برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی (برای پیانو)

نت گل سنگ

در کلاس های آموزش پیانو کتاب های مختلفی توسط اساتید پیانو آموزش داده می شود معمولا در آموزشگاه موسیقی منظومه این کتب آموزشی با دقت خاصی انتخاب می گردد تا هم جنبه آموزشی آن در نظر گرفته شود و هم از لحاظ انگیزشی در هنرجویان بتواند میل به تمرین را افزایش دهد.

معرفی برترین کتاب های تکنیکی پیانو

این دسته از کتاب ها شامل تمرین های هدفمندی است که گرچه الزاما آهنگ یا قطعه خاصی نیست ولیکن باعث ورزیده شده دستان و همچنین تقویت سرعت و دقت در نوازندگی می گردد.

نواختن چنین کتاب هایی را مخصوصا برای نوازندگان مبتدی بسیار توصیه می کنیم و تاکید می کنیم که این تمرین ها را با دقت بیشتری انجام دهند.

نت گل سنگ

متاسفانه به دلیل حالت خاص تمرین ها در این کتاب ها که خیلی آهنگ مشخصی ندارد باعث می شود تا هنرجویان از نواختن آن تفره بروند که این خود باعث کندی در پیشرفت آنان می گردد.

اگر تمرین های این کتاب ها به درستی انجام شود هنرجویان به راحتی قادر خواهند بود تا مراحل بعدی را نیز به سرعت طی کنند و همچنین تسلط آنان در قطعه نواختن نیز بیشتر می گردد به همین خاطر در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی بر نواختن این کتاب ها تاکید زیادی می شود.

کتاب بیر beyer

یکی از بهترین کتاب های آموزشی که در بردارنده چنین تمرین هایی برای آموزش پیانو است کتاب بیر است (با کسر ب و ی ) این کتاب بیش از دو دهه پیش به چاپ رسیده است و ترجمه خوبی از استاد پرویز منصوری می باشد که تا کنون بیش از 48 بار به چاپ مجدد رسیده است.

آموزشگاه موسیقی منظومه

این کتاب شامل تمرین های زیادی هم برای تقویت انگشتان دست راست و هم دست چپ است و همچنین تاکید زیادی بر استایل درست نوازندگی دارد که اگر همه این جزییات به درستی رعایت شود بسیار می تواند به نوازندگی شما کمک کند.

این کتاب همچنین شامل تمرین های دونوازی برای استاد و شاگرد می باشد که این مورد نیز از ضروریاتی است که باید کتاب های آموزشی کامل داشته باشند.

در آموزشگاه موسیقی منظومه نیز این کتاب توسط اساتید تدریس می گردد.

سرعت های اجرای اتود ها نیز بالای هر درس آمده که با توجه به آن باید با سرعت های مناسب اجرا شوند.

کتاب اشمیت (تمرین پنج انگشت)

اشمیت از نوازندگان بزرگ پیانو و از اساتید برجسته این رشته می باشد.

تمریناتی که در این کتاب وجود دارند با ویرایش ویلارد پالمر نوشته شده است و یکی از برترین کتب تقویت تکنیک برای پیانو می باشد.

ترجمه این کتاب کاری از ندا علی نقی است که به خوبی روی تمرین ها کمک کننده است.

آموزشگاه موسیقی منظومه

تمرین های این کتاب که معمولا با سرعت بالا اجرا می گردد باعث می شود تا به راحتی بر تکنیک های پیانو تسلط پیدا کنید.

اساتید پیانو معمولا تمرین ها را با سرعت های پایین تر برای هنرجویان تجویز می کنند تا هنرجو بتواند با تسلط بنوازد و بعدا رفته رفته بایستی سرعت آنرا بالا برد.

هر چقدر که بتوانید با خطای کمتری تمرین ها را انجام دهید در تسط بر این تکنیک ها نیز سریع تر پیش خواهید رفت.

در آموزشگاه موسیقی منظومه در پایان هر کتاب از هنرجو تست به عمل می آید تا میزان تسلط بر متد و تکنیک ها ارزیابی گردد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *