بهترین کتاب تئوری موسیقی

در زمینه تئوری موسیقی کتاب های فراوانی به چاپ رسیده است و ما امروز قصد داریم به معرفی بهترین کتاب تئوری موسیقی بپردازیم که البته با وجود معیار هایی می توان گفت که کتاب های خوب در زمینه کم نیستند و ما سعی داریم تا به معرفی بهترین ها از جنبه های مختلف بپردازیم.

بهترین کتاب تئوری موسیقی

تئوری موسیقی بخش مهم کار برای همه کسانی است که یا نوازندگی می کنند یا آهنگسازی و یا به هر طریقی با آموزش موسیقی سر و کار دارند.

آموزشگاه موسیقی منظومه

دانستن تئوری موسیقی از آن بابت اهمیت دارد که به ما کمک می کند تا درک بهتری از روابطی که در موسیقی و بین ارکان آن برقرار است داشته باشیم و یا در مورد هر موسیقی و یا ایجاد آن بهتر بدانیم.

در این زمینه اساتید مربوطه در هر ککلاس تخصصی و آموزشی نوازندگی به بیان برخی موارد در تئوری موسیقی می پردازند ولی از آن جاییکه تئوری موسیقی در هر سطحی پیشرفته تر می گردد لذا بیان همه ان ها در کلاس شاید گاهی از حوصله هنرجو خارج باشد و زمان زیادی را نیز از کلاس بگیرد ضمن آن که درک آن مستلزم مطالعه بین روابط مختلف موسیقی است.

از این رو کتاب های متعددی در این زمینه وجود دارد که می توانید با مراجعه به آن ها با تئوری کامل موسیقی آشنا شوید.

در این زمینه در ادامه مطلب به معرفی بهترین کتاب تئوری موسیقی خواهیم پرداخت.

کتاب تئوری موسیقی از مصطفی کمال پور تراب

این کتاب بسیار خوب کاری از استاد مصطفی کمال پور تراب است.

در این کتاب از ابتدا به صورت پایه ای و مبتدی به توضیح و آموزش تئوری موسیقی می پردازد و به صورت مختصر و بسیار مفید تا انتها پیش می رود.

برای آن دسته از دوستانی که می خواهند به زبان ساده و بسیار قابل فهم ، تئوری موسیقی را بیاموزند این کتاب خوب توصیه می گردد.

کتاب تئوری بنیادی موسیقی

این کتاب بسیار ارزنده کاری از استاد پرویز منصوری است که از انتشارات کارنامه چاپ و منتشر گردیده است.

از ابتدای کتاب شروع به آموزش پایه ای کرده است و از ابتدایی ترین تئوری موسیقی آغاز می نماید و در ادامه با گفتاری رسا به بیان تئوری کامل موسیقی در حیطه تخصصی آن می پردازد.

تئوری موسیقی آموزشگاه موسیقی

برای آن دسته از علاقه مندانی که دوست دارند با جزییات تئوری موسیقی آشنا شوند این کتاب بسیار مفید خواهد بود و می توانند با مطالعه آن با جزییات و روابط بین بخش های مختلف اجزای موسیقی آشنا شوند.

در ضمن در کتاب با مثال ها و توضیحات تکمیلی که آمده است قطعا بهتر خواهید توانست تا با آن ارتباط برقرار کنید.

از قوائد نت ها و نت نویسی گرفته تا علائم و نشانه های تخصصی در موسیقی را می توانید در این کتاب یکجا داشته باشید.

 

شاید معرفی بهترین کتاب تئوری موسیقی اندکی سخت باشد به لحاظ این که نویسندگان مختلف هر یک به زبان خود به توضیح در کتاب می پردازند و در این زمینه بد یا خوب نداریم بلله نحوه بیان متفاوت است. نمونه های بالا تنها دو مورد از موارد بسیار در این مقوله است گرچه کتاب های خوب تئوری موسیقی فراوانند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *