برترین ها در آموزشگاه موسیقی (ویدئو کلاس ویولن)

آموزشگاه موسیقی

برترین ها در آموزشگاه موسیقی (ویدئو کلاس ویولن)

از سازهای بسیار مهم در آموزشگاه موسیقی و از زیباترین آنها ساز ویولن است.

این ساز در آموزشگاه موسیقی هم در سبک کلاسیک و هم در سبک ایرانی تدریس می گردد.

آموزشگاه موسیقی

آموزش این ساز نیز  بسیار حساس و البته دشوار است و اساتیدی که به آموزش این ساز مشغولند بایستی مواردی را رعایت نمایند تا آموزش صحیح و اصولی پیش رود.

برترین ها در آموزشگاه موسیقی

ویدئو زیر قسمتی از کلاس آموزش ویولن در آموزشگاه موسیقی منظومه است که هنرجوی خوب ایلیا بهرامی هنرجوی استاد پوریا عطایی را در آن مشاهده می نمایید.

موارد ضروری کلاس های ویولن در آموزشگاه موسیقی

1-توجه به سبک مورد تعلیم

باید توجه داشت که آموزش موسیقی را در چه سبکی قصد دارید بیاموزید. برای این ساز هم سبک ایرانی و هم سبک کلاسیک معمولا در آموزشگاه موسیقی موجود هست ولی در کل باید به این مساله دقت کرد که خاستگاه این ساز کلاسیک است و آموزش سبک ایرانی روی این ساز تقریبا متدی مشابه با آموزش کمانچه دارد.

لذا توصیه ما این است که در همان سبک کلاسیک آموزش گنجانده شود و در ادامه اگر به موسیقی ایرانی نیز علاقه دارید می توانید این سبک را نیز روی ساز خود بیاموزید و پیاده نمایید ولی بهتر است که آموزش با سبک کلاسیک شروع شود.

در آموزش سبک کلاسیک در آموزشگاه موسیقی متد مشخصی وجود دارد که اساتید بر اساس آن به آموزش می پردازند لذا آموزش روند معین و مشخصی دارد که در آن همه موارد از قبیل پیشرفت در ساز یا دیگر موارد مشخص گردیده است.

یادگیری موسیقی

و از این جهت والدینی که نگران آموزش درست و اصولی به فرزندشان هستند نیز روند کار را به راحتی می توانند دنبال نمایند.

2-ساز استاندارد

ساز استاندارد و با صدای درست از مواردی است که باید از همان ابتدا مورد توجه قرار گیرد چرا که اگر آموزش روی ساز استاندارد انجام نشود می تواند برای نوازندگی در ادامه مشکل ایجاد نماید.

باید گوش هنرجویان از همان ابتدا با صدای درست و صحیح آشنا شود و اگر با صدای نا مناسب تربیت شود می تواند لطمه بزند.

باز هم تاکید می کنیم که در تهیه ساز به موارد ضروری در سلامت صدای ساز توجه نمایید و برای خرید فقط ظاهر آنرا ملاک قرار ندهید.

تدریس ویلن ایرانی و کلاسیک

قبل از تهیه ساز نیز بهتر است تا با تحقیق در مورد ملاک های ساز مناسب و در نظر گرفتن صدای ساز برای انتخاب آن دقت کافی نمایید.

3-تمرین کافی

از مهم ترین اصول در پیشرفت نوازندگی تمرین مناسب و کافی است.

توجه به ساعات تمرین ، مدت زمان تمرین و همچنین نحوه صحیح تمرین کردن نیز بسیار مهم است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

بهتر است تمرین هر روز انجام شود هر چند اگر زمان آن کم باشد ولی تمرین هر روزه بهتر از هر از گاهی تمرین نا منظم است.

بهتر است که ساعات آن نیز به نحوی برنامه ریزی گردد که خمودگی یا خستگی در فرد کمتر باشد تا بتوان با تمرکز کافی تمرین کرد.

آموزشگاه موسیقی یوسف آباد

(عکس مربوط به کنسرت هنرجویی مرداد ماه آموزشگاه موسیقی منظومه )

همچنین در مورد نحوه درست تمرین کردن برای هر فرد مواردی هست که اساتید معمولا در آموزشگاه موسیقی بر آن تاکید دارند و بهتر است که در مورد چگونه تمرین کردن نیز از اساتید مشورت بگیرید و به راهنمایی آنها گوش کنید تا بهتر و مفید تر بتوانید تمرین نمایید.

4-پیوستگی در کلاس ها و تمرین ها

یکی از موارد بسیار مهم در پیشبرد اهداف آموزشی در آموزشگاه موسیقی تمرکز بر روی رشته مورد تعلیم در مدت زمانی تعریف شده می باشد.

این زمان با توجه به سطح و سن هنرجویان در سازهای مختلف برنامه ریزی می گردد.

پیوستگی در کلاس ها امری ضروری در این برنامه ها می باشد.

هنرجویان و نوازندگانی که بین کلاس ها وقفه می اندازند معمولا از برنامه خارج می گردند و اگر این وقفه ها طولانی هم باشد بسیار برای پیشرفت مضر است و معمولا هر بار بایستی استاد ، یک برنامه جدید برای آنها طرح ریزی نماید که اکثرا تکرار مطالب و تمرین های گذشته باعث دلزدگی و نیز عدم پیشرفت می گردد.

از این روست که اساتید موسیقی معمولا توصیه می کنند که اگر اقدام به یادگیری سازی نموده اید تا به حد مشخصی برسید ، بین کلاس ها وقفه نیدازید تا اینگونه سریع تر و بهتر به هدف برسید.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *