سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی / آیا یادگیری ساز برای کلاس آواز لازم است؟

موسیقی موتسارت

آواز از رشته های بسیار مهم در آموزشگاه موسیقی می باشد که طرفداران زیادی برای خود دارد به گونه که تقریبا همه ما به خواندن علاقه داریم و حتی کسانی هم که خیلی به آواز علاقه ندارند در تنهایی خود حتما آهنگ های مورد علاقه شان را به صورت آواز تکرار می کنند.

موسیقی موتسارت

آواز از مقوله هایی است که برای همه ما آرامش بخش است و به طرق مختلف در همه فرهنگ ها و در تمام قشر ها از گذشته تا به حال وجود داشته است.

لالایی مادران برای فرزندانشان از گذشته تا کنون نوعی آواز تلقی می گردد یا اجرای آهنگین برخی داستان ها و روایت های گذشته و همینطور بسیار بسیار نمود های مختلف آوازی.

آواز در هر شکل یا نوعی که باشد زیباست و برای همه خواستنی و گوش نواز.

کلاس های آموزش آواز در آموزشگاه موسیقی منظومه

رعایت برخی اصول باعث می گردد تا صدای ما بسیار اصولی و درست و بهتر باشد از این رو برای یادگیری این اصول کلاس های ویژه ای وجود دارد که اصول اساسی آواز را آموزش می دهند.

معمولا در کلاس های آواز هیچ دو نفری با هم هم سطح نیستند این بدان معناست که بر اساس شنیده ها ، استعداد و یا تمرین های فردی هر کس می تواند در برخی موارد پیشرفتی نسبی داشته باشد ولی در کلاس های آواز بایستی که این موارد درست تر و اصولی تر دنبال شود و اگر نقصی وجود داشته باشد از پایه اصلاح شود.

نکات مهم در کلاس های آواز

1-انتخاب درست سبک خوانندگی

در زمینه آواز سبک های مختلفی وجود دراد که معمول ترین آنها سبک پاپ ، کلاسیک و ایرانی است. برای اینکه بتوانید سبک مورد علاقه خود را به درستی انتخاب کنید باید که به سبک آهنگ های که علاقه دارید یا بیشتر گوش می کنید توجه نمایید و بر اساس علاقه تان کلاس مناسب خود را انتخاب نمایید.

برترین ها در آموزشگاه موسیقی

 

2-انتخاب استاد

بهتر است که استاد خود را بر اساس سطح خود برگزینید و بیشتر به دنبال اساتیدی باشید که درست و اصولی از پایه آموزش می دهند

3-تمرین و تکرار

باید بدانید که برای اینکه بتوانید درست و اصولی بخوانید باید که تمرین مناسبی داته باشید با تمرین و تکرار است که می توانید صدای خود را بسازید و فقط کلاس رفتن کافی نیست.

4-پیوستگی در یادگیری

برای آواز اصولی وجود دارد که در دوره های مشخصی طرح ریزی شده است بهتر است دوره را کامل کنید و با چند جلسه جسته و گریخته نمی شود خواننده شد.

 

آیا یادگیری ساز برای کلاس های آواز لازم است؟

برای یادگیری اصول آواز ضرورتی ندارد که حتما ساز هم بنوازید و اگر تمرین ها را درست و زیر نظر استاد خبره انجام دهید حتما می توانید موارد اساسی آواز را بیاموزید.

اما در این میان هنرجویانی که نوازندگی را هم آموخته اند برخی موارد در کلاس را بهتر و سریع تر درک کرده و یاد می گیرند از این رو باید بگوییم که

هر چند یادگیری ساز برای کلاس های آواز الزامی نیست اما می تواند بسیار کمک کننده باشد.

ساز مناسب سنین بالا

 

دوستانی که قصد دارند آواز را به صورت حرفه ای دنبال کنند می توانند با یادگیری یک ساز متناسب با سبک آوازشان خیلی بهتر و اصولی تر پیش روند ضمن اینکه این دو مقوله بسیار با هم مرتبط هستند و یادگیری هر یک به تسهیل یادگیری دیگری کمک می کند.

در کلاس های آموزش آواز در آموزشگاه منظومه همه موراد ضروری آواز آموزش داده می شود و هنرجویان می توانند با شرکت در دوره های ویژه آموزشگاه ، در کنار آوازشان به یادگیری ساز مورد علاقه خود نیز بپردازند.

برای اطلاع از سبک ها و ساعات تشکیل کلاس ها در آموزشگاه موسیقی منظومه می توانید با شماره های آموزشگاه تماس حاصل نمایید.

5/5

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *