انتخاب ساز دوم در آموزشگاه موسیقی

آرتیفون

برای انتخاب ساز دوم و به اصطلاع برای شروع آموزش در ساز دیگر مقدماتی باید فراهم باشد در آموزشگاه موسیقی این مورد را منوط به چند عامل می دانیم که در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد ضمن این که به سوال آن دسته از دوستان هم می پردازیم در مورد اینکه اصلا شروع آموزش ساز دوم لازم است و یا باعث ضربه زدن به ساز اولی می شود یا خیر.

آموزشگاه موسیقی

انتخاب ساز دوم

معمولا هنرجویان و یا برخی موارد والدین می خواهند بدانند فرزندشان چه زمانی می تواند یادگیری ساز دیگری را آغاز نماید در جواب به این پرسش نخست باید بدانیم اصلا هدف از یادگیری ساز دوم چیست و چرا باید ساز دیگری را بیاموزیم.

علاقه به ساز دیگر

اگر ساز دیگری را می خواهید آموزش ببینید به خاطر این که علاقه شما در آن ساز خاص است البته پس از این که برخی شرایط لحاظ شود می توانید به یادگیری آن ساز بپردازید ولی اگر هدف این باشد که فقط ساز دیگری را هم در کنار ساز تخصصیتان بیاموزید بهتر است که خیلی عجله نداشته باشید.

آموزش سازدهنی

بهتر است نخست آموزش در ساز تخصصیتان را به حد معقولی پیش ببرید و بعد اقدام به یادگیری سازی دیگر بپردازید.

قابلیت هایی ساز های دیگر

برخی اوقات انتخاب ساز دوم به خاطر قابلیت هایی است که شاید ساز خودمان نداشته باشد مثلا فردی نوازنده پیانو است و ننمی تواند ساز خود را با خود بیرون ببرد و در فضایی غیر ز فضای خانه بنوازد.

البته این مورد هم می تواند دلیل معقولی باشد و می توانید با توجه به علاقه و مزیتی که می خواهید البته پس از مدت زمانی آن ساز دیگر را نیز بیاموزید.

چه زمان می توانید به انتخاب ساز دوم بپردازیم ؟

این که چه زمانی وقت یادگیری ساز دوم است صرف نظر از قصد و نیت و دلیلی که داریم باید بگوییم که این زمان می تواند متغیر باشد.

یادگیری همزمان دو ساز

یادگیری همزمان دو ساز و آموزش موسیقی روی هر دو ساز البته غیر ممکن نیست کما این که بسیاری افراد از پس ان بر می آیند ولی باید یاد آور شویم که مشترکات زیادی در یادگیری موسیقی بین ساز ها وجود دارد و اگر در یک ساز آن ها را بیاموزید دیگر در ساز دوم لازم نیست وقتی برای یادگیری ان صرف کنید.

دوره سازدهنی در آموزشگاه موسیقی

ولی در آموزش همزمان دو ساز البته این مورد نقصی در کار محسوب می شود و حتی ممکن است در ابتدا سردرگمی بوجود آورد چرا که علاوه بر مشترکات در برخی موارد تفاوت هایی هم وجود دارد که یادگیری کامل تر یک ساز و البته زمان برای تحلیل ارتباطات موسیقی این مساله را حل می کند.

یادگیری و انتخاب ساز دوم پس از یادگیری نسبی ساز اول

این شاید بسیار منطقی تر باشد که در یادگیری یک ساز اندکی تبحر پیدا کنیم و سپس به سراغ ساز دوم برویم

در این جا بسیاری موارد خود به خود حذف می شود ضمن اینکه بسیاری موارد را نیز به خودی خود روی ساز دوم خواهید دانست.

با همه این موارد توصیه می کنیم انتخاب ساز دوم را با مشورت اساتید و مشاورین آموزشگاه انجام دهید و به هیچ وجه در این خصوص بیش از حد به کودکان فشار نیاورید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *