برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی ( تار و سه تار )

کتاب آموزش تار آموزشگاه موسیقی

برای آموزش ساز زیبای تار و ساز دلنشین سه تار در آموزشگاه موسیقی منظومه دوره هایی ویژه و تخصصی وجود دارد. در این دوره ها استاد به آموزش پایه ای موسیقی می پردازد و با استفاده از کتاب های مخصوصی که امروز به معرفی برخی از آنها می پردازیم نواختن این سازهای زیبا را به شما می آموزد.

تار و سه تار هر دو از خانواده سازهای ایرانی و زیر گروه سازهای زهی هستند که شباهت های زیادی با هم دارند هم به لحاظ جای گیری نت ها روی ساز و هم به لحاظ نوازندگی . به همین دلیل است که معمولا کتاب هایی که برای آموزش این سازها به کار برده می شود مشترک است. البته کتاب های تخصصی برای هر یک از این سازها هم موجود است ولی غالبا به آموزش این دو ساز یکجا می پردازند.

برترین کتابهای آموزشی در آموزشگاه موسیقی برای تار و سه تار

همانند دیگر سازها کتاب هایی که برای آموزش این ساز ها نیز موجود است در دو دسته جای می گیرد یکی کتاب هایی که به آموزش تئوری ، اصول و قواعد موسیقی و نوازندگی می پردازند و دیگری کتاب هایی که به آموزش نواختن قطعه و آهنگ می پردازند و معمولا در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی دیگر هر دو این کتاب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سازهای زهی

همانطور که می دانید کتاب هایی که به آموزش اصول موسیقی و نوازندگی می پردازند هر چند که جذابیت کتاب های آهنگ نوازی را ندارند اما بسیار مهم تر می باشند چرا که سواد موسیقی را می آموزند و از این رو اساتید برای تمرین این کتاب ها توصیه اکید دارند.

کتاب های آموزش پایه

کتاب هایی که در این زمینه برای آموزش تار و سه تار وجود دارند بسیار هستند و شاید خیلی از آنها هم مفید و خوب باشند ولی ما در اینجا به آموزش چند جلد کتاب می پردازیم که هم به زبان ساده به آموزش موسیقی ایرانی می پردازد و هم بسیار اصولی و مناسب است.

کتاب آموزش سه تار

این کتاب تالیف استاد جلال ذوالفنون  است که به اهتمام استاد مهرداد ترابی به چاپ رسیده است.

این کتاب از نشر هستان به چاپ رسیده است.

بیش از پنجاه بار چاپ مجدد این کتاب نشان از مورد استقبال واقع شدن و همچنین مفید بودن این کتاب است که توانسته در عین سادگی بسیار اصولی و صحیح به انتقال مطلب بپردازد.

کتاب آموزش سه تار در آموزشگاه موسیقی

تمام بخش های این کتاب که به صورت نت نوشته است در یک سی دی صوتی نیز موجود است که هنرجویان می توانند با گوش کردن آن ، بهتر مطالب را درک نمایند.

این کتاب مفید در سه جلد به آموزش مقدماتی متوسط و پیشرفته موسیقی و نوازندگی می پردازد که هنرجویان می توانند به فراخور سطح از آن استفاده نمایند.

در کل کتاب هر جا که لازم بوده است به توضیح نکات و موارد مهم آموزشی پرداخته شده تا هنرجویان در خلال دروس با جزییات نیز به خوبی آشنا شوند.

کتاب از ابتدا به آموزش اصولی نت ها ، جای نت ها روی ساز و مقدمات موسیقی می پردازد و در ادامه جزء به جزء به آموزش مفاهیم می پردازد.

کتاب های آموزش قطعه و آهنگ

برای قطعه نوازی نیز کتاب های متعددی وجود دارد که به آموزش نواختن قطعات مختلف می پردازند.

برای نواختن آهنگ های این کتاب ها حتما باید به سطحی که آموزش دیده اید توجه کنید و برای انتخاب آن با استاد خود مشورت نمایید چرا که نواختن هر قطعه ای برای سطح خاصی مناسب است و گاها نواختن برخی قطعات ممکن است به مسیر آموزش و نوازندگی شما آسیب بزند.

کتاب پیک سحری

یکی از کتاب های بسیار خوب در این زمینه کتاب پیک سحری است که کاری از استاد انوش جهانشاهی می باشد.

این کتاب شامل تصنیف ها و قطعات زیبایی است که معمولا به گوش همه ما آشناست و نواختن آن بسیار لذت بخش است.

کتاب آموزش تار در آموزشگاه موسیقی

تنظیم قطعات نیز به گونه ای است که هنرجویان در سطوح مختلف قادر به اجرای آنها باشند. باز هم برای اجرا توصیه می کنیم که از استاد خود مشورت گرفته و به توصیه های او حتما توجه نمایید.

این کتاب از نشر تصنیف به چاپ رسیده که حدود ده بار به چاپ مجدد رسیده است.

در کنار نت آهنگ ها شعر های آن نیز قرار گرفته تا هنرجویان بهتر بتوانند به اجرای آن بپردازند همچنین در زیر نت ها شعر ها آورده شده تا مشخص شود که هر نت برای کجای شعرهاست به این طریق اجرا بسیار راحت شده است.

در آموزشگاه موسیقی منظومه به فراخور سطح و توان نوازندگی هنرجویان از کتب مختلف آموزشی به همراه جزوات تخصصی استفاده می شود ، در آموزشگاه منظومه استاد محسن رزازی مدرس تار و سه تار در سطوح مختلف به تدریس این ساز زیبا می پردازند.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *