آموزشگاه موسیقی و محبوب ترین سازها در آن

آموزشگاه موسیقی

معمولا در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی مختلف ، کلیه ساز های ایرانی و کلاسیک تدریس می گردد و دوره های مختلف و متنوع آموزشی برای آن وجود دارد که بر اساس علاقه ، سن و … تفکیک می گردد.

دوره سازدهنی در آموزشگاه موسیقی

برخی ساز ها به دلایل مختف در آموزشگاه ها یا در بین مراجعین از محبوبیت بیشتری بر خوردار است و لذا آموزشگاه نیز برای تدریس اینگونه ساز ها برنامه های مدونی دارد که بر اساس سطوح مختلف آموزشی ارائه و تدریس می گردد.

محبوب ترین سازها در آموزشگاه موسیقی

در مورد این موضوع که برخی سازها محبوبیت بیشتری دارند دلایل متفاوتی وجود دارد اما به هر صورت این به قابلیت های هر سازی نیز بر می گردد از نحوه نواختن گرفته تا مزایا و اختیاراتی که به نوازنده داده می شود.

گیتار

یکی از محبوب ترین سازها گیتار است که در بین سنین مختلف طرفداران زیادی دارد.

از دلایل محبوبیت این ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- کامل بودن ساز و وسعت صدایی مناسب

به طوری که دست نوازنده را برای اجراهای متنوع باز می گذارد.

2-قابلیت گرفتن چند نت همزمان و اجرای ریتم روی آن

مزیت اخیر همان قابلیتی است که به نوازنده این اجازه  را می دهد که به راحتی روی ساز خود بخواند.

یادگیری گیتار چه مدت

3-سهولت حمل و جابجایی

بر عکس برخی سازها که شاید سنگین باشند و جابه جاییشان بسیار مشکل باشد ، گیتار را می توانید با خود هر جایی ببرید و در هر جا بنوازید.

4-صدای ملایم و دلنشین

علاوه بر مزایای فوق ، دلنشینی و لطافت صدایی که ارتعاش سیم ها روی ساز ایجاد می کند بسیار جذاب و گوش نواز است و این صدا هر شنونده ای را مجذوب می کند.

5-قابلیت اجرای گروهی با سازهای مختلف

که می توان گفت نواختن آن با هر سازی زیباست.

پیانو

دیگر ساز محبوب پیانو است که نه تنها در اینجا بلکه در کل دنیا پر طرفدار است تا حدی که قیمت بیشتر آن نسبت به دیگر ساز ها هم نتوانسته از طرفداران و نوازندگان آن کم کند.

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

(عکس مربوط به اجرای 96 آموزشگاه موسیقی منظومه )

پیانو نیز به دلایل مختلفی از محبوب ترین ساز هاست از جمله :

1-وسعت صدای فوق العاده

شاید هیچ ساز دیگری به اندازه پیانو وسعت صدایی نداشته باشد. در اینجا نوازنده حدود هفت اکتاو را در اختیار دارد که تقریبا هیچ سازی نزدیک به این عدد هم نیست و معمولا ساز ها چند اکتاو را بیشتر ساپورت نمی کنند.

2-زیبایی

هم زیبایی صدایی و هم زیبایی بصری این ساز در محبوبیت بالای آن تاثیر زیادی داشته است. حتی گاهی افراد از آن برای دکور استفاده می کنند.

صدای ساز نیز به گونه ایست که هر کسی را به سمت خود می کشد و مجذوب می نماید. که این خود نیز به دلیل مکانیزم خاص تولید صدا و لطافتی است که در آن بوجود می آید.

3-سهولت استفاده

هر چند یادگیری این ساز ساده نیست ولی مکانیزم تولید صدا به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید با فشردن یک کلید ساده ، به راحتی هر نتی را بنوازید و صدایی هم که تولید می شود بسیار لطیف و از لحاظ موسیقایی دقیق و صحیح است.

بر عکس در برخی سازها نوازنده با تمرین زیاد و بعد از گذشت مدت ها می تواند صدایی لطیف و اصولی از ساز استخراج کند.

4-قابلیت اجرای آکوردها در محدوده های مختلف

کلاس پیانو آموزشگاه منظومه

 

آموزش سازها در آموزشگاه موسیقی منظومه

برای آموزش سازهای ایرانی و سازهای غربی در آموزشگاه دوره های مجزا و مشخصی وجود دارد.

برای کلیه سازها برنامه و روند آموزشی مدونی وجود دارد برای سازهایی چون پیانو و گیتار نیز آموزش ها در سه سطح مبتدی ، متوسط و پیشرفته و به تفکیک گروه های سنی مختلف تشکیل و برگزار می گردد.

سبک های مختف آموزشی نظیر پاپ ، کلاسیک ، فلامنکو ، جز ، بلوز و … نیز به صورت کاملا تخصصی در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش داده می شود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *