برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی / دانلود نت و آموزش آهنگ آیریلیق

مدرس فلوت

بنا به درخواست عده ای از دوستان برای این هفته آموزش و دانلود نت آیریلیق را قرار می دهیم یکی از قطعاتی که در آموزشگاه موسیقی بسیار آموزش داده می شود و تقریبا با تمامی سازها قابل اجراست با کلیک روی دانلود نت موسیقی می توانید دیگر قطعات را هم ببینید.

این آهنگ زیبا که به زبان آذری خوانده شده یکی از قطعات مشهوری است که توسط رشید بهبودف اجرا شده است و خوانندگان زیادی نیز آنرا اجرا کرده اند و هم برای آذری زبانان و هم برای دیگر زبان ها بسیار جذاب و خاطره انگیز است.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد2

برخی آهنگ ها مانند این قطعه را هر چند که زبان آنرا بلد نباشیم باز هم حس قطعه برای همه زیباست به همین دلیل نواختن اینچنین قطعاتی را برای بالا بردن حس نوازندگی توصیه می کنیم.

برترین قطعات در آموزشگاه موسیقی ( دانلود نت آهنگ آیریلیق )

دانلود نت این آهنگ را در زیر می توانید داشته باشید:

نت آیریلیق آموزشگاه موسیقی

تنظیمی این آهنگ برای ساز تار و سه تار است ولی با دیگر سازها نیز قابل اجرا می باشد. این قطعه از کتاب جان مریم از استاد انوش جهاشاهی انتخاب شده است که در کلاس های آموزشگاه موسیقی و دیگر مراکز آموزشی معتبر تدریس می گردد.

با دانلود نت این قطعه می توانید به نواختن آن بپردازید متن شعر زیر نت ها آمده است که می توانید با توجه به آن قطعه را راحت تر بنوازید. برای اجرای قطعه به نکاتی که در زیر می آوریم حتما توجه نمایید و همیشه مد نظر داشته باشید که برای اجرای درست هر قطعه باید بار ها و بار ها آنرا تمرین کنید و اشکالاتتان را رفع کنید.

پیش نیازهای نواختن قطعه

1-برای نواختن این قطعه بایستی اندکی در نوازندگی مهارت پیدا کرده باشید به حدی که بتوانید نت ها و جای صحیح آنها روی ساز را بشناسید و اجرا نمایید.

آموزشگاه موسیقی

2-بایستی نت های دیز و بمل دار را بشناسید.

3-توانایی اجرای ریتم درست نتهای چنگ و دولا چنگ

4-شناخت علامت ها( مانند خط اتحاد و خط اتصال ) و توانایی اجرای آنها روی ساز

نکاتی برای اجرای صحیح قطعه

برای اجرای صحیح قطعه ، همانطور که در بالا گفتیم باید به حدی رسیده باشید که بتوانید از روی نت قطعه را صحیح اجرا نمایید. بهتر است که در مورد اجرای قطعات اینچنینی حتما از استاد خود راهنمایی بگیرید و اگر هم اکنون کلاس موسیقی نمی روید و استاد ندارید حتما به موارد زیر توجه نمایید.

1.توجه به سر کلیدها

به سر کلید ها توجه نمایید که در مورد این قطعه در سر کلید ها نت می و نت سی بمل شده است و بایستی که نیم پرده پاییتر گرفته شود. همچنین نت فا دیز شده که بایستی نیم پرده بالاتر اجرا شود. در کل قطعه این نت ها باید که اینگونه اجرا شوند مگر جاهایی که با علامت بکار نت به حالت اصلی بازگشته باشد.

2.توجه به علامت ها

به خطوط اتحاد و خطوط اتصال توجه کنید و حتما در نواختن آنها را رعایت نمایید. در خطوط اتحاد که روی دو نت همنام می آید باید که دو نت به صورت یک نت و با ارزش زمانی دو نت اجرا گردد. مثلا اگر خط اتحاد روی دو نت سیاه آمده است باید که آنرا یک نت دو ضربی اجرا نمود. خطوط اتصال هم که روی دو نت غیر همنام می آیند بایستی به صورت دو نت اما پیوسته اجرا شوند.

عوامل موثر در سبیقه موسیقی

3.توجه به زمان بندی نت ها

به نت های نقطه دار توجه کنید. نقطه هرگاه جلوی نتی بیاید نصف ارزش زمانی آن نت را به خودش می افزاید. مثلا یک نت سفید که در حالت معمول دو ضرب است با آمدن نقطه به صورت سه ضرب اجرا می شود.

4.توجه به سکوت ها

که در این قطعه از سکوت های سیاه استفاده شده و باید به اندازه یک ضرب سکوت کرد.

5.اجرای درست تکرار ها

توجه داشته باشید که اجرای به جای تکرار هاست که باعث می شود قطعه کامل و البته زیباتر به گوش برسد پس حتما آنها را اجرا نمایید.

6.دقت در اجرای نت های زینت

نت های زینت همان نت هایی است که کوچکتر نوشته شده و یک خط روی آن کشیده شده است. در هنگام اجرا باید که اشاره کوچکی به آن کرد و سریعا روی نت اصلی بازگشت. ت.جه کنید که این نت ها زمان اضافه را نبرد یعنی که باید در محدوده همان نت اصلی نواخته شود و زمان آن جزء نت اصلی است. اگر اجرای این نت ها برای شما دشوار است می توانید فعلا از نواختن آن صرف نظر کنید و آسیبی به خود قطعه هم نمی زند.

قطعات مختلفی همانند این قطعه در کلاس های مختلف در آموزشگاه موسیقی منظومه آموزش داده می شود که به فراخور علاقه و سطح هنرجویان می تواند متفاوت باشد ، در قسمت دانلود نت موسیقی می توانید برخی از این آهنگ ها را مشاهده نمایید.

 

 

5/5

۲ پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    ممنون از زحماتی که می کشید
    من اموزش ایریلیق رو ‍پیدا نکردم در صورتی که توی سایت نوشتین

    1. سلام و ممنون از شما
      نکاتی در ادامه مطلب هست که می تونید با توجه به اونا بهتر قطعه رو بنوازید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *