برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی / دانلود نت و آموزش آهنگ سنگ خارا

نت گل سنگ

آهنگ زیبای سنگ خارا جزء آهنگ های ماندگاری است که در آموزشگاه موسیقی و مخصوصا در کلاس سازهای ایرانی آموزش داده می شود.در این پست دانلود نت این آهنگ را به همراه نکاتی برای نواختن بهتر آن خواهیم داشت و برای دوستانی که می خواهند این قطعه زیبا را بنوازند در زیر می آوریم.

برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی

همیشه نواختن قطعات زیبا که همه با آنها خاطره داشته باشند برای هنرجویان جذاب بوده است از این رو اساتید موسیقی از میان قطعات نام آشنا برای جذب و انگیزه دهی بیشتر به هنرجویان استفاده می کنند.

برنامه آموزشگاه موسیقی منظومه

این آهنگ کاری از علی تجویدی است که با شعر معیری کرمانشاهی هماهنگ شده است.

قطعه زیبای سنگ خارا که تنظیمی برای سازهای ایرانی می باشد را در زیر می آوریم هر چند که تنظیم های دیگر این قطعه را می توان با سازهای غربی نیز اجرا نمود اما نت زیر به علت اینکه دارای نت های ربع پرده است فقط با سازهای ایرانی قابل اجراست.

دانلود نت آهنگ سنگ خارا

نت سنگ خارا آموزشگاه موسیقی

انتخاب نت این آهنگ از کتاب آتش کاروان است که کار خوبی از استاد انوش جهانشاهی می باشد.

این کتاب که مجموعه ای از تصانیف و قطعه های ماندگار ایرانی است بسیار برای هنرجویان مفید است.

برای نواختن قطعات کتاب پیش نیازهایی لازم است که اگر به کلاس موسیقی می روید حتما استاد به شما آموزش خواهد داد ولی نواختن آن بدون مشورت استاد توصیه نمی شود.

سعی کنید که قطعات را بر اساس سطحی که هستید انتخاب نمایید.

 

دانلود شعر آهنگ سنگ خارا

نت سنگ خارا آموزشگاه موسیقی

نکاتی برای اجرای صحیح قطعه

ساز ایرانی

برای اجرای این آهنگ بایستی که سازتان ساز ایرانی باشد چرا که دارای نت های ربع پرده است و با سازهای کلاسیک قابل اجرا نیست ، هر چند تنظیم های دیگر این آهنگ را می توان با سازهای کلاسیک هم نواخت ولی این نت صرفا مختص سازهای ایرانی است.

آموزشگاه موسیقی

توجه به سر کلید ها

به سرکلید ها توجه نمایید. در سر کلید نت سی بمل شده است و بایستی نیم پرده بم تو شود که شامل تمامی نت های سی در کل قطعه می شود مگر جاهایی که با علامت بکار به حالت اصلی بازگشته باشد.

همچنین نت می همانطور که در سر کلید آمده کرن شده است که بایستی ربع پرده بم تر شود و این نت نیز به دلیل اینکه در سر کلید آمده تا انتهای قطعه به همین گونه اجرا می شود مگر جایی با علامت بکار بازگشت کند.

توجه به ریتم

ریتم قطعه 6/8 است و بایستی که ضرب ها درست اجرا شود تا قطعه شما ریتم درستی داشته باشد.

دقت به ریتم قطعات در موسیقی بسیار مهم است و بایستی به آن بسیار توجه نمود چرا که از ارکان اساسی موسیقی است و بدون آن نواختن قطعات هر چند که آهنگین باشد اما اصلا صحیح نخواهد بود.

رعایت تکرار ها

در این قطعه تکرار هایی وجود دارد که باید به درستی رعایت شود در تکرار هایی که به صورت دو ولت است در بخش اول با ولت 1 و در تکرار فقط با ولت دو باید اجرا شود و نیازی به اجرای ولت 1 نیست.

نت های زینت

توجه به نت های زینت باعث زیباتر شدن قطعات می گردد پس در اجرای آنها نهایت دقت را داشته باشید و توجه نمایید که اجرای آنها به ریتم قطعه آسیبی نزند.

توجه به هماهنگی شعر

شعر قطعه نیز در زیر نت ها آمده که می توانید با توجه به آنها قطعه را دقیقتر و بهتر بنوازید. بهتر است که ابتدا به صورت کلی و بدون توجه به شعر آنرا بنوازید و بعد که توانستید نت ها را روان بنوازید به شعر هم توجه کنید تا به این ترتیب کمتر دچار مشکل شوید.

 

در آموزشگاه موسیقی منظومه در کلاس های مختلف موسیقی ایرانی از آهنگ ها و تصانیف خاطره انگیز برای آموزش بهتر بهره برده می شود.

 

5/5

۲ پاسخ

  1. بیت آخر یا جمله آخر تصنیف سنگ خارا، بر طبق اجرای خانم مرضیه
    من پریشان حال و “دلخوش”
    با همین دنیای خویشم
    که شما نوشته اید؛ من پریشان حال و “عاشق”.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *