آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی مجاز کدامند؟

آموزشگاه موسیقی

آموزشگاه موسیقی و مراکز آموزشی مجاز کدامند؟

پیرو سوال برخی دوستان مبنی بر اینکه چگونه مراکز آموزشی معتبر یا آموزشگاه موسیقی مطمئن را پیدا کنند تصمیم گرفتیم برخی شرایط این مراکز را در این پست قرار دهیم.

آموزشگاه موسیقی مجاز

در مورد آموزشگاه های موسیقی باید بگوییم که مراکزی که مجوز خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت نموده اند، فقط دارای اعتبار می باشند.

آموزشگاه موسیقی

در مورد اینکه آموزشگاه موسیقی مجوز دارد یا خیر می توانید با مراجعه به سایت وزارت ارشاد و وارد کردن مشخصات آموزشگاه موسیقی در مورد مجوز آن مطمئن شوید.

هر آموزشگاه موسیقی باید مجوز داشته باشد و این مجوز نشانگر اعتبار آن آموزشگاه می باشد.

آموزشگاه هایی که دارای مجوز هستند یعنی اینکه از همه لحاظ مورد بررسی قرار گرفته اند.

اساتید در آموزشگاه های موسیقی مجاز

اساتیدی که در آموزشگاه موسیقی مشغول به فعالیت هستند بایستی مدرک موسیقی داشته باشند و همچنین از طرف وزارت ارشاد یا خانه موسیقی مورد تایید باشند.

آموزشگاه ها معمولا به استخدام اساتید تحصیلکرده موسیقی می پردازند اما باید توجه داشت که دارا بودن مدرک موسیقی یا هر مدرک دیگر نشانگر مناسب بودن استاد برای شما نیست بلکه شما می بایست از بین اساتید آن استادی را انتخاب نمایید که در ساز تخصصی که شما می خواهید کار کنید متبحر باشد و از سویی نیز در سبک مورد انتخاب شما مهارت داشته باشد.

آموزشگاه موسیقی

انتخاب استاد شاید مهم ترین مرحله برای یادگیری موسیقی باشد از این رو سعی نمایید استادی را انتخاب نمایید که مورد تایید آموزشگاه موسیقی باشد و علاوه بر دارا بودن شرایط لازم ، در ساز و سبک مورد انتخاب شما نیز مورد تایید باشد.

همچنین برای انتخاب استاد مخصوصا برای کودکان دقت نمایید استادی که انتخاب می کنید نحوه کار با کودکان را بداند و حتما در این زمینه تجربه داشته باشد چرا که کار با کودکان بسیار حساس تر از سنین دیگر است و اگر برخورد نامناسبی بوجود آید احتمال سرخوردگی در کودک زیاد است.

از این روی برای انتخاب استاد برای فرزندتان بیشتر دقت نمایید و سعی نمایید علاوه بر مهارت موسیقی مهارت در ارتباط گیری و سایر عوامل مهم در کار با کودک را نیز در نظر بگیرید و حتما از اساتید موسیقی کودک برای آموزش ، انتخاب نمایید.

شرایط کلاس ها در آموزشگاه موسیقی

کلاس ها در آموزشگاه موسیقی باید شرایطی داشته باشند تا برای آموزش موسیقی مناسب باشند.

عوامل بسیاری در آموزش صحیح نقش دارد که از آن میان می توان به شرایط فیزیکی مناسب نیز اشاره کرد.

آموزش پیانو آموزشگاه منظومه

در کل شرایط در کلاس های موسیقی باید به گونه ای باشد که باعث عدم تمرکز یا حواسپرتی در هنرجویان نگردد.

1- نور کلاس

از مهم ترین عوامل در آموزش مناسب نور کافی در کلاس ها است که کلاس موسیقی نیز باید این مورد را داشته باشد چون کمبود نور کافی باعث عدم تمرکز در هنرجویان می گردد.

2-دمای کلاس

دما در کلاس ها نیز بسیار مهم است و باید به گونه ای باشد که نه زیاد گرم باشد که احساس رخوت و سستی به فرد دست دهد نه زیاد سرد باشد که باعث بی دقتی گردد.

3-نبود وسایل اضافی و رنگ مناسب

اجتناب از گذاشتن وسایلی که باعث حواسپرتی می گردد بسیار ضروری است چرا که ممکن است باعث عدم تمرکز گردد همچنین رنگی که برای دیوار کلاس ها انتخاب می گردد باید به گونه ای باشد که باعث تشویش ذهنی نگردد و از طرح های ناموزون و غیر مرتبط تا جای ممکن استفاده نشود.

4-عایق صدا

یکی دیگر از عواملی که در کلاس های آموزشگاه موسیقی باید لحاظ شود عایق بودن در برابر صداست و باید از ورود صداهای اضافی به کلاس جلوگیری کرد و تا جای ممکن به دور از سر و صدای زیاد باشد.

البته بیش از حد بی صدا کردن اتاق ها نیز مناسب نیست و شرایط باید به گونه ای متعادل باشد و گاهی اندکی صدای بیرون نیز باشد تا هنرجو بتواند با وجود آن تمرکز خود را حفظ کند و به تمرین در شرایط معمولی عادت کند.

ولی کلاس ها باید به حدی عایق باشند که سر و صدای زیاد وجود نداشته باشد.

5-ساز مناسب

وجود ساز با صدای استاندارد در هر کلاس ضروری است تا هنرجو بتواند در کلاس با یک ساز مناسب درس خود را بگیرد.

در آموزشگاه موسیقی باید ساز های مناسبی وجود داشته باشد و برای آموزش نیز از همان ساز ها استفاده گردد.

 

5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *