توصیه ها برای خرید پیانو در آموزشگاه موسیقی منظومه

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای خرید پیانو و همچنین کلیه ساز ها توصیه هایی را قبل از خرید معمولا به هنرجویان داریم تا در نهایت بتوانند سازی استاندارد تهیه نمایند.

خرید پیانو خوب و استاندارد از این جهت مهم است که اگر شما سازی استاندارد و با صدای مناسب داشته باشید ، قطعا پیشرفت بهتری هم در کلاس پیانو خواهید داشت و صدای خوب ساز ، شما را به تمرین بهتر و اصولی تر سوق می دهد در حالی که سازی با صدای نا مناسب ممکن است شما را از ادامه راه بازدارد و صدای غیر استاندارد ساز ممکن است شما را به موسیقی و به سازتان بی علاقه کند.

خرید پیانو

همانطور که گفته شد اهمیت خرید ساز مناسب باعث می شود که به این مساله توجه بیشتری شود از سویی در بین همه ساز ها خرید ساز پیانو شاید سخت ترین باشد و تشخیص ساز مناسب از ساز نا مناسب هم بسیار دشوار است و به راحتی و برای همگان قابل تشخیص نیست.

مکانیزم خاص تولید صدا در ساز پیانو و همچنین موارد تخصصی در ساخت پیانو باعث می شود که تشخیص ساز مناسب از ساز نا مناسب بسیار سخت باشد.

نظر متخصص

برای خرید پیانو بهتر است قبل از هر چیز با یک متخصص در این امر مشورت داشته باشید و سعی کنید به راحتی حرف فروشندگان را نپذیرید.

تحقیق

سعی کنید که قبل از خرید در این زمینه تحقیق کنید و نظرات مختلف در مورد سازهای مختلف را ببینید و سعی کنید تا سازی تهیه کنید که بیشترین کارایی را برای شرایط شما داشته باشد.

در این زمینه هیچکس بهتر از خود شما نمی تواند در مورد خرید پیانو مناسب برای شما نظر دهد. پس با اندکی تحقیق و با در نظر گرفتن محدودیت های خود سعی کنید سازی درست را برگزینید مثلا اگر فضای شما بسیار کوچک است یا مثلا منزل شما برای ایجاد صدای بلند محدودیت دارد ، پس بهتر است سازهای الکتریکی را انتخاب نمایید.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

نکات مهم برای خرید پیانو

برای خرید پیانو به نکاتی باید توجه داشت و فقط نباید ظاهر یا زیبایی آن را مورد توجه قرار داد. در زیر می توانید برخی از نکات مهم در خرید پیانو را مشاهده نمایید :

1-انتخاب درست ساز الکتریکی یا مکانیکی

اینکه ساز دیجیتال انتخاب کنید یا ساز مکانیکی غیر از قیمت مناسب تر آن به عوامل مهمتر دیگری بستگی دارد از جمله اینکه شرایط تمرین پیانوهای مکانیکی را در منزل داشته باشید.

از آنجاییکه سازهای مکانیکی صدای بیشتری نسبت به پیانو ها الکتریکی دارد پس اگر شرایطی را برای تمرین در ساعات مختلف روز از لحاظ صدایی ندارید ، پس بهتر است که سازهای دیجیتال را انتخاب کنید. ضمن اینکه پیانوهای دیجیتال قابلیت کم و زیاد کردن صدا دارد و حتی با هدفون هم می توانید استفاده نمایید.

آموزش موسیقی

جدای از آن پیانو های دیجیتال امکانات خاصی برای تولید صدا های مختلف ، برای ضبط صدا ، ریتم و … دارند که در خرید پیانو ، این موارد نیز قابل توجه است.

2- انتخاب درست اندازه و سایز پیانو

اندازه همه پیانوها یکی نیست و سایزهای مختلفی دارند . اول از همه پیانوهای رویال است که به علت حجم بالای تولید صدا ، معمولا مناسب مکان های عمومی تر یا فضاهای بزرگ است.

پیانوهای دیواری هم با ارتفاع های مختلفی ارائه می شود که بسته به فضایی که اشغال می کند یا حجم صدایی متفاوت است و در خرید پیانو بایستی که به فضای مورد استفاده توجه داشت.

3-انتخاب درست برند و مدل پیانو

سعی کنید از برند های معتبر خرید کنید و برای انتخاب مدل پیانو هم بایستی به امکاناتی که هر یک دارند توجه داشت.

برند های مختلفی هم اکنون در بازار است که همگی آنها مناسب نیستند و فروشندگان با دلایل مختلف اقدام به معرفی و فروش آنها می کنند.

سعی کنید به هیچ عنوان از برند های متفرقه خرید نکنید.

در انتخاب مدل هم به  امکاناتی که از سازتان انتظار دارید توجه کنید و بیهوده سازهای گران تر با قابلیت های نا کارآمد را انتخاب نکنید.

4-سلامت پیانو و استاندارد بودن صدایی

هر چند که یک برند مناسب را انتخاب کنید و اقدام به خرید آن نمایید ولی این بدان معنی نیست که همه پیانو های یک برند یا یک مدل خاص درست و اصولی باشند.

خیلی وقت ها پیش می آید که پیانویی از یک مارک خوب ، مشکل داشته باشد حالا این مشکل می تواند در ساخت باشد یا در ادامه در جابجایی و حمل به وجود آمده باشد.

بهتر است که برای تایید این موضوع از یک متخصص کمک بگیرید و حتما در خرید نیز با گارانتی فروشنده خریدتان را انجام دهید.

یکی از بخش های مهم پیانو صفحه صدا است که باید کاملا سالم و بدون ترک یا شکستگی باشد. بقیه قسمت های پیانو هر چند که مهم است ولی به این اندازه در تولید صدای مناسب موثر نیست.

هر چند که خرید پیانو شاید اندکی سخت باشد ولی با توجه و دقت و اندکی تحقیق در مورد پیانوی مناسب می توانید شرایط درست صدای استاندارد را تشخیص دهید.

می توانید تجربه خود را از خرید پیانو مناسب یا سوالات خود را در این زمینه ، در ادامه این مطلب با دیگران در میان بگذارید.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *