برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی ( پیانو )

آموزش پیانو آموزشگاه منظومه

کتاب های بسیاری برای آموزش این ساز در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی بکار برده می شود که در پست قبل در مورد آن صحبت شد و به معرفی چند کتاب خوب تکنیکی در این رشته پرداختیم. امروز قصد داریم تا به معرفی کتاب هایی برای قطعه نواختن بپردازیم که توصیه هایی برای نوازندگی قطعات مناسب روی ساز پیانو دارند.

برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی برای پیانو

همانطور که گفته شد کتاب هایی که در این بخش قرار می گیرند هم شامل کتاب هایی برای تقویت نوازندگی و اصطلاحا اتود نوازی است و هم شامل کتابهایی که قطعه و آهنگ نواختن را می آموزند که اساتید پیانو به فراخور سطح هنرجویان از هر دو این کتاب ها استفاده می کنند.

البته در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی معتبر ،تمرکز بیشتر روی کتاب های اتود نوازی که اصول را آموزش می دهند بسیار مهم تر می نماید اما در کنار تمرین های مکرر و گاها خشکی که این دسته از کتاب ها دارند بد نیست هنرجویان فرصتی را به نواختن قطعاتی که دوست دارند بپردازند از این رو کتاب هایی وجود دارند که فقط شامل قطعات زیبای پاپ یا کلاسیک می شوند و نواختن قطعات آنها در کنار درس های دیگر پیانو خالی از لطف نیست و حتی می تواند به ترغیب و تشویق بهتر هنرجویان بیانجامد تا ادامه مسیر را با انگیزه بهتری طی کنند.

کتب های قطعه نوازی

این کتاب ها شامل کتاب های زیادی است که برای آموزش نواختن قطعه تهیه و تنظیم شده است. بسیاری از این کتاب ها از لحاظ جنبه های آموزشی شاید خیلی مناسب نباشند ولی در این میان کتاب های مفیدی هم وجود دارند که بر اساس سطوح مختلف آموزشی تنظیم شده است و به نسبت دیگر کتاب ها بهتر است.

نواختن آهنگ ها و قطعات این کتاب ها را البته با نظر استاد جایز می دانیم مگر اینکه به سطحی رسیده باشید که بتوانید بدون مشکل آنها را بنوازید.

کتاب چهل آهنگ

کتب چهل آهنگ یکی از کتاب هایی است که به آموزش نواختن قطعاتی ساده تا پیشرفته تر می پردازد این کتاب خوب تالیفی است از استاد ناصر جهان آرای و از انتشارات موفق چند گاه. این کتاب که تا کنون حدود ده بار به چاپ مجدد رسیده است به زبان فارسی یک سری قطعات مناسب پاپ و کلاسیک را از ساده به دشوار می آموزد.

کتاب چهل آهنگ آموزشگاه موسیقی

تالیف این کتاب به گونه است که علائم و نشانه ها را بسیار واضح و صحیح می آموزد تا هنرجو بتواند به راحتی درک درستی از تئوری موسیقی داشته باشد.

تنظیم قطعات نیز به گونه ای انجام شده تا هنرجویان در سطوح مختلف به راحتی و با کمی تمرین قادر به اجرای آنها باشند.

انتخاب قطعات نیز در این کتاب به گونه انجام شده تا هنرجویان به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند قطعات نام آشنایی که به گوش همه آشنا باشد و در کنار آن نواختنش برای فرد جذابیت داشته باشد قطعاتی چون گل گلدون یا میدولندز و …. با مراجعه به قسمت دانلود نت موسیقی می توانید برخی از این آهنگ ها را که برای همه سازها می باشد دانلود نمایید.

نوشتار کتاب

در قطعات کتاب و در بالای نت ها شماره هایی درج شده است که نشان می دهد کدام نت را بایستی با کدام انگشت نواخت. رعایت این شماره انگشت ها را توصیه می کنیم چرا که به نوازندگی روان تر و بهتر کمک می کند هر چند که ضرورتی ندارد که با همان شماره انگشت باشد اما برای تربیت انگشتان بسیار تمرین مناسبی است.

لیست آموزشگاه های موسیقی تهران

به همراه این کتاب یک سی دی هم وجود دارد که می توانید با گوش دادن به قطعات بهتر آنها را بنوازید برای این کار بهتر است که ابتدا قطعه را چند بار بزنید و سعی کنید که ابتدا بدون گوش کردن آنها را بنوازید و وقتی توانستید که آنرا بنوازید بعد صدای آنرا گوش کنید و رفع اشکال کنید.

برای نواختن قطعات این کتاب توصیه می کنیم از قطعات ساده تر شروع کنید و تا وقتی به تسلط کافی نرسیدید به سراغ قطعات بعدی نروید در آموزشگاه موسیقی منظومه اساتید از این کتاب ها در کنار دیگر کتاب ها و ضروریات موسیقی به نسبت سطح هنرجویان استفاده می کنند.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *