برترین متد آموزشی در آموزشگاه موسیقی ( موسیقی کودک )

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

بنیادی ترین کلاس ها در آموزشگاه موسیقی کلاس موسیقی کودک است. اهمیت این دوره ها از آنجاست که بدو ورود فرد به کلاس های موسیقی و اولین آشنایی و برخورد کودک با مقوله موسیقی می باشد.

کلاس های موسیقی کودک نه تنها بایستی بسیار مشخص و اصولی پیش روند بلکه باید به گونه ای باشد تا در فرد ایجاد انگیزه نماید و او را به موسیقی علاقمند نماید.

ملودیکا در آموزشگاه موسیقی

اهمیت کلاس های موسیقی کودک

موسیقی از جمله موضوعاتی است که ذهن کودکان را فعال بار آورد و باعث ایجاد موارد بسیار مثبتی در فرد می گردد از جمله این موارد :

ایجاد حس نشاط و سر زندگی

ایجاد روحیه برای انجام تکالیف

خالی کردن هیجانات مختلف

ایجاد حس اعتماد به نفس

ایجاد روحیه جمعی و کار گروهی

ایجاد ذهن و روح خلاق در فرد

ابراز بهتر احساسات

اینها تنها بخشی از مواردی است که کلاس های صحیح و اصولی موسیقی می تواند در کودک بوجود بیاورد.

اهمیت این موضوع باعث می گردد تا برای موسیقی کودک برنامه و طرح های درست و اصولی بوجود آید.

از سویی برنامه ها باید برای کودک جذاب و با انرژی باشند چرا که بی روحی و خشکی کلاس ها می تواند کودک را از موسیقی بیزار کند و تا مدت ها حس بدی در او بوجود آورد و اصلاح این امر نیز کار بسیار سخت و زمان بری است.

برای آموزش موسیقی کودک در آموزشگاه موسیقی منظومه دو برنامه مشخص طرح ریزی گردیده است که هر یک با هدف های خاص آموزشی و با رعایت موارد مهم و اصولی پیش می رود.

برترین روش های آموزشی در آموزشگاه موسیقی

روش گروهی

در این روش (که معمولا کلاس های موسیقی کودک در همه جا به این شکل می باشد)  یک دوره مشخص و از قبل برنامه ریزی شده وجود دارد که کودکان را بر اساس سن یا دیگر موارد آموزشی در هر گروه قرار می دهند و آموزش را به صورت گروهی پیش می برند.

آموزش نیز در مقاطع مختلف با زمان بندی مشخصی ادامه می یابد و هر کودک ( با استعدادهای مختلف و علاقه های مختلف) طبق یک زمان مشخص پیش می رود و به اتمام کار می رسد.

مطالب و موارد آموزشی نیز که باید آموخته شود برای همه یکسان است.

روش ویژه و فردی

از روش های دیگر که در آموزشگاه موسیقی منظومه طراحی شده و بکار برده می شود روش فردی است.

در این روش در دوره آموزش موسیقی کودک ، استاد بر اساس تجارب و بر اساس برنامه مدون آموزشگاه اقدام به طراحی دوره ای خاص برای کودک می نماید.

آموزش موسیقی

این دوره مختص هر فرد می باشد و فقط بر اساس نقاط قوت و ضعف و روحیات هر فرد برنامه ریزی می گردد از این رو این نوع کلاس ها فقط به صورت تک نفره برگزار می گردد و متناسب با روحیات و استعداد های خود فرد نیز پیش می رود.

مزایا و معایب روش ها

در روش های گروهی شاید به ظاهر اندکی کودکان با اشتیاق به کلاس ها بروند ولی مشکل این است که همه کودکان با استعداد ها و علاقه های مختلف را به یک شکل پیش می برد.

این روش برای کودکان متوسط و زیر متوسط خوب است ولی باعث پس رفت و افت کودکان با استعداد و با هوش تر می گردد.

خلاقیت و انعطاف نیز در روش گروهی به حداقل می رسد.

این در حالی است که در آموزش های ویژه هر فرد بر اساس سطح خود ارزیابی می شود و پیش می رود.

معمولا دوره های فردی بازده بیشتری نسبت به دوره های گروهی دارند و از لحاظ آموزشی نیز موارد مفید تر و اصولی تری را یاد می دهند که کودکان در کلاس های دیگر به این شکل نمی توانند بیاموزند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه  روش های معمول آموزشی هم  وجود دارد تا نیاز همه کودکان و خانواده ها بر آورده گردد اما برای آن دسته از والدینی که جدای از مسائل سرگرمی و … به دنبال آموزش موسیقی به صورت آکادمیک و اصولی هستند ، کلاس های ویژه هم طراحی گردیده است.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *