دوره آموزش کمانچه در آموزشگاه موسیقی منظومه

کمانچه آموزشگاه موسیقی

از سازهای مهم و زیبا در آموزشگاه موسیقی منظومه ، ساز دلنشین کمانچه است .

کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و جزء دسته سازهای زهی کششی می باشد.

سازهای زهی آموزشگاه موسیقی

این ساز زیبا از سازهای قدیمی و اصیل ایرانی می باشد که در ادوار مختلف در موسیقی ایرانی در کنار دیگر سازها به عنوان یکی از پایه ای ترین ساز ها ، جا داشته است.

همچنین این ساز زیبا به ثبت جهانی نیز رسیده است.

دوره آموزش کمانچه در آموزشگاه موسیقی منظومه

ساز کمانچه در سطوح مختلف آموزشی در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس می گردد.

همچنین آموزش برای سنین کودک تا بزرگسال به صورت مجزا و تخصصی برگزار می شود.

دوره آموزش مقدماتی تا پیشرفته کمانچه در آموزشگاه موسیقی منظومه برگزار می گردد.

سطوح آموزشی

آموزش کمانچه در سه سطح مبتدی ، متوسط  وپیشرفته در آموزشگاه برگزار می گردد. که هر یک از این دوره ها شرایط و برنامه های خاص خود را دارد.

مبتدی

در دوره اولیه و مبتدی ، اساتید به آموزش اصول موسیقی ایرانی و همچنین آموزش تئوری موسیقی می پردازند.

در این بخش آموزش ها از همان ابتدا روی ساز صورت می گیرد و ضرورت دارد که هنرجویان از همان ابتدا ساز داشته باشند.

آموزش در این دوره با یاددهی صدا گیری درست ادامه می یابد و اساتید با تمرین ها و اتود های هدفمند صداگیری صحیح را روی ساز آموزش می دهند.

متوسط

در دوره متوسطه و پس از آن که هنرجو تا حدی صداگیری صحیح و آرشه کشی را آموخت به آموزش قطعات و آهنگ های ایرانی روی ساز می پردازند.

دوره کمانچه

در این دوره آموزش اصول موسیقی ایرانی و تئوری آن به طرز تخصصی تر ادامه می یابد و تا حدی که هنرجو دستگاه های موسیقی را به درستی بشناسد و روی ساز اجرا نماید پیش می رود.

در ضمن در این دوره آموزش دقیق نوازندگی روی ساز صورت می گیرد تا گوش فرد تربیت شده و به راحتی بتواند نت های مختلف را تشخیص داده و روی ساز اجرا کند.

پیشرفته

در دوره پیشرفته و پس از آموزش موارد بالا اساتید تخصصی تر پیش می روند و ردیف های موسیقی ایرانی را به طور کامل همراه با اجرای آن روی ساز ، آموزش می دهند.

در کل در این سه دوره به طور کاملا تخصصی ، آموزش کمانچه تکمیل می گردد و اما خیلی زیاد به خود هنرجو بستگی دارد که تا چه حدی تمرین داشته باشد و بتواند مهارت خود را روی ساز افزایش دهد به همین خاطر مدت زمان یادگیری در این سه دوره برای هنرجویان مختلف می تواند متغییر باشد.

یادگیری این ساز بیش از هر ساز دیگری مستلزم کوشش و تمرین فردی است.

رده های سنی آموزش

در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش کمانچه در سنین مختلف صورت می گیرد.

دوره آموزش کودکان

برای آموزش کمانچه برای کودکان دوره های ویژه ای شکل گرفته است و قبل از هر چیز سعی شده تا در این دوره ها پیچیدگی های موسیقی ایرانی به نحوی سازماندهی و ارائه شود تا هنرجو سر درگم نشود.

آموزشگاه موسیقی

بسیار اهمیت دارد که دوره های آموزشی برای کودکان با حساسیت بیشتری دنبال شود چرا که در این سنین حساس ، آموزش ها باید مبتنی بر توان و علاقمندی کودک صورت پذیرد تا کمترین میزان خستگی در کودکان را شاهد باشیم و کودک کلاس ها را با اشتیاق پیگیری کند.

برای این سنین اساتید سعی کرده اند تا با انتخاب روش های متناسب با سن کودک آموزشی اصولی را پیش ببرند در کنار آن با انتخاب آهنگ های کودکانه و اجرای آن روی ساز در ایجاد علاقه و انگیزه به کودکان تلاش می کنند.

دوره آموزش بزرگسالان

در دوره های آموزشی برای بزرگسالان علاوه بر آکادمیک بودن آموزش ، سعی بر آن شده تا اصول اساسی موسیقی ایرانی از همان ابتدا کار شود تا در پایان دوره ها ، هنرجویان نه فقط در ساز پیانو بلکه در یادگیری سواد و علم موسیقی نیز تبحر یافته باشند.

برای آموزش در این سنین شاید حساسیت های سنین پایینتر وجود نداشته باشد ولی همچنان توجه به علاقه هنرجو از اساسی ترین اصول آموزشی در این دوره ها می باشد تا کلاس ها از انعطاف و جذابیت کافی برخوردار باشند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای دوره های مختلف برنامه های مشخص آموزشی طراحی شده است که علاوه بر یادگیری موسیقی و نوازندگی ، به استعداد های خاص افراد نیز توجه می گردد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *