انواع کلاس ها در آموزشگاه موسیقی / تفاوت کلاس تک نفره و گروهی

آموزشگاه موسیقی

کلاس های در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی به طرق مختلفی تشکیل و برگزار می گردد. در این میان کلاس ها معمولا به دو شکل کلاس های تک نفره و یا چند نفره است که در این پست تفاوت این دو و موارد مناسب برای هر یک را شرح خواهیم داد.

آموزشگاه موسیقی

هر چند که شکل کلاس ممکن است بسیار متنوع باشد و باید دانست که نوع کلاس بر اساس سن و سطح و یا بر اساس شرایط مختلف تغییر خواهد کرد و این استاد یا مشاور آموزشی است که تشخیص می دهد چه کلاسی برای فرد مناسب است.

انواع کلاس های آموزشی در آموزشگاه موسیقی

همانطور که گفتیم شکل کلاس ها می تواند هم به لحاظ تعداد و به لحاظ محتوا متفاوت باشد لیکن معمولا در دو شکل گروهی و خصوصی ( تک نفره ) تشکیل خواهد شد.

کلاس های تک نفره

در آموزشگاه موسیقی معمولا کلاس های آموزش موسیقی به این شکل برگزار می گردد چرا که در موسیقی هم سطح افراد و هم میزان پیشرفت هنرجو بسیار متفاوت است و به هیچ وجه دو هنرجو حتی اگر در یک سن و یک سطح هم باشند نمی توانند به یک میزان پیشرفت داشته باشند.

از سویی شروع آموزش موسیقی بهتر است که با کلاس های تک نفره باشد تا هم نقاط قوت و ضعف و هم میزان علاقه مندی فرد به تنهایی بررسی گردد تا بازده بهتری داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی

در کلاس های تک نفره تمرکز استاد روی قابلیت های خود فرد است و برنامه آموزشی نیز بر اساس خود او طرح ریزی می گردد.

در برنامه آموزشی نقاط قوت و ضعف هر فرد در نظر گرفته می گردد و بر آن اساس برنامه آموزش پیش می رود به این طریق دیگر هنرجویان با استعداد تر لازم نیست تا معطل دیگر هنرجویان در کلاس شوند و به هر میزان تمرین و پیشرفت داشته باشند می توانند سریع تر پیش روند و از طرف دیگر هنرجویانی که دیرتر پیشرفت می کنند لازم نیست که در کلاس سردرگم شوند و مطالب را بر اساس سطح خود دریافت خواهند نمود.

کلاس های گروهی

شکل دیگر کلاس های آموزشی که در آموزشگاه موسیقی برگزار می گردند ، کلاس گروهی است در این کلاس ها افراد بر اساس سن یا سطح طبقه بندی شده و به صورت گروه های چند نفره در کلاس حضور می یابند.

این کلاس ها را برای سنین زیر 6 سال که لازم است در کنار همدیگر انگیزه بگیرند توصیه می کنیم چرا که در این کلاس ها فقط آموزش ملاک نیست و گاهی اوقات بازی های گروهی که در کلاس می شود بیشتر در آموزش موثر است و در این سنین بچه ها از گروه همسالان بیشتر تاثیر می گیرند و در نهایت مطلب را بهتر درک می کنند.

آموزشگاه موسیقی

(عکس مربوط به کنسرت آموزشگاه موسیقی منظومه تابستان 96)

در کلاس های موسیقی کودک بسیاری بازی های موسیقایی وجود دارد که حتی می توان گفت در گروه بهتر می توان آنها را اجرا نمود و برای بچه ها اثردهی بهتری هم دارد.

نمونه دیگر از مواردی که کلاس های گروهی مناسب است مواردی است که هنرجو مدتی را کار کرده و در موسیقی اندکی پیشرفت نموده و حالا دیگر وقت آن رسیده که بتواند در کنار سازهای دیگر هماهنگی در نوازندگی را بیاموزد پس در کلاس های گروهی می توان بسیار خوب به این مهم دست یافت.

در این کلاس ها افراد با نوازندگی و توانایی های مختلف در سازهای گوناگون می توانند شرکت نمایند و برای کنسرت های موسیقی آماده شوند ضمن اینکه برخی موارد را در این سطوح بالاتر در گروه بهتر می توان درک نمود.

در آموزشگاه موسیقی منظومه کلاس های مختلف و متنوع خصوصی و به فراخور سطوح و موارد دیگر ، کلاس های گروهی منظم با اهداف ویژه طرح ریزی گردیده و هر روزه تشکیل می گردد.

 

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *