بهترین روش یادگیری ویولن در آموزشگاه موسیقی یا کلاس خصوصی

چگونه موسیقی تمرین کنیم

برای آموزش ویولن روش های مختلفی وجود دارد و بهترین روش یادگیری ویولن برای سنین مختلف و همچنین در سبک های مختلف می تواند تفاوت هایی داشته باشد.

بهترین روش یادگیری ویولن چه در آموزشگاه موسیقی یا در کلاس خصوصی معمولا روشی است که در آن تمامی نیاز های هنرجو در نظر گرفته شده باشد و انعطاف پذیری لازم را دارا باشد تا با علایق و سلایق افراد مختلف جور در بیاید.

بهترین روش یادگیری ویولن

دوره آموزش ویولن شامل بخش های مختلفی و طراحی شده ای است.

چگونه موسیقی تمرین کنیم

برای آموزش ویولن دو سبک معمول وجود دارد یکی سبک کلاسیک و دیگری سبک ایرانی.

از آن جایی که هر سبکی می تواند مزایا و معایبی داشته باشد ، لذا هر یک از این سبک ها نیز دارای مزایا و طبیعتا عیب هایی هم هست که در صورت انعطاف پذیری کافی می توان از عیب های آن دوری کرد و نقاط قوت آن را تقویت نمود.

سبک کلاسیک

از آن جایی که اصولا خاستگاه این ساز ایرانی نیست شاید اصولی تر باشد که ویولن را در همان سبک کلاسیک بیاموزیم.

از سویی تمامی روش هایی که برای آموزش صحیح این ساز وجود دارد به نوعی با این سبک در آمیخته است لذا اگر بخواهیم ویولن را درست و صحیح بیاموزیم نمی توان از این سبک چشم پوشی کرد.

سازهای زهی غربی

سبک کلاسیک شامل تمامی آموزش های موسیقی کلاسیک می باشد که طی سال های سال با این ساز عجین شده است و از سویی نیز اموزش این ساز در سنین مختلف دارای روش های متنوع و طرح درس های دقیقی در این سبک می باشد که گام به گام با آموزش بر طبق اصول اساسی موسیقی پیش می رود.

سبک ایرانی

و اما در سبک های آموزش ایرانی به نوعی با روشی مواجه هستیم که در ساز کمانچه وجود دارد البته با حذف و اضافاتی که در ساز ویولن قابل اجراست.

آموزش ساز ویولن در این سبک شامل آموزش و یادگیری موسیقی ایرانی است که رنگ و بوی موسیقی سنتی ایرانی را در ویولن زنده می کند.

نوازندگی آهنگ های پاپ

برای آن دسته از دوستانی که دوست دارند روی ساز ویولن قطعات و آهنگ های ایرانی بنوازند باید خاطر نشان کنیم که نواختن آهنگ ها یا قطعات ایرانی دلیل بر آن نیست که ویولن را باید ایرانی بیاموزید بلکه شما می توانید آموزش کلاسیک این ساز را داشته باشید و در ادامه آهنگ ها و قطعات مورد علاقه خود را روی ساز پیاده نمایید.

آموزش ویولن برای کودکان

بهترین روش یادگیری ویولن برای کودکان استفاده از متدی است که هم اصولی باشد و هم باعث ایجاد انگیزه در کودک گردد.

آموزشگاه موسیقی

در کلاس کودکان به دلیل حساسیت های خاص این دوران سعی می شود از روش هایی که همراه به آهنگ ها یا شعر های کودکانه تر باشد استفاده گردد تا از سویی ایجاد انگیزش در کودک بکنند.

از سوی دیگر تمرین هایی که برای منزل برای کودکان در نظر گرفته می شود نباید بسیار سخت یا طاقت فرسا باشد بلکه باید به گونه ای باشد تا کودک بتواند با کمی تمرین و دقت آن ها را انجام دهد.

معمولا بهترین روش یادگیری ویولن در کودکان همیشه بسیار متغیر و انعطاف پذیر باید باشد تا در صورت لزوم از آهنگ ها یا برنامه های جایگزین استفاده کرد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *