برترین کتب آموزشی در آموزشگاه موسیقی (برای ویولن)

کتب ویولن آموزشگاه موسیقی

در این پست به معرفی برخی کتاب های مناسب که در کلاس های ویولن در آموزشگاه موسیقی تدریس می گردد خواهیم پرداخت و امیدواریم که بتوانید به خوبی از آنها استفاده نمایید.

باید گفت که کتب آموزشی مناسب هر فرد و در هر مقطعی می تواند متفاوت باشد لذا بهتر است که در استفاده از این کتب آموزشی حتما با اساتید خود مشورت نمایید و پس از تایید او اقدام به تمرین از کتابی غیر از کتاب کلاس خود نمایید.

در کلاس هایی که برای ویولن در آموزشگاه موسیقی یا دیگر مراکز تشکیل می شود به نسبت اینکه هنرجو در چه سنی است کتب آموزشی نیز متغیر است و در هر مقطعی از روش های تدریس متفاوتی استفاده می شود.

کتاب آموزش ویولن

معمولا در سنین پایینتر اساتید یک کتاب خاص را پیشهاد نمی کنند بلکه در کلاس با انعطاف پذیری بیشتری عمل کرده و به نسبت شرایط و اوضاع هنرجو از جزوات یا قطعاتی که برای کودک مناسب باشد استفاده می کنند تا به این شکل انگیزه و رغبت او را برای کلاس بیشتر نمایند و با استفاده از روش های آموزشی سعی بر آن دارند تا کودک از کلاس زده نشود به همین خاطر برای کودکان ، متدی خشک و بی انعطاف را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم بلکه به اساتید در موسیقی کودک توصیه می کنیم تا نهایت تجربه و تخصص خود را بکار گیرند تا در درجه نخست کلاس برای کودک جذاب باشد و در مراحل بعدی به نحوی مبتکرانه مطالب را به فرد انتقال دهند.

برای بزرگسالان اندکی بحث فرق دارد اینجا هر چند که انگیزه باز هم دخیل است ولی به نسبت سن افراد انتظار می رود تا تمرین ها را به درستی انجام دهند تا وقت و انرژی ، بیهوده هدر نرود لذا اساتید موسیقی برای سنین بالاتر از متد مشخص تری بهره می برند که تمامی اصول کلاس موسیقی و مفاهیم اساسی آموزش در آن گنجانده شده است و در برنامه کلاس ها به آن توجه می شود.

برترین کتب تکنیکی برای ویولن

منظور از کتب تکنیکی کتابهایی است که الزاما قطعه یا آهنگ خاصی را آموزش نمی دهد و بیشتر بر روی اصول تاکید دارد و شامل تمرین هایی برای تربیت انگشت نوازنده و نیز تمرین هایی برای شکل گیری درست نوازندگی و بالا بردن سرعت است.

کتاب سوزوکی

یکی از برترین کتاب هایی که به تقویت تکنیک نوازندگی کمک می کند و در کلاس های ویولن در آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی استفاده می شود کتاب متد آموزش ویلن سوزوکی ( suzuki violin school ) است.

کتاب آموزش ویولن

این کتاب توسط دکتر شینی جی سوزوکی نوشته شده است که ترجمه آن نیز توسط حسن مفیدی می باشد.

این کتاب را برای هنرجویانی که قصد دارند ویولن را صحیح و اصولی بیاموزند توصیه می کنیم و تاکید می کنیم که سعی کنید تمرین های کتاب را به درستی انجام دهید و تا به تسلط کافی در هر کدام نرسیده اید به سراغ تمرین های بعدی نروید.

در کتاب ، قطعات ساده ای هم گنجانده شده که به مرور سخت تر و تکنیکی تر می شوند و برای هنرجویانی که دوست دارند از ابتدا قطعات ساده هم بنوازند مفید است.

همچنین بایستی به نکات و علائمی که ذیل هر قسمت وجود دارد توجه کافی نمایید و اگر جایی سوالی داشتید یا مشکلی در نواختن پیش آمد حتما با استاد خود در میان بگذارید و به هیچ وجه مبحثی را تا مطمئن نشده اید که درست است بیهوده تمرین نکنید.

کتاب شصت تمرین ولفارت

کتاب 60studies for the violin  نوشته فرانتس ولفارت است که شامل تمرین های بسیار عالی برای تقویت تکنیک و تربیت انگشتان می باشد.

کتاب آموزش ویولن

ترجمه این کتاب توسط علی اکبر امید نژاد انجام شده است.

دقت در صحیح نواختن تمرین ها در این کتاب فوق العاده اهمیت دارد ضمن اینکه می توانید سرعت خود را با این تمرین ها بهتر نمایید.

برترین کتب قطعه نوازی برای ویلن در آموزشگاه موسیقی

کتاب دنیای زیبای ویلن

یک مورد خوب از کتاب هایی که شامل قطعه می شود کتاب دنیای زیبای ویولن است.

این کتاب گرد آوری و تنظیم خوبی از بهزاد عصاره پور می باشد و برای هنرجویانی که دوست دارند قطعات و آهنگ های مختلف را با ساز خود بنوازند بسیار خوب و اصولی تنظیم گردیده است.

این کتاب در دو جلد تنظیم شده است و شامل قطعات زیبای پاپ و کلاسیکی است که نواختن آنها برای تمامی نوازندگان می تواند جذاب باشد.

کتاب آموزش ویولن

باز هم تاکید می کنیم که برای نواختن قطعات کتاب ها یا دانلود نت موسیقی ، حتما با اساتید خود مشورت نمایید و حتما برای نواختن صحیح از آنها کمک بگیرید و همواره به یاد داشته باشید صحیح نواختن حتی یک قطعه مهم تر از نواختن تعداد زیادی قطعه نادرست است.

در آموزشگاه موسیقی منظومه بسیاری از این کتاب ها به همراه جزوات مفیدی که توسط اساتید تهیه و تنظیم گردیده در کنار یکدیگر و به نسبت سن و روحیه هنرجویان تدریس می گردد تا همه جنبه های آموزشی در کلاس ها در نظر گرفته شود.

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *