود که از مترونم استفاده کنند ؟ در ادامه با ما باشید تا هم با مترونوم و هم نحوه کار با آن آشنا شوید و نیز به اهمیت کار این وسیله پی ببرید.

مترونوم چیست ؟

مترونوم وسیله ای مکانیکی یا الکتریکی است که با ضربات پی در پی یا با مکانیسم دیجیتال ،  صدای پی در پی به صورت یکنواختی به ما ارائه می دهد.

تیونر آموزشگاه موسیقی

این صدای پیاپی که در مترونم ایجاد می گردد قابلیت این را دارد که از لحاظ زمانی کند تر یا تندتر گردد و این معمولا به وسیله دکمه ای که در مترونم ها تعبیعه شده است ایجاد می شود.

همچنین در مترونوم های دیجیتالی قابلیت کم و زیاد شدن صدا را نیز خواهیم داشت که البته با هدفون هم قابلیت اجرا دارد.

مترونوم به چه کار می آید ؟

با مترونوم آشنا شدیم اکنون می خواهیم بدانیم که به چه کار می آید. واقعیت این است که در موسیقی و در هنگام اجرای قطعات مختلف ما به یک متر یا مقیاس نیاز داریم تا بتوانیم بر اساس آن روی یک ریتم یکنواخت جلو برویم که البته در نوازندگان حرفه ای این ریتم به صورت درونی بوجود خواهد آمد ولی برای هنرجویان یا نوازندگان مبتدی خیلی مهم است که در نوازندگی روندی یکسان داشته باشند که مترونوم این کار را برای ما انجام می دهد.

مترونوم همچنین برای تعیین سرعت اجرای قطعات مختلف ملاک و میزان خوبی به ما می دهد که بتوانیم بر اساس ان ریتم را بهتر درک کنیم.

همچنین برای اجراهای گروهی و یا نوازندگی با یک یا چند ساز دیگر ، بسیار مهم است که همگی نوازندگان با یک ملاک و ریتم مشخص کار کنند و کار با وسیله ای مثل مترونوم می تواند بسیار مهم جلوه نماید و در اینچنین مواردی کار را بسیار راحت می کند.

انواع مترونوم

مترونوم دیجیتالی

معمول ترین نوع مترونوم ها همین نوع هستند که به شکل های مختلف و در اندازه های مختلف در فروشگاه های موسیقی وجود دارند و می توانید به احتی آن ها را تهیه نمایید.

مترونوم چیست

معمولا مترونوم های دیجیتالی دو کاره هستند و یک تیونر نیز دارند که برای کوک سازهای مختلف می توان از آن استفاده کرد.

مترونوم مکانیکی

این مترونوم ها که قدیمی ترین نوع آن می باشند نیز بسیار جالب و زیبا هستند و از سویی حرکت رفت و برگشت و حالت پاندولی آن می تواند از لحاظ بصری ریتم خوبی برای نوازنده ایجاد کند.

مترونوم چیست

این مترونوم ها را نیز می توانید از فروشگاه های موسیقی تهیه نمایید.

نرم افزار های موبایلی

اخیرا نیز بسیاری نرم افراز های مترونوم طراحی شده که می توانید برای گوشی های مختلف دانلود کنید و استفاده نمایید که بسیار کار را برای نوازندگان راحت کرده و می توانند هر جا روی موبایل یا تبلت داشته باشند و از آن استفاده نمایند.

مترونوم چیست

امیدواریم مطلب مترونوم چیست برای شما مفید بوده باشد.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *