آموزشگاه موسیقی و پیش نیازهای ضروری شروع آموزش برای کودکان

آموزشگاه موسیقی

برای شروع موسیقی کودک یا آموزش ساز های تخصصی به کودکان در آموزشگاه موسیقی موارد و ضروریاتی وجود دارد که باید قبل از ثبت نام در کلاس ها انجام شوند و بعد شروع به آموزش نمود.

این موارد شامل همه مواردی می شود که یادگیری را برای کودک آسان تر می نماید.

آموزشگاه موسیقی

به عنوان مثال بسیار سوال می شود که آیا کودکان زیر هفت سال هم می توانند در کلاس های تخصصی شرکت کنند یا ساز اصلی را بیاموزند؟

در جواب این سوال باید گفت که می شود کودکان زیر هفت سال هم در کلاس های تخصصی ثبت نام نمود اما باید توجه داشت که در این کلاس ها به علت اینکه موارد تخصصی تر بیان می شود از سویی برای کودک دشوار تر می نماید و از سویی ممکن است به سرخوردگی یا بی میلی بیانجامد که در این صورت بیم آن می رود که فرد موسیقی را کلا کنار بزند.

پیش نیاز های ضروری آموزشی برای کودکان در آموزشگاه موسیقی

پیش نیاز هایی که معمولا برای یادگیری موسیقی عنوان می کنیم شامل تمامی مواردی است که یادگیری را در کودک آسان یا جذابتر می نماید و از لحاظ آموزشی نیز برای پیشبرد روند آموزش ضروری است.

این پیش نیاز ها را در چند بخش معمولا بیان می کنند :

پیش نیاز های سنی یا درک موراد موسیقایی

منظور از شرایط سنی رسیدن به مرحله ایست که کودک بتواند برخی موارد اساسی موسیقی مانند ریتم یا شمارش و نصف کردن را درک نماید و این موارد معمولا در سنین بالای هفت سال میسر است هر چند که این مورد در برخی کودکان زودتر ودر برخی دیگر دیرتر است یعنی این شرط بسته به خود فرد و شرایط ذهنی و درکی او متفاوت است.

پیش نیاز های آموزشی

منظور از پیش نیاز های آموزشی تمامی موارد و موضوعاتی است که کودک باید بیاموزد تا مفاهیم اصلی موسیقی را که در کلاس ها بیان می شود به راحتی درک کند و به تعبیری دیگر برای درک مباحث و اصطلاحات موسیقی دچار مشکل یا سردر گمی نشود.

این موارد شامل موضوعاتی می شود مانند علاقه مندی به موسیقی ، درک موسیقی ، درک ریتم ، آموزش اصطلاحات اولیه موسیقی ، یادگیری نوازندگی ساده در یک ساز کوبه و همچنین یک ساز ابتدایی.

مواردی که در بالا ذکر شد معمولا در غالب یک دوره آموزش موسیقی کودک ارائه می شود. یا دوره ارف که در حقیقت این دوره یک دوره آمادگی کامل برای کودکان است که در آن تمامی موارد و مباحث اولیه موسیق به طئر ساده بیان شده است تا کودک بتواند یک آمادگی کامل در زمینه موسیقی پیدا کند.

دوستانی که علاقه مند هستند در مورد این دوره ها بیشتر بدانند می توانند روی کلمه موسیقی کودک کلیک نمایند تا با موضوعات و موارد آموزشی در این دوره ها بیشتر و کامل تر آشنا شوند.

برخی والدین فکر می کنند که اگر دوره ارف را فاکتور بگیرند شاید کودکشان زودتر به نتیجه برسد اما والدین عزیز باید بدانند که هر چقدر که کودک کامل تر در این دوره پیش رود در مراحل بعدی موفق تر خواهد بود.

رد آموزشگاه موسیقی منظومه دوره تخصصی موسیقی کودک زیر نظر اساتید و کارشناسان موسیق کودک تدریس می گردد.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *