برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی (پیانو کودک)

آموزش پیانو

برای آموزش پیانو همانطور که در پست های قبل بیان کردیم روش ها و متد های مختلفی در آموزشگاه موسیقی به کار برده می شود که برخی از آنها بسیار خوب و برخی علی رغم جذابیت نا کارآمد هستند.

در مورد آموزش پیانو کودک این قضیه بسیار حساس تر می باشد چرا که آموزش در کودکتان هم باید اصولی باشد و هم از جذابیت های خاص برای کودکان برخوردار باشد.

آموزش پیانو

اصولی بودن آموزش برای کودکان باعث می شود تا از همان ابتدا روش و اصول را بیاموزند و در ادامه راه هموارتری را داشته باشند و از سویی باید جذبیت های خاصی هم داشته باشد که کودک برای ادامه کار شور و اشتیاق داشته باشد.

متد آموزش پیانو کودک در آموزشگاه موسیقی

در آموزشگاه موسیقی و در مراکز آموزشی معتبر برای موسیقی معمولا آموزش پیانو کودک از دیگر سنین مجزا است و دارای سبک و طرح درشی متفاوت می باشد.

برای آموزش موسیقی کودک روی ساز پیانو اساتید موسیقی کودک با طرح درس های منظم و البته با انعطاف خود آموزش را آغز می کنند در این متد تدریس تمامی نیاز های کودک در نظر گرفته می شود تا کلاس به حد کافی برای فرد جذاب باشد.

در این کلاس ها سعی می شود بیشتر کودک را در تعامل با موسیقی قرار دهند و حتی از بازی های کودکانه یا آهنگ های خاص کودکان برای کلاس اسفاده می شود.

این روش تدریس به گونه ای است که کودک خیلی حس نمی کند که با جو کلاس یا با تمرین های کلاسی بیگانه است بر عکس تمام آهنگ ها و تمام دروس در بازی ها و در آهنگ هایی قرار داده می شود که برای کودک دوست داشتنی و خواستی است.

آموزشگاه موسیقی

در این راستا کتاب هایی هم که برای آموزش پیانو کودک استفاده می شود  همین مساله را باید رعایت کرده باشند.

 

برترین کتاب های آموزشی برای پیانو کودک

کتاب های که برای آموزش پیانو کودک مناسب است از سویی اصول موسیقی را به درستی و بدون کم و کاستی ارائه می دهد و از سویی به آموزش شاد و آهنگین می پردازد تا کودک را به موسیقی و به پیانو علاقه مند نماید چرا که در این سنین جذب کودکان به موسیقی نیز بسیار مهم است تا سرخوردگی در کودک به وجود نیاید.

از دیگر مواردی که علاوه بر جذابیت باید در نظر گرفت ، ارائه روند آموزشی و چشم انداز درست آموزش می باشد. روش هایی که فقط به آموزش می پردازند و ادامه کار را مشخص نمی کنند بدون شک دارای کم و کاستی های جبران ناپذیری برای آینده موسیقی کودک است از این رو باید مشخص شود که آموزش به کجا خواهد رسید.

یکی از کتاب های بسیار خوب که در این زمینه چاپ و منتشر شده مجموعه کتاب های دوره آموزش آسان پیانو و ارگ است.

کتاب دوره آموزش آسان ارگ و پیانو

نویسنده این کتاب بسیار خوب جان تامسون نام دارد که از انتشارات توسکا به چاپ رسیده است.

بیش از پانزده بار چاپ مجدد این کتاب نشان از اثربخشی این کتاب خوب داشته است.

کتاب پیانو در آموزشگاه موسیقی

این کتاب که در چهار جلد به چاپ رسیده به ترتیب و سطوح مبتدی تا پیشرفته آموزش را ادامه می دهد.

در تمامی کتاب از تصاویری برای جذب کودک استفاده شده تا کودکان که درک تصویری بهتری دارند را بیشتر جذب نماید.

علائم و نشانه هایی که در کتاب وجود دارد همه دقیق و درست آموزش می دهد تا در مراحل بعدی خللی در آموزش به وجود نیاید.

در هر بخش به فراخور  سطح کودک موارد بیشتر و اصولی تر بکار برده شده و کودک را به مرور و رفته رفته با اصول موسیقی آشنا می کند به نحوی که اینکار در خلال آهنگ ها و دروس دوست داشتنی بچه ها صورت می گیرد.

آموزش این کتاب برای سنین مختلف از 4 سال تا 10 سال امکان پذیر است که البته به سطح و به استعداد کودک نیز وایسته است و باید قبل از شروع آموزش به آن توجه نمود تا بای کودک تکراری و یا خسته کننده نباشد.

به تشخیص استاد بایستی که موارد اساسی دیگر آموزش پیانو در خلال چنین کتاب هایی آموزش داده شود چرا که این کتاب ها به تنهایی برای آموزش اصولی کافی نیست و شاید در برخی موارد باعث یکنواختی گردد.

در آموزشگاه موسیقی منظومه از اینگونه کتب آموزش مفید در لابه لای طرح درس های مدون وجود دارد تا آموزش دقیق تر و جذاب تر پیش رود.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *