کلاس آواز سنتی / دوره های آواز ایرانی در آموزشگاه موسیقی

کلاس آواز سنتی از جمله کلاس های ویژه ای است که در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت تخصصی و آکادمیک کار می شود.

اهمیت ویژه موسیقی ایرانی ، شناخت دستگاه ها و کار کردن در ردیف های آوازی باعث شده تا این سبک به صورت سبکی مجزا و اصولی از آواز در مراکزآموزش معتبر برنامه ریزی و تدریس گردد.

آواز

آواز از رشته های جذاب در موسیقی است می توان گفت که همه ما به نوعی خوانندگی را دوست داریم و هر فردیبی خود چند آهنگ مورد علاقه ش را همیشه تکرار و زمزمه می کند.

( بخشی از اجرای هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

از لحاظ روانشناختی هم باید بگوییم که آواز آرامشی درونی به ما می دهد و استرس و اضطارب هاای روزمره ما را کاهش می دهد.

به علاوه آواز خواندن حسی بسیار زیباست که نه تنها خود ما بلکه شنوندگان را نیز به وجد می آورد و این تنها با استفاده از تار های صوتی ما و بدون هیچ ساز دیگری میسر است و می توان گفت که این خود از اعجاز موسیقی است.

کلاس آواز

و اما کلاس آواز به ما کمک می کند تا تکنیک های درست خوانندگی و درست خواندن را یاد بگیریم. بسیار برخورد کرده ایم که برخی می گویند ما صدای خوبی نداریم یا صدای مناسبی برای آواز خواندن نداریم و این در حالی است که این حرف درست نیست در اکثر موراد افراد تکنیک های درست خوانندگی را بلد نیستند که اگر بیاموزند و درست هم اجرا کنند می بینیم که نه تنها صدای بدی ندارند بلکه صدای آن ها دلنشین و تاثیر گذار و یا خاص خواهد بود.

از این رو کلاس های آوازی که اصولی و صحیح پیش بروند می توانند کمک شایانی به خوانندگی بکنند در این میان کلاس آواز سنتی در بین سبک های مختلف آوازی اهمیت ویژه ای دارد که باید درست و صحیح و کاملا اصولی پیش برود تا علاوه بلر آموزش تکنیک های آوازی ، فرد را قادر به درک درست موسیقی و روابط بین بخش های مختلف با یکدیگر بکند.

کلاس آواز سنتی

تست صدا

در کلاس آواز سنتی بایستی قبل از هر چیز تست اولیه به عمل آید.

در این تست اولیه استاد و یا مشاور آموزشی به تعیین نوع و جنس صدای شما می پردازد و ضعف ها و نقاط قوت صدای تان را به شما می گوید در همیج جلسه تست اولیه که در آموزشگاه موسیقی منظومه به صورت رایگان صورت می گیرد می توانید هم ایرادات کار خود را دریابید و هم مورادی را که قرار است کار بکنید بدانید و هم از روند و زمان بندی برنامه کلاس تان اطلاع یابید.

موضوعات کلاس

در کلاس آواز سنتی استاد هم روی صدا سازی کار می کند و هم روی تکنیک های مختلف ایجاد صدا و صوت از نفس گیری گرفته تا موارد بالاتر.

در ادامه کار شناخت دستگاه های موسیقی ایرانی را خواهیم داشت ، تفاوت آن ها و همچنین طریقه درست اجرای آواز در هر بخش به صورت اصولی و صحیح پیش می رود.

( عکس از کنسرت هنرجویان آموزشگاه موسیقی منظومه )

پس از آن که هنرجو اندکی بر این موراد و موضوعات تسلط پیدا کرد نوبت می رسد به تکنیک های خاص آوازی که باتعث می شود بهتر بتوانید به اجرای قطعات در دستگاه های مختلف بپردازید و همچنین اجرای دلنشین تر و زیبا تری هم داشته باشید.

در ادامه و پس از این موراد نوبت به ردیف های خاص آوازی می رسد که بهتر بتوانید روابط بین آن ها و ودستگاه های مختلف موسیقی را بشناسید و به درستی اجرا کنید.

بسیاری از این موراد نه به صورت تک تک بلکه در دل یکدیگر و به فراخور سطح فرد می تواند دیرتر یا زود تر کار شود.

از سویی نیز در آواز همه به یک شکل نیستند و حتی اگر دو فرد کاملا مبتدی باشند و لی بسیار پیش می آید که در یک سطح نباشند از این روست که کلاس آواز سنتی باید انعطاف لازم را در کار کردن با هنرجویان داشته باشد.

کلاس صداسازی

از جمله کلاس های ویژه ای که در آموزشگاه موسیقی منظومه و به طور کاملا تخصصی آموزش داده می گردد کلاس صداسازی است که در

بیشتر »
دوره آواز آموزشگاه موسیقی

دوره آموزش آواز

تئوری موسیقی شامل؛ مبانی اولیه موسیقی، شناخت نُت، حامل، وزن، فاصــله، مُـد و گام، قواعد نُت نویسی و آکورد شناسی، سازشناسی مقدماتی) منابع تئوری موسیقی:

بیشتر »
5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *