آموزشگاه موسیقی یا آموزش در منزل؟

آموزشگاه موسیقی

بسیاری از والدینی که نگران آموزش به فرزندانشان هستند این دغدغه را دارند که آموزش بهتر است در آموزشگاه موسیقی باشد یا در منزل صورت بگیرد و به شکل خصوصی باشد.

باید بگوییم که هر روشی برای آموزش انتخاب گردد قطعا دارای مزایا و معایبی نیز هست و در این پست قصد داریم تا مزایا و معایب هر مورد را به دقت بررسی کنیم و همچنین به بررسی نتایجی که از هر کدام از روش ها چه در آموزشگاه موسیقی چه در منزل گرفته ایم خواهیم پرداخت.

آموزشگاه موسیقی

در نهایت باید بدانید که آموزش موسیقی از مواردی است که بسیار به توجه و تمرین خود فرد بستگی دارد و شاید مکان کلاس ها در درجه های بعدی اهمیت قرار بگیرند. همانطور که در مطالب گذشته نیز عنوان شد انتخاب استاد خوب یکی از مواردی است که بر نحوه پیشرفت فرد تاثیر بسزایی دارد.

توصیه می کنیم که اگر برای فرزندتان می خواهید استاد انتخاب کنید به مواردی توجه داشته باشید که استاد جدای از تخصص در ساز مورد نظر همچنین در ارتباط گیری با سنین پایین تر نیز تبحر داشته باشد این مورد باعث می گردد تا فرزند شما تمرین های کلاس را با اشتیاق و علاقه دنبال کند که در پیشبرد اهداف آموزشی نیز بسیار موثر است و در آموزش موسیقی کودک باید به آن توجه کرد.

کلاس های آموزش خصوصی ( آموزش در منزل )

کلاس هایی که در منزل برگزار می شوند معمولا از دید افراد از سطح و لول بالاتری برخوردار است اما متاسفانه در عمل شاید اینطور نباشد. در زیر مواردی را که می تواند در کیفیت بهتر کلاس های خصوصی موثر باشد بیان می کنیم.

انتخاب اساتید

ملاک هایی که در انتخاب استاد باید به آنها توجه داشت گاها چیزی غیر از مواردی است که والدین دارند این امر از آنجا نشات می گیرد که معمولا خانواده ها در تشخیص اینکه چه استادی ایده آل است ضعف دارند و این خود امری طبیعی است چرا که کار با کودکان تخصص و تبحر خاصی می خواهد که به راحتی برای همگان قابل تشخیص نیست.

فضای آموزشی

اگر استادی را که برای فرزندتان انتخاب کرده اید شرایط ایده آل را داشته باشد باید بدانید که باز هم آموزش در منزل همیشه خوب نیست چرا که در منزل معمولا موارد و موضوعاتی که باعث حواسپرتی گردد فراوان است که می تواند تمرکز را از فرد گرفته و آموزش صحیح را مختل کند.

آموزشگاه موسیقی

زمان

معمولا خانواده ها ساعات فراغت بچه ها را برای آموزش استفاده می کنند که این خود از لحاظ اصول آموزش نا درست است چرا که باید ساعاتی برای آموزش انتخاب گردد که کودک دچار خستگی یا خمودگی نگردد.

اما اگر ساعاتی انتخاب شود که خستگی یا سستی نباشد می توان نتیجه بهتری گرفت.

مزایا و معایب آموزش در آموزشگاه موسیقی

در زیر نیز به بیان مواردی می پردازیم که باعث بهتر شدن آموزش در آموزشگاه موسیقی شده است.

انتخاب اساتید

در آموزشگاه موسیقی انتخاب استاد معمولا توسط مدیر آموزشگاه و با مشورت گرفتن از مشاورین آموزش صورت می گیرد و انتخاب اساتید موسیقی هم از بین هنر آموختگان موسیقی و مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد صورت می پذیرد.

از این رو اساتید از فیلتر هایی عبور می کنند که بسیار مورد تایید است و کمتر به مواردی برخورد می کنیم که از لحاظ آموزشی یا دیگر موارد مشکلی وجود داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی

فضای آموزشی

مکانی که در آموزشگاه موسیقی برای آموزش در نظر گرفته می شود از همه لحاظ مورد بررسی قرار می گیرد تا کوچکترین عاملی که ایجاد مزاحمت در آموزش کند حذف گردد به همین خاطر فضای آموزشی نیز در آموزشگاه ها بسیار مهم است.

زمان

ساعات آموزش بر اساس ساعات کاری آموزشگاه تعیین می گردد و معمولا ساعاتی است که کودکان قبراق و سر حال و آماده برای آموزش باشند. معمولا در آموزشگاه موسیقی ساعات اولیه روز و همچنین ساعاتی از عصر انتخاب می شود که کودکان کمترین سستی را داشته باشند.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *