سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی / پیانو دیجیتالی یا پیانو مکانیکی

mPiano

پیانو از سازهای بسیار محبوبی است که در آموزشگاه موسیقی ما به شکل کاملا تخصصی و در دوره ها و رده های مختلف برگزار می گردد.

mPiano

اساتید پیانو در کلیه سبک های آموزشی در روزهای مختلف هفته مشغول به تدریس می باشند و اساتید موسیقی کودک نیز در رده های سنی پایین تر وجود دارند.

سوالات متداول در آموزشگاه موسیقی

بسیاری از افرادی که به آموزشگاه ما مراجعه می کنند نگرانی تهیه ساز را دارند و به علت اینکه فضای مناسب برای نگهداری پیانوهای مکانیکی را ندارند یا علی رغم اینکه فضای مناسب دارند ولی نمی خواهند برای شروع آموزش پیانو زیاد هزینه نمایند ، این سوال را مطرح می کنند که می شود از پیانو دیجیتال یا الکتریک برای آموزش بهره برد.

در این پست قصد داریم تا در مورد این مساله صحبت کنیم و مزایا و معایب این مدل پیانو ها را بررسی نماییم. پس اگر این سوال هم دغدغه شما بوده یا هست می توانید با ما همراه باشید.

انواع پیانو

پیانو یکی از قدیمی ترین سازها در طول تاریخ می باشد که به اشکال مختلف تولید می شده است و در نهایت از لحاظ ظاهر و مکانیزم تولید صدا به شکل امروزه آن رسیده است.

پیانوهای مختلف که به شکل پیانوهای رویال ، پیانو های دیواری و پیانو های دیجیتال موجود است هر یک دارای مزیایی است.

پیانو رویال

این پیانو بزرگترین نوع است که به اندازه های مختلف وجود دارد. در این پیانو سیم ها به صورت افقی روی صفحه صدا سوار شده است و چکش ها نیز به صورت عمود به سیم ها ضربه می زند و ایجاد صدا می نماید. به علت این مکانیزم تولید صدا در این پیانو حجم صدای بیشتری را شاهد هستیم و علاوه بر آن با باز کردن درب آن این حجم صدا بیشتر هم می شود.

پیانو آموزشگاه موسیقی

برای کنسرت ها یا فضاهای بزرگ که حجم صدایی زیاد لازم است این نوع پیانو توصیه می شود ولی برای منازل شاید مناسب نباشد و برای هنرجویا خیلی توصیه نمی کنیم.

پیانو دیواری

این نوع پیانو که بسیار هم معمول است یک طراحی مناسبی دارد که در آن سیم ها به صورت عمودی روی صفحه صدا سوار شده اند و چکشها نیز به طور افقی به سیم ها ضربه می زند.

به خاطر این مکانیزم ، این پیانو ها فضای بسیار کمتری را اشغال می کند و بسیار کاربد آن را در جاهای مختلف رواج داده است.

پیانو آموزشگاه موسیقی

به علاوه این مکانیزم تولید صدا باعث شده تا حجم زیاد صدا گرفته شود و با صدای معقولی که پیدا کرده است کاربرد آنرا برای منازل نیز میسر کرده است.

در آموزشگاه موسیقی این نوع پیانو را برای هنرجویان توصیه می کنیم که می توانند مدل ها و سایز های مختلف آنرا برای خود تهیه نمایند.

ولی برای آپارتمان ها یا جاهایی که دیوار ها بسیار نازک است و تمرین در همه زمان ها مثل شب ها شاید سخت باشد باز هم این نوع پیانو شاید اندکی سر و صدا داشته باشد و همچنین برای افرادی که می خوهند کمتر هزینه نمایند نوع بعدی پیانو را که همان پیانو الکتریک است توصیه می کنیم.

پیانو الکتریک

پیانو های الکتریکی یا دیجیتالی که چندی است وارد بازار شده است به وسیله برق با ایجاد صدا در باند ها تولید صدا می کند.

پیانو آموزشگاه موسیقی

پیانو های دیجیتالی جدید تر از همه لحاظ با پیانو های مکانیک شبیه سازی شده است مثلا از بابت شکل و وزن کلید ها یا صدایی که تولید می کند.

صدای پیانو قابل تنظیم است به حدی که می توان با هدفون نوازندگی کرد به همین خاطر امکان تمرین با صدای بسیار کم برای افرادی که این دغدغه را دارند فراهم است.

ضمن اینکه از لحاظ قیمتی نیز بسیار با صرفه تر از پیانو های مکانیکی می باشد.

در نهاین باید بگوییم که هر چند پیانو های دیجیتالی که موجود است از جنبه هایی بسیار مناسب است ولی به گفته بسیاری از هنرجویان و اساتید حسی را که پیانو های مکانیکی دارند را ندارد.

بهتر است که با توجه به شرایطی که داردید اقدام به تهیه و خرید ساز نمایید و حتما قبل از خرید تحقیق نمایید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

در آموزشگاه موسیقی منظومه مشاورین آموزشگاه آماده مشورت و پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *