دوره آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی منظومه

سنتور در آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی منظومه برای آموزش سنتور و دیگر سازهای ایرانی برنامه و روال آموزش به سمتی است که هم نوازندگی ساز مورد نظر را در دستور کار قرار دهد و هم به آموزش و پرورش موسیقی اصیل ایرانی بپردازد.

در اینجا از اهداف مهم زنده نگه داشتن روح و اعجاب موسیقی ایرانی است و ایجاد خلاقیت و نو آوری در این ساز ها تا هم اصالت و اصول موسیقی ایرانی حفظ گردد و هم نوازندگان و هنرجویان بتوانند با خلاقیت ، فضایی فراهم نمایند تا بستری به روز و همگام با دیگر تغییرات در موسیقی پدید آورند.

سنتور در آموزشگاه موسیقی

از این روی آموزش این ساز زیبا نیز در آموزشگاه موسیقی منظومه با برنامه مدون آموزشی و با تدریس اساتید با تجربه و البته به طریقی با انعطاف صورت می پذیرد تا آماده جوابگویی به نیاز ها و علایق نسل جدید نیز باشد.

دوره آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی منظومه

مکاتب تدریس مختلف

تدریس این ساز با استفاده از چند متد مشخص صورت می گیرد که معمولا اساتید هر مکتب یا سبک به همان طریق آموزش را پیش می برند.

طریقه آموزشی هم که معمولا برای این ساز وجود دارد همانی است که از گذشته به حال انتقال پیدا کرده و با تغییراتی در آن ، به سبک جدید در آمده است.

آموزشگاه موسیقی

ولی در هر مکتب و شیوه معمولا مواردی مهم تر و با تاکید بیشتر و مواردی نیز شاید کمرنگ تر ارائه شود.

اینها حتی شامل مواردی چون شیوه در دست گرفتن مضراب یا نواختن نیز می شود.

از جزئی ترین موارد تا کلی ترین موارد که شامل نواختن قطعات یا تکنیک های اجرایی در ساز می شود در سبک های تدریس و نوازندگی فرق دارد.

تدریس موسیقی ایرانی بدون دغدغه های مکاتب

اما در آموزشگاه موسیقی منظومه اساتید با حذف موارد اضافی که شاید گاهی هنرجو را از مسیر اصلی به دور کند ، فقط تمرکز را روی آموزش صحیح و اصولی موسیقی ایرانی می نمایند.

در این بین از روش ها و متد های مختلف آموزشی نیز بهره می برند اما به گونه ای که خیلی هنرجو را درگیر شیوه خاصی نمی کنند و به این ترتیب است که هنرجو با لطافت و اصالت موسیقی ایرانی مواجه می گردد.

استفاده از قطعات و آهنگ های به روز

در ادامه نیز به جای استفاده از قطعات و آهنگ های قدیمی که گاهی با روحیات هنرجو سازگار نیست ، اساتید به آموزش قطعات به روز تر و گاهی پاپ نیز روی ساز می پردازند و همین خود باعث جذب و شور و اشتیاق بیشتر در هنرجویان می گردد.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

(عکس مربوط به اجرای 96 آموزشگاه )

اجراها و کنسرت های آموزشی

در ادامه روند یادگیری وبرای تحکیم آموزش و همچنین ایجاد روحیه و انگیزه در هنرجویان ، آموزشگاه موسیقی ما برای هنرجویان موسیقی ایرانی کنسرت های ویژه برگزار می کند تا بتوانند آموخته های خود را به اجرا گذاشته و هم خود از این برنامه ها لذت ببرند و هم دوستان و دیگران را به زیبایی های موسیقی ایرانی آگاه نمایند.

در این راستا آموزشگاه هر دوره به انتخاب هنرجویان مستعد و با انگیزه می پردازد و با آموزش صحیح و درست در غالب گروه های آموزشی یا حتی اجرا های تک نفره آنها را برای اجرا ها و کنسرت های منظم دوره ای آماده می کند.

مدرسین با تجربه در مکاتب مختلف آموزشی

در آموزشگاه موسیقی منظومه تدریس سنتور زیر نظر استاد مصطفی محمودی مدرس سنتور عالی صورت می گیرد.

استاد با تشخیص درست شیوه آموزشی برای سنین و افراد مختلف ، سبک و شیوه تدریس را متناسب با هر فرد توصیه می کنند که در ادامه با آموزش صحیح و اصولی به اهداف ویژه آموزشی بهتر و سریع تر دست خواهیم یافت.

در آموزشگاه موسیقی منظومه کلیه سبک ها و متد های آموزشی بکار گرفته می شود تا نیاز همه سطوح و سلیقه ها مرتفع گردد.

 

 

 

5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *